Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 juli 2011, 00:24
Frances Frances is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 juli 2011
Berichten: 3
Frances is on a distinguished road
Standaard Liegen over aantal jaren studie op cv

Ik heb een vraag met betrekking over liegen over het aantal studiejaren dat ik heb gevolgd. Ik heb vanwege mijn migraine zes jaar over mijn bachelor studie gedaan. Nu zet je op je cv altijd het beginjaar van je opleiding. Zes jaar is een lange periode, en er is dan ook geen enkele werkgever wie dit niet opvalt. Dit zeker aangezien ik geen andere aanvullingen heb op mijn cv zoals bijvoorbeeld een bestuursjaar of stage in het buitenland. Er worden altijd vragen over gesteld, met als gevolg dat ik moet vertellen dat dit vanwege mijn migraine-aanvallen komt. Vaak wordt hier niet positief op gereageerd, en ook al zal het nooit naar voren komen, ik heb het idee dat het een reden is voor werkgevers om mij niet aan te nemen.

Ondertussen heb ik mijn migraine-aanvallen goed onder controle. Er is geen reden meer waarom een werkgever dit van mij nu zou moeten weten (ik weet overigens dat je sowieso niet verplicht bent om over je gezondheid uitspraken te doen). De studieduur van zes jaar zal echter altijd vragen blijven oproepen. Als ik besluit te zwijgen over mijn migraine-aanvallen, kom ik nog steeds over als een lapzwans die absoluut geen motivatie had om zijn opleiding binnen een ''normale'' termijn af te ronden. En zal ik ongetwijfeld, zoals heel veel en snel gebeurt, de stempel krijgen van luie student.

Mijn vraag is nu of het zo erg zou zijn om twee jaar van het aantal jaren gevolgde studie af te trekken; dat ik ben begonnen in 2007 in plaats van 2005. Is dit iets wat door derden te controleren valt? Is het een onacceptabele leugen? Ik zou graag andermans mening hierover willen horen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 juli 2011, 08:57
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Je kunt ook het volgende op je cv zetten:

Opleiding:
..............................., diploma ...............


Dus geen begin en einddatum.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 juli 2011, 11:21
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Nooit liegen, dat houd je niet vol!!!

Zoals Hetty zegt, opleidng met diploma, of hiervan een kwaliteit maken.

Mogelijk geef je in je brief aan dat je tijdens deze opleiding gezondheidsklachten hebt gehad en dat je net zo lang gezocht hebt naar een afdoende oplossing voor deze klachten dat deze klachten geen belemmering meer zijn. Dan kun je met een zinsnede aangeven dat je deze kwailteit ook toepast in je werk waardoor je nauwgezet toewerkt naar de meest passende oplossing.
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 juli 2011, 18:39
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Je kunt ook altijd zeggen dat je door ziekte in bijvoorbeeld familie je een tijdje het rustiger aanhebt gedaan. Je liegt in principe nog wel maar het is in ieder geval wat makkelijker in stand te houden.

Ook denk ik dat je te zwaar tilt aan het langer doen over een studie, uiteindelijke gaat het om de kennis en ervaring die je hebt opgedaan tijdens je studie en dan is het niet perse zo dat als je langer over de studie doet je minder kennis en ervaring hebt opgedaan.

Maar uiteindelijk kun je ook gewoon heel eerlijk zijn en zeggen dat je jaren geleden veel last hebt gehad van migraine maar er nu de juiste medicijnen voor hebt waardoor je er geen/minder last van hebt. Feit is wel dat je het wel moet melden dat je migraine hebt of laat ik het zo zeggen ik zou het als werkgever niet echt op prijsstellen als je naar een aantal maanden 3 dagen thuis zit en dan vrolijk zegt dat je van migraine last hebt. Maar dat is mijn mening.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Provinciebestuurder heeft al jaren niet-bestaande hbo-opleidingen op cv René Sollicitatiebrief en cv 2 22 april 2011 10:48
Stelling: Mijn universitaire studie staat slecht op mijn cv Severn Sollicitatiebrief en cv 2 15 november 2010 21:59
Lang over studie gedaan: hoe verantwoorden in cv? Mo. Sollicitatiebrief en cv 3 22 maart 2010 22:42
Liegen over CV? Malibu Alle andere carričreonderwerpen 4 30 oktober 2008 16:20
Liegen op je cv Crln Sollicitatiebrief en cv 0 4 september 2006 16:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon