Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 november 2007, 13:36
beezz beezz is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Berichten: 4
beezz is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie kinderopvang, graag commentaar

Help!
Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik echt solliciteer, en dus ook een sollicitatiebrief moet schrijven, en dat is me toch lastig.
Graag zou ik commentaar willen op mijn brief, wat kan beter, wat ben ik vergeten en wat past er helemaal niet in.

Het is een open sollicitatie voor functie groepsleidster.
alvast bedankt!

naam
adres
tel nr

kinderdagverblijf
adres

Den Haag, 8 november 2007

Betreft: open sollicitatie naar de functie van Groepsleidster


Geachte mevr ...,

Bij deze wil ik een open sollicitatie doen op eventuele vacature naar de functie groepsleidster binnen de instelling.

In juni 2005 heb ik mijn diploma SPW niveau 3 richting kinderopvang in ontvangst mogen nemen.
Door mijn stageperiodes heb ik veel ervaring opgedaan in het werkveld waardoor ik weet dat ik werken in de kinderopvang heel leuk vind.
Na de SPW niveau 3 heb ik in 1 jaar SPW niveau 4 richting activiteitenbegeleiding gedaan.
Tijdens dat jaar heb ik ook gewerkt als vaste inval bij kinderopvang .....
Door het inval werk heb ik met diverse doelgroepen gewerkt.
De doelgroep die mij het meest aanspreekt is de doelgroep 0 tot 2 jaar.
De kinderen hebben nog veel verzorging en begeleiding nodig.
Ook zie ik hoeveel de kinderen leren en hoe ze ontwikkelen, zoals leren rollen, zitten, lopen, praten. Dat vind ik erg indrukwekkend.
Je krijgt ook echt een band met de kinderen en de ouders en dat vind ik erg belangrijk.
Na de SPW niveau 4 ben ik voor 1 jaar naar Amerika gegaan.
Ik heb hier gewerkt als au pair voor 2 jongentjes van 0 en 3 jaar.
Het was een ervaring om nooit te vergeten, wonen en leven bij een Amerikaans gezin en ondertussen voor de kinderen zorgen.

Ik werk graag in teamverband maar vind het ook fijn om zelfstandig te werken. Een goede en open communicatie vind ik hierbij erg belangrijk maar ook tegenover de ouders speelt dit een belangrijke rol.

Na het bekijken van uw website en mijn eigen ervaring in de kinderopvang ben ik erg enthousiast geworden over uw organisatie. Wat mij erg aanspreekt is de persoonlijke aandacht die er voor de kinderen en ouders en uw doelstelling en werkwijze spreekt mij zeer aan.

Tijdens de vele stages in de kinderopvang heb ik ruime ervaringen opgedaan, om nu goed en breed inzetbaar te kunnen werken als groepsleidster.
IK heb stage gelopen op allerlei groepen. Horizontaal, verticaal, en alle verschillende leeftijden heb ik gehad.

Ik kan goed luisteren en ben erg geduldig. Ook kan ik goed samen werken met zowel de kinderen als met collega’s.
Voor nadere informatie met betrekking tot mijn studie en ervaring verwijs ik u naar mijn bijgesloten Curriculum Vitae


Graag kom ik mijn sollicitatie toelichten in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

naam

handtekening


Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 november 2007, 15:27
jelbo jelbo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Berichten: 2
jelbo is on a distinguished road
Standaard Re: open sollicitatie kinderopvang, graag commentaar

De eerste zin (Bij deze wil ik een open sollicitatie doen op eventuele vacature naar de functie groepsleidster binnen de instelling.) lijkt me een beetje overbodig; de betreft-regel en de brief op zich maakt dit al duidelijk

In de eerste alinea staan veel korte zinnetjes die af en toe beter samengevoegd kunnen worden om de leesbaarheid te vergroten. De zin aan het einde 'Wat mij erg aanspreekt is de persoonlijke aandacht die er voor de kinderen en ouders en uw doelstelling en werkwijze spreekt mij zeer aan.' zou ik dan weer opsplitsen in twee zinnen omdat die nu niet helemaal duidelijk is.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 november 2007, 17:10
beezz beezz is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Berichten: 4
beezz is on a distinguished road
Standaard Re: open sollicitatie kinderopvang, graag commentaar

dank je wel!
alleen, hoe moet ik dan beginnen?
of gewoon met dat: in juni 2005...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 8 november 2007, 18:10
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: open sollicitatie kinderopvang, graag commentaar

Hmm, dat zou ik zo even niet kunnen zeggen. De openingszin is best moeilijk als je niet het standaard 'Naar aanleiding van ...' wilt gebruiken. Je hebt de tips op de site zelf al eens bekeken?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 8 november 2007, 18:41
Isis Isis is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 10
Isis is on a distinguished road
Standaard Re: open sollicitatie kinderopvang, graag commentaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beezz Bekijk bericht
Help!
Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik echt solliciteer, en dus ook een sollicitatiebrief moet schrijven, en dat is me toch lastig.
Graag zou ik commentaar willen op mijn brief, wat kan beter, wat ben ik vergeten en wat past er helemaal niet in.

Het is een open sollicitatie voor functie groepsleidster.
alvast bedankt!

naam
adres
tel nr

kinderdagverblijf
adres

Den Haag, 8 november 2007

Betreft: open sollicitatie naar de functie van Groepsleidster


Geachte mevr ...,
Ik zou mevr niet afkorten, gewoon mevrouw X
Bij deze wil ik een open sollicitatie doen op eventuele vacature naar de functie groepsleidster binnen de instelling.
Je "doet" geen sollicitatie "op" een vacature, je solliciteert naar een vacature, deze zin klopt grammaticaal niet helemaal. Je zou ook kunnen zeggen dat je door middel van deze brief je belangstelling wilt tonen voor een eventuele vacature.. enz.
In juni 2005 heb ik mijn diploma SPW niveau 3 richting kinderopvang in ontvangst mogen nemen.
Door mijn stageperiodes heb ik veel ervaring opgedaan in het werkveld waardoor ik weet dat ik werken in de kinderopvang heel leuk vind.
Na de SPW niveau 3 heb ik in 1 jaar SPW niveau 4 richting activiteitenbegeleiding gedaan.
Tijdens dat jaar heb ik ook gewerkt als vaste inval bij kinderopvang ..... vaste invalkracht zou ik zeggen.
Door het inval werk inval werk: of in 1 woord invalwerk, maar beter lijkt mij: door mijn werk als invalkracht heb ik met diverse doelgroepen gewerkt.
De doelgroep die mij het meest aanspreekt is de doelgroep 0 tot 2 jaar. 2 x doelgroep; misschien: De doelgroep die mij het meest aanspreekt zijn de kinderen van 0 tot 2 jaar?
Deze kinderen hebben nog veel verzorging en begeleiding nodig. en dat is blijkbaar wat jij er leuk aan vindt maar dat zou je nog wat meer kunnen benadrukken
Ook zie ik hoeveel de kinderen leren en hoe ze ontwikkelen, zoals leren rollen, zitten, lopen, praten. Dat vind ik erg indrukwekkend. Dit proces vind ik erg boeiend?
Je krijgt ook echt een band met de kinderen en de ouders en dat vind ik erg belangrijk.
Na de SPW niveau 4 ben ik voor 1 jaar naar Amerika gegaan.
Ik heb hier gewerkt als au pair voor 2 jongentjes jongetjes, n weglaten van 0 en 3 jaar.
Het was een ervaring om nooit te vergeten, wonen en leven bij een Amerikaans gezin en ondertussen voor de kinderen zorgen.

Ik werk graag in teamverband maar vind het ook fijn om zelfstandig te werken. Een goede en open communicatie vind ik hierbij erg belangrijk maar ook tegenover de ouders speelt dit een belangrijke rol.

Na het bekijken van uw website en mijn eigen ervaring in de kinderopvang ben ik erg enthousiast geworden over uw organisatie. Wat mij erg aanspreekt is de persoonlijke aandacht die er voor de kinderen en ouders is en uw doelstelling en werkwijze spreekt mij zeer aan. nieuwe zin: Daarbij spreekt uw doelstelling.. enz

Tijdens de vele stages in de kinderopvang heb ik ruime ervaringen opgedaan, om nu goed en breed inzetbaar te kunnen werken als groepsleidster.
IK heb stage gelopen op allerlei groepen. Horizontaal, verticaal, en alle verschillende leeftijden heb ik gehad. horizontaal en verticaal..?? misschien zijn het vaktermen maar ik krijg er een heel gek beeld bij..

Ik kan goed luisteren en ben erg geduldig. Ook kan ik goed samen werken met zowel de kinderen als met collega’s.
Voor nadere informatie met betrekking tot mijn studie en ervaring verwijs ik u naar mijn bijgesloten Curriculum Vitae


Graag kom ik mijn sollicitatie toelichten in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

naam

handtekening


Bijlage: Curriculum Vitae
Brief vind ik verder prima in elkaar zitten en ik zou wel nieuwsgierig naar je zijn als potentiële werkgever. Ik hoop dat je iets aan m'n commentaar hebt.. in ieder geval succes gewenst!

Isis
Met citaat reageren
  #6  
Oud 8 november 2007, 23:24
beezz beezz is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Berichten: 4
beezz is on a distinguished road
Standaard Re: open sollicitatie kinderopvang, graag commentaar

wowwiee zoveel reacties bedankt bedankt!!
ik had van een vriendin ook nog tips gehad en heb even me hele brief omgegooid, en me cv.
ik heb de spellingscontrole eroverheen gegooid maar je weet maar nooit of er nog wat tussen zit.

Naam
Adres

Den Haag, 8 november 2007

Kinderopvang
T.a.v. mevrouw xxx
xxx
xxxx xx xxxxx


Betreft: open sollicitatie naar de functie van Groepsleidster


Geachte mevrouw xxx,

Door middel van deze brief wil ik mijn belangstelling tonen naar een eventuele vacature voor de functie van Groepsleidster binnen uw organisatie.

In juni 2005 heb ik mijn diploma SPW niveau 3, richting kinderopvang, in ontvangst mogen nemen. Tijdens mijn verschillende stages in de kinderopvang, op zowel horizontale en verticale groepen, heb ik ruime ervaringen opgedaan. Daardoor kan ik nu goed en breed inzetbaar werken als groepsleidster.

Na mijn opleiding voor SPW 3 heb ik mijn opleiding voor SPW 4 behaald, ondertussen heb ik voor 1 jaar als vaste invalkracht bij kinderopvang DAK gewerkt.
Daarna heb ik ervoor gekozen om voor een jaar naar Amerika te gaan om daar te werken als au pair. Ik heb daar op 2 jongetjes van 0 en 3 jaar gepast en ondertussen de Amerikaanse cultuur meegemaakt, dit was een hele bijzondere ervaring.

Ik werk graag in teamverband maar vind het ook fijn om zelfstandig te werken. Een goede en open communicatie vind ik hierbij erg belangrijk. Na het bekijken van uw website ben ik erg enthousiast geworden over uw organisatie. Wat mij erg aanspreekt is de persoonlijke aandacht die er voor de kinderen en ouders is. Ook spreken uw doelstelling en werkwijze mij zeer aan.

De doelgroep die mij het meest aanspreekt is de leeftijd van 0 tot 2 jaar, deze kinderen hebben nog veel verzorging en begeleiding nodig. Ik vind het geweldig om mee te maken hoeveel de kinderen op deze leeftijd leren en hoe snel de ontwikkeling gaat, zoals: leren rollen, zitten, lopen en praten. Dit proces vind ik erg boeiend. Ik vind het ook erg belangrijk om een goede band op te bouwen met zowel de kinderen als de ouders.

Voor nadere informatie met betrekking tot mijn studie en ervaring verwijs ik u naar mijn bijgesloten Curriculum Vitae

Graag kom ik mijn sollicitatie toelichten in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

Naam


Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #7  
Oud 8 november 2007, 23:31
Isis Isis is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 10
Isis is on a distinguished road
Standaard Re: open sollicitatie kinderopvang, graag commentaar

Wow.. netjes!!

1 héél klein puntje: 1e zin wil ik mijn belangstelling tonen naar een eventuele vacature je toont belangstelling vóór een vacature.

Voor de rest.. lijkt me helemaal prima!

En nou maar duimen..

Isis
Met citaat reageren
  #8  
Oud 8 november 2007, 23:36
beezz beezz is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Berichten: 4
beezz is on a distinguished road
Standaard Re: open sollicitatie kinderopvang, graag commentaar

dank je wel!!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
sollicitatiebrief kinderopvang

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open Sollicitatie Klinisch Psycholoog. Graag Commentaar! Dayzi Sollicitatiebrief en cv 5 4 augustus 2010 17:46
Open sollicitatie verpleegkundige, graag commentaar Carola Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2009 11:00
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Open sollicitatie verpleeghuis, eerste in 10 jaar, commentaar graag Devore Sollicitatiebrief en cv 3 23 september 2007 18:58
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon