Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 september 2009, 06:55
Martijn1982 Martijn1982 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 9
Martijn1982 is on a distinguished road
Standaard Recommendatiebrief als bijlage?

Hallo Tijgers,

Per 23 oktober a.s. verloopt mijn contract en ik ben zodoende al druk bezig met solliciteren voor een nieuwe baan.

Nu wil ik deze kans gebruiken om een carrière verandering te doen van Receptionist naar de ICT.
Van mijn huidige werkgever heb ik een mooie recommandatie brief gekregen, nu vroeg ik me af of ik die het beste mee kan sturen per email / post samen met CV en Sollicitatiebrief of dat dit beter geschikt is als ondersteuning tijdens een gesprek.

Gezien mijn vorige baan niet echt aansluit denk ik dat het een mooie aanvulling kan zijn om een uitnodiging te krijgen voor een gesprek. Maar tevens kan het juist een goede aanvulling op een gesprek geven.

Mocht iemand hier een beter kijk of ervaring mee hebben laat het dan even weten.

Met vriendelijke groet,
Martijn


P.s. Bedankt voor alle goede sollicitatie tips op de website, jullie zijn echt een grote hulp!

edit: Bijlage toegevoegd
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf Recommendatiebrief.pdf‎ (470,3 KB, 802x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 september 2009, 11:50
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Recommendatiebrief als bijlage?

De aanbeveling is te algemeen en heeft niets met IT van doen dus ik denk niet dat het iets toevoegt. Wanneer je in NL op zoek gaat naar werk in de IT is een Engelse aanbeveling van een receptionist ook niet direct iets wat wordt meegenomen vrees ik.

Werk met je CV en met eventuele cursussen waarmee je IT kennis/ervaring aan kunt tonen.

Succes.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 september 2009, 01:53
Martijn1982 Martijn1982 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 9
Martijn1982 is on a distinguished road
Standaard Re: Recommendatiebrief als bijlage?

Hey Henk,

Bedankt voor je reactie.
Inderdaad vanuit een IT perspectief voegt het geen kennis toe, ik zag het weleens waar meer als een goede aanvulling vanwege de karakterpunten beschreven in de brief.

Ben zelf al enige tijd bezig met wat cursussen en binnenkort examen, dus hoopt dat dit me helpt. Verder start ik waarschijnlijk per september 2010 met HBO BBL opleiding Technische Informatica. Ik hoop weleens waar voor die tijd al een baan te hebben binnen de IT voor een goede start.

Martijn
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 september 2009, 10:49
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Recommendatiebrief als bijlage?

Benadruk de IT cursussen en je voornemen deeltijd HBO te gaan doen. Laat de brief achterwege. Een referentie is meestal toch telefonisch omdat potentiele werkgevers specifieke vragen hebben.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 september 2009, 13:39
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Recommendatiebrief als bijlage?

Hoi Martijn1982,

De kwaliteiten nauwkeurigheid, punctualiteit, enz. uit de aanbevelingsbrief kun je wel in je cv verwerken.

De beste match is een combinatie van kennis en persoonlijkheid passend binnen de cultuur van een bedrijf.

De aanbevelingsbrief kun je meenemen naar een sollicitatiegesprek. Afhankelijk van hoe het gesprek verloopt, kun je beoordelen of de brief nog iets zou kunnen toevoegen. De beslissing of je de brief inbrengt neem je dan tijdens het gesprek.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 september 2009, 16:47
Martijn1982 Martijn1982 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 9
Martijn1982 is on a distinguished road
Standaard Re: Recommendatiebrief als bijlage?

Ik kan inderdaad mijn cv nog wat hiernaar aanpassen denk ik.
De cursussen die ik aan het doen ben staan er al wel op vermeld.

Zal de brief voor de zekerheid meenemen naar een gesprek en kijken of ik het zal vermelden mocht het ter sprake komen.

Hartelijk Dank voor jullie reacties!

Martijn
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
aanbevelingsbrief

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie voor een stageplaatst als gezinsbegeleider nathalie van doorn Sollicitatiebrief en cv 1 6 december 2007 13:05
Sollicitatie als vrachtwagenchauffeur Harrie Sollicitatiebrief en cv 2 10 maart 2007 12:00
Interne sollicitatie als produktie-analist MRben34 Sollicitatiebrief en cv 6 20 februari 2007 23:38
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
Bezieling en Geboorte Darluz Loopbaanvragen 34 18 oktober 2006 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon