Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 augustus 2012, 19:09
Pantea Pantea is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 april 2012
Berichten: 6
Pantea is on a distinguished road
Standaard wie kan mij helpen mijn brief te verbeteren?

Beste lezer,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een baan, maar word steeds afgewezen. Ik denk dat het toch aan mijn brief ligt. Kunnen jullie mij helpen om een betere open sollicitatie brief op te stellen?

Alvast vriendelijk bedankt.

Geachte mevrouw/heer,

Hiermee wil ik graag mijn interesse tonen in uw organisatie en solliciteren naar een fulltime functie die past bij mijn opleiding en werkervaring.

Ik ben afgestudeerd aan de opleiding HBO Management, Economie en Recht. Door mijn opleiding heb ik veel geleerd over het bedrijfsleven, verschillende organisaties, projectmanagement, onderzoeken & adviseren, strategieën bedenken en technische aspecten van gebouwen. In het verleden heb ik ook veel ervaring opgedaan bij de diverse vastgoedbedrijven.

Ik ben op zoek naar een baan waarin ik de mogelijkheid krijg om mijn kennis verder in de praktijk te kunnen brengen en door nieuwe uitdagingen mij verder te kunnen ontplooien. Als persoon ben ik enthousiast, flexibel, eerlijk, vriendelijk en heb een goede dosis mensenkennis. Ik ben gewend mij goed en volledig in te zetten voor mijn werkgever en het optimale uit mezelf te halen.

Uit mijn eerder werkervaringen weet ik dat ik iemand ben die goed in staat is om zelfstandig te functioneren en graag uitdagingen aangaat. Tevens ben ik iemand met veel doorzettingsvermogen, leergierig, ondernemend en initiatiefrijk. Ik vind de aspecten verantwoordelijkheid, doorgroeien en vrijheid heel belangrijk in mijn werk.

Het lijkt mij een uitdaging om in uw organisatie aan de slag te gaan, want met mijn ambitieuze en gemotiveerde instelling weet ik zeker dat ik een positieve bijdrage kan leveren binnen deze organisatie. Graag licht ik dan ook mijn brief en c.v. in een persoonlijk gesprek aan u toe.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 augustus 2012, 23:03
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Ik zie nergens een persoonlijke noot waarmee je aantoont dat je interesse in dit bedrijf hebt. In mijn beleving kun je deze brief kopieren en naar 1000 bedrijven sturen. En dan snap ik waarom je 0 op request krijgt.

Waarom bel je niet eerst eens met het bedrijf om info te krijgen. Dan weet je ook aan wie je de brief kunt richten en kun je de informatie uit het telefoongesprek in je brief verwerken. Ik wed dat je dan vaker een uitnodiging gaat krijgen!

Succes ermee.
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 september 2012, 15:47
boompje boompje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 september 2012
Berichten: 16
boompje is on a distinguished road
Standaard

Beste Pantea,

Je brief zegt niet zo veel. Waar solliciteer je op? Je zegt dat je ervaring hebt in projecten, advies, onderzoek en "de technische aspecten van een gebouw" wat dat ook moge zijn. Het is zo breed dat ik er niet uit kan opmaken of je bij de gebouwendienst wil werken, of in een project, of dat je een onderzoek wilt doen en daarna een advies wil uitbrengen aan de directie. Ik begrijp dat dit een open sollicitatie is, maar je mag wel wat specifieker zijn qua functie. Nu is bijna alles goed.

Verder zou ik het ook persoonlijker maken, koppel jouw talentren aan het bedrijf bijvoorbeeld. Wat drijft jou om te solliciteren bij dat specifieke bedrijf?

Succes ermee!

Boompje
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Wie kan mij helpen om mijn taalvaardigheid te verbeteren:( kmon Opleiding kiezen en volgen 8 17 januari 2011 00:13
Wie kan mij helpen de knoop door te hakken. valkje Sollicitatiebrief en cv 2 5 januari 2011 17:18
Sollicitatiebrief wie kan mijn helpen om deze naar te kijken. bennietje1 Sollicitatiebrief en cv 6 13 september 2010 11:51
Mijn CV levert mij niks op, wie kan mij helpen? Tijgerkatje Sollicitatiebrief en cv 7 26 juni 2007 19:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon