Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 augustus 2011, 18:10
marnima marnima is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2011
Berichten: 1
marnima is on a distinguished road
Standaard Toegepaste psychologie bij NTI of LOI

Hallo,

Ik wil op korte termijn gaan beginnen met de opleiding toegepaste psychologie maar twijfel erg of ik nu voor het NTI of LOI moet kiezen. Zijn er mensen met ervaring met 1 van beide opleidingen die mij kunnen adviseren.
Ik hoor het graag

Marleen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 augustus 2011, 08:56
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Er zijn verscheidende topics over de LOI, NTI en andere afstandsonderwijsinstellingen en die zijn niet geheel positief.
Ik denk dat bijna iedereen die hbo heeft gedaan je het advies zou geven om een reguliere school voor deze opleiding te gaan zoeken. Redenen hiervoor zijn dat het contact tussen docent en student zeer minimaal is wat leren niet makkelijker maakt. Een ander punt is dat de praktijkopdrachten bij loi e.d. zeer minimaal is omdat je vaak niet in de juiste sector werkt. Bovendien moet je toch voor het einde van de opleiding stage lopen bij een bedrijf waar je wel de stageopdrachten moet uitoefenen.

De meesten die hier komen met die vragen over afstandsonderwijs gaan vaak over het feit dat hun werkgever niet weet dat ze iets anders willen en dus ook op die manier niet kunnen zeggen of ze daar aan mee willen helpen.
Qua kosten scheelt het praktisch niks want bij afstandsonderwijs betaal je vaak voor de examens apart en dan kom je op hetzelfde uit als bij een reguliere school.

Bij zowat alle hbo-opleidingen die je in deeltijd volgt hoef je het eerste jaar nog geen baan te hebben in dat werkveld waardoor je na het eerste jaar pas hoeft te beslissen of je definitief wilt gaan voor die opleiding of niet.
De reguliere scholen hebben vaak een goed netwerk wat het vinden van een baan in die richting dan iets makkelijker maakt.
Ook is het voor de werkgever op een gegeven moment aantrekkelijker om iemand te helpen met het zoeken naar een andere baan als die persoon niet tevreden is met het huidige werk wat die persoon doet.
Mensen die niet gemotiveerd zijn in hun werk heeft een werkgever vaak geen behoefte aan omdat die vaak zorgen voor lagere betrokkenheid, productiviteit en/of hoger ziekteverzuim.

Als je nog meer vragen hebt mag je die gerust op de pm zetten heb drie jaar LOI hbo gedaan dus weet wel een beetje hoe het met afstandsonderwijs gaat.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 augustus 2011, 14:35
kellyfrancis kellyfrancis is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2011
Berichten: 3
kellyfrancis is on a distinguished road
Standaard

Ik heb altijd heel goede ervaringen gehad met thuisstudie. Ik heb eerst een cursus voedingsconsulente gevolgd, daarna kindervoeding en nu ben ik al ver gevorderd in een cursus relatietherapie( ligt een beetje in de lijn van toegepaste psychologie). Ik spreek dan wel over afstandsonderwijs in België, namelijk het CVA. Ik ben van plan om nog meer cursussen te volgen in de toekomst omdat ze heel erg praktijkgericht zijn, dus zonder overbodige informatie die je later meestal niet nodig hebt maar die je toch moet instuderen.
Je kan bij het CVA ook een thuisstudie toegepaste psychologie volgen, misschien een tip? Het is ook voor Nederlanders en de dichtstbijzijnde campus is in Antwerpen.
Vraag maar als je wat meer informatie wil over mijn ervaringen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 augustus 2011, 23:23
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Er zit aardig wat verschil tussen een cursus en een complete hbo opleiding.
In de cursus is het vaak leren voor theorie een paar pratkijkgerichte opdrachten maken en dan even een examen doen. Bij volledige bacheloropleiding is dat toch anders omdat je meer te maken heb met verschillende competentieniveaus. Uiteraard kan het ook zo wezen dat bij bepaalde opleidingen de docenten de opleiding beter maken,
Met citaat reageren
  #5  
Oud 2 september 2011, 17:58
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zit in het derde jaar van toegepaste psychologie van het NTI. En ik ben zeer tevreden! Voordeel van NTI is dat ze toetscentra door heel nl hebben en je dus niet naar Leiden toe moet zoals bij het LOI en je de toetsen kunt maken wanneer je wilt.
Ook is er hele goede begeleiding van leraren en mentoren.
Ik kan het van harte aanbevelen!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
hbo psychologie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
MBA bij NTI, LOI of NCOI nayelhabib Opleiding kiezen en volgen 30 13 april 2015 18:36
HBO Toegepaste Psychologie (NTI): stage onder voorbehoud OK, kan na afloop afgekeurd? Kimz Opleiding kiezen en volgen 6 4 juli 2011 14:34
LOI en hbo-opleiding Psychologie Martine1975 Opleiding kiezen en volgen 5 24 juli 2010 21:38
MWD of Toegepaste Psychologie sweety Opleiding kiezen en volgen 1 23 juni 2010 23:27
Opleiding doen bij LOI, NTI, NHA, etc..? Henk09 Opleiding kiezen en volgen 5 25 januari 2010 16:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon