Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 juni 2012, 23:07
BobdeBouwer BobdeBouwer is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2012
Berichten: 26
BobdeBouwer is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie calculator

Dag mensen,

Ik heb een interessant bedrijf gevonden waar ik een open sollicitatie voor de functie van Calculator heen wil sturen. In een poging creatief te zijn ben ik met dit op de proppen gekomen:

Citaat:
Geachte mevrouw/mijnheer <naam>,

In tijden van financiële crisis blijven investeren in vernieuwing en vermindering van de faalkosten is van groot belang om de concurrentie op de lange termijn voor te blijven. Ik kom uw bedrijf Onderhoud & Renovatie graag versterken in de calculatiefase, de fase waarvan traditioneel gezegd wordt dat het de enige fase is waar geld verdient wordt.

Sinds mijn kennismaking met het concept van Lean Bouwen heb ik mij gerealiseerd dat in alle fases van een bouwproject financieel en organisatorisch winst te behalen is. In de werkvoorbereiding en calculatie van diverse projecten voor woningbouwverenigingen en maatschappelijke organisaties heb ik mij de kunsten van het Lean Bouwen eigen kunnen maken. Door mijn vaardigheid met computers en mijn interesse voor bedrijfsprocessen heb ik ook kunnen bijdragen aan het vervolmaken van bestaande procedures en standaardformulieren.

Bij <naam huidige werkgever> heb ik mij kunnen toeleggen op kleinere projecten dan ik voorheen gewend was. Hierdoor heb ik een beter inzicht gekregen in kostprijzen en het belang van een zo duidelijk mogelijke omschrijving van de aangeboden werkzaamheden. Ik mis echter de uitdaging van het doorspitten van een bestek op vragen voor een Nota van Inlichtingen of mogelijke voordelen.

Mijn curriculum vitae heb ik in de bijlage toegevoegd. Ik zou het leuk vinden om met u ter oriëntatie te spreken.

Met vriendelijke groeten,
Ik heb zelf eigenlijk al 2 vragen:
- kan ik verwijzen naar het bedrijf waar ik met lean bouwen in contact ben gekomen (dat is niet mijn huidige werkgever)?
- kan ik schrijven dat ik het bepaalde aspecten mis bij mijn huidige werkgever?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 juni 2012, 07:57
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Lees de spelregels van dit forum eens: http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23 en dan vooral punt 2.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 juni 2012, 18:41
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danjel Bekijk bericht
Lees de spelregels van dit forum eens: http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23 en dan vooral punt 2.
Wordt aan gewerkt .
Met citaat reageren
  #4  
Oud 5 juni 2012, 18:46
BobdeBouwer BobdeBouwer is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2012
Berichten: 26
BobdeBouwer is on a distinguished road
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Wordt aan gewerkt .
Sorry, dat was ik dus .
Met citaat reageren
  #5  
Oud 5 juni 2012, 22:30
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Ja je kunt verwijzen naar het bedrijf waar je kennis hebt gemaakt met lean bouwen.

Je kunt zeggen dat het werk dat je nu doet erg interessant is, maar dat je toe bent an een nieuwe uitdaging waar ook andere elementen van het werk aan bod komen.

In je openingsalinea zeg je dat bij de calculatie geld verdiend wordt. (de richting die jij op wilt) Daarna zeg je dat ook verder in het traject geld verdiend kan worden. Wil je daar ook je ding gaan doen of hoe moet ik dat zien?

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #6  
Oud 5 juni 2012, 22:36
BobdeBouwer BobdeBouwer is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2012
Berichten: 26
BobdeBouwer is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rens Bekijk bericht
Ja je kunt verwijzen naar het bedrijf waar je kennis hebt gemaakt met lean bouwen.

Je kunt zeggen dat het werk dat je nu doet erg interessant is, maar dat je toe bent an een nieuwe uitdaging waar ook andere elementen van het werk aan bod komen.

In je openingsalinea zeg je dat bij de calculatie geld verdiend wordt. (de richting die jij op wilt) Daarna zeg je dat ook verder in het traject geld verdiend kan worden. Wil je daar ook je ding gaan doen of hoe moet ik dat zien?

Groet,
Rens
Bedankt voor je reactie Rens. In de bouw wordt als dooddoener geroepen dat in de uitvoering geen geld meer verdient wordt - in de calculatie wordt geld verdient. In ben calculator en ambieer die functie ook bij dit bedrijf.

Dat ik overtuigd ben dat ook in andere fases geld verdient kan worden is bedoeld als een bruggetje naar de rest over Lean Bouwen. Het is inderdaad wel wat verwarrend .
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie facility management OomelisoO Sollicitatiebrief en cv 4 7 november 2011 14:09
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 22:53
Open sollicitatie verpleegkundige, graag commentaar Carola Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2009 11:00
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Open sollicitatie kinderopvang, graag commentaar beezz Sollicitatiebrief en cv 7 8 november 2007 23:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon