Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 juni 2013, 18:04
Annew Annew is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 juni 2013
Berichten: 1
Annew is on a distinguished road
Standaard Help! een studie Creativiteit met Theorie?

Hallo Allemaal,

Ik ben momenteel opzoek naar een geschikte studie die in September 2013 zal starten ( lichtelijk gestresst op het moment)
Het lijkt alleen onmogelijk een perfecte studie te vinden tussen alle 100 lijsten met HBO opleidingen.

Ik heb mijn diploma behaald tot Grafisch vormgever MBO niveau 4, alleen ik ben er tijdens deze opleiding achter gekomen dat ik het werk als grafisch vormgever helemaal niks vind. ( uren achter een computer zitten geeft mij niet genoeg voldoening )
Creativiteit trekt mij wel, ik vind het fijn om uitgedaagd te worden en nieuwe dingen neer te zetten en te bedenken.

Ik ben goed in tekenen en ik nam mij voor om naar de kunstacademie te gaan en daar het vak Illustratie te gaan volgen, alleen hier ben je dagen lang alleen bezig met illustreren wat mij geen uitdaging bied en ik heb het gevoel dat ik niet veel bijleer op theoretisch gebied, ik wil meer kennis opdoen in plaats van een vaardigheid, of kennis van een vaardigheid ( een uur les over schaduwinval vind ik niet interessant)

Daarom zou ik graag een HBO opleiding doen met meer theorie
Omdat ik mij altijd heb gefocust op het creatieve vlak weet ik niet wat ik theoretisch interessant zou vinden of wat mij ligt waar ik goed in ben etc. ( bedrijfskunde, business administration,informatica misschien vind ik het super? ik heb het niet ervaren)
Als ik elk vak uit zou willen proberen meeloop dagen etc ben ik nog 3 jaar bezig.

Mijn vraag is of iemand een aantal opleidingen weet of een opleiding waarbij er theorie word gecombineerd met creativiteit, of weet iemand die zelf een creatief brein heeft een bepaald theoretisch vak waarbij je bijvoorbeeld creatief kunt denken, met andere/meerdere perspectieven ? Ik dacht zelf misschien iets filosofisch, psychologisch alleen psychologie vind ik een iets te standaard opleiding tegenwoordig.

HELP ik ben nogal in crisis!

Bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 juli 2013, 16:23
performer performer is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 juli 2013
Berichten: 2
performer is on a distinguished road
Standaard

Wat voor theorie en hoveel dan? is dramaturgie ook iets?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 juli 2013, 15:28
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Iets met architectuur misschien?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 augustus 2013, 13:17
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Je hebt het over creativiteit in de zin van artisticiteit (kunstzinnigheid) en creativiteit in de zin van het bedenken van passende (originele) oplossingen voor problemen of nieuwe werkwijzen. Dat zijn twee heel verschillende dingen en het is belangrijk om hierin een duidelijk onderscheid te maken. Creativiteit in de eerste betekenis zul je namelijk niet in elke opleiding terugvinden, creativiteit in de tweede betekenis daarentegen wel. Op verschillende manieren naar een probleem kijken en daar een passende oplossing voor vinden is namelijk een belangrijke vaardigheid voor een hbo-student/hbo-afgestudeerde.

Heb je al open dagen bezocht van opleidingen die je aanspreken? Als studiekeuzeadviseur maak ik vaak gebruik van de Keuzegids Hoger Onderwijs. Dat is een heel fijne gids waarin de verschillende studies duidelijk naar interessegebieden zijn gerangschikt.
Het is nu augustus en in september beginnen de scholen weer. Open dagen zijn er niet meer. Ik begrijp dat je snel aan de slag wilt, maar bedenk goed dat haastige spoed zelden goed is. Het merendeel van de mensen die ik begeleid zijn spijtoptanten, mensen die zijn stukgelopen op een studie. Vaak geven ze aan dat ze zich beter hadden moeten oriënteren (lees: open dagen bezoeken) en achteraf gezien beter tot februari hadden kunnen wachten.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
creativiteit, theorie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Studiekeuze: twijfel tussen CMD (Amsterdam) en MBRT (Groningen) Maxime Opleiding kiezen en volgen 2 11 mei 2012 15:06
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon