Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 november 2014, 16:54
Winterheart Winterheart is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 november 2014
Berichten: 1
Winterheart is on a distinguished road
Standaard Vast in carričre en leven

Hey! Mijn naam is Jeffrey, ik ben 24 en hoop via deze post een ander perspectief te vinden op mijn huidige situatie. Ik heb al bijna een jaar het gevoel dat ik vast sta in mijn leven, voornamelijk op het gebied van werk. Wat ik hieronder heb getypt is wat aan de lange kant geworden, mijn excuses alvast.

Achtergrond:

Op mijn 20ste ben ik afgestudeerd met een niveau 4 opleiding Commercieel mdw marketing & communicatie. De opleiding zelf paste vanaf dag 1 al niet bij me. De vakken spraken me niet aan maar vooral de onderliggende toon van "ik doe een opleiding om te leren hoe ik klanten producten aan moet smeren die ze eigenlijk niet willen" ging volledig tegen mijn principes in. De reden waarom ik alsnog door ben gegaan met de opleiding: ik hoopte ooit meer internationaal te gaan werken zodat ik lekker met Engels bezig kon zijn. Doel: mensen "helpen" en dat in het Engels.

Als eindstage ben ik 4 maanden naar Engeland gegaan en heb ik een veelzijdige en vooral leuke kantoorbaan gehad bij Crest Schools of English. Hier hielp ik mensen die bijna geen Engels spraken toch door het hele traject heen van het inschrijven tot het begeleiden tijdens de cursussen. Ik keek altijd al op naar leraren en besloot zelf dezelfde richting op te gaan en schreef me bij terugkomst in Nederland in voor de lerarenopleiding in Tilburg. Door de grote omschakeling van mbo naar hbo ben ik hier na 3 maanden gestopt. Vervolgens heb ik gewerkt via een uitzendbureau en ben ik het schooljaar erop wederom gestart met de lerarenopleiding, toen in Nijmegen aan de HAN.

Ik heb 2 jaar in Nijmegen op school gezeten, stond voor alle vakken boven een 7 dus het niveau was het probleem niet. We kregen in jaar 1 een project dat op stage moest worden uitgevoerd en net voor de deadline liet mijn stagepartner me stikken met de reden "ik wou toch al stoppen met de opleiding dus heb eigenlijk niets gedaan voor het project". In leerjaar twee is het me niet gelukt om 2 volledige stageprojecten uit te voeren binnen 1 stageperiode en moest ik gedwongen stoppen (geen propedeuse omdat ik een 5 haalde voor het project uit leerjaar 1 ipv een 5.5..). Herkansing was niet mogelijk omdat de stage er weer op zat. Lang verhaal kort: ik was 3 jaar verder, geen diploma en een studieschuld van bijna 20.000 euro.

Na de stage kon ik me uitschrijven en heb ik me ingeschreven bij verschillende uitzendbureaus terwijl ik zocht naar een baan met het diploma dat ik wél had. Ik werd in 3 reacties op mijn cv verteld dat ik te lang uit de running was geweest, te weinig ervaring had, ze liever stagiaires hadden en als het nog even kon een Hbo'er die wel wilde settelen voor het loon van een Mbo'er. Hetzelfde werd me duidelijk bij de uitzendbureaus: ik heb verschillende maanden gewerkt als vuilnisman, en bij twee bedrijven als monteur. Voor een baan dat bij mijn diploma paste had ik te weinig ervaring, en zonder baan natuurlijk ook nooit de mogelijkheid meer ervaring op te doen.

De situatie nu, hoe ik het zie: om aan een baan te komen met carričremogelijkheden heb ik een nieuwe opleiding nodig. Om een nieuwe opleiding te doen heb ik geld nodig, waarvoor ik een baan nodig heb.
Geen diploma > geen werk > geen geld > geen opleiding waar ik iets mee kan.

De alternatieven die me aanspreken:
- opleiding tot flight attendant volgen via KLM (kan dit alleen nog LANG niet betalen)
- het leger in te gaan als soldaat of iets dergelijks
- een BBL opleiding volgen
- nieuwe talen leren en hopen op werk op die manier, bijv als tolk

De meest logische oplossing hieruit lijkt mij het volgen van een BBL opleiding. Dit zou ik ook graag doen maar zoals altijd zijn er een paar complicaties bij de richtingen die ik graag op zou willen:
- er is als man goede baangarantie in de zorg, ik kan alleen totaal niet overweg met ouderen/gehandicapten met betreft de verzorging ervan.
- detailhandel is een optie, maar wordt alleen niveau 2 aangeboden wat leidt tot dezelfde functies die nu al worden opgevuld door 16-jarigen, ga je op zoek naar iets voor langere tijd zoeken ze liever iemand met een niv 4 opleiding (alleen BOL)
- een schildersopleiding lijkt me leuk om te doen, maar op verschillende websites is te lezen dat er weinig werkgelegenheid in is (bijna iedereen wordt ontslagen en start als ZZP).

Ik zal het verhaal hier maar afronden anders wordt het echt te veel leeswerk. Dit is de situatie waarin ik momenteel sta en ben wanhopig op zoek naar iemand die me nieuwe ideeën of oplossingen kan geven, waarmee ik uit deze "problemen" kan komen. Wat is nu de slimste/beste weg om te volgen?

Hopelijk neemt iemand de tijd om me wat advies te geven, ik zou het heel erg waarderen.

Groetjes,
Jeffrey
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 december 2014, 06:37
Armegeddon Armegeddon is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2011
Berichten: 17
Armegeddon is on a distinguished road
Standaard

Klinkt deels als mijn verhaal, zit ook vast en weet niet wat ik wil. Aan de banen/opleidingingen die jij opschrijft heb ik ook over nagedacht

Is het ook niet beter om wat tijdelijk productiewerk te zoeken zodat je wat geld verdient? En om dan vanuit daar verder te oriënteren?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vast contract zonder vast salaris Monza Salaris 3 27 augustus 2013 22:40
Vast contract beloofd, maar krijg het niet... jufp Je rechten en plichten als werknemer 1 17 juni 2010 17:28
Uiteindelijk toch geen vast contract, wat nu? Prissesje Je rechten en plichten als werknemer 2 16 maart 2009 15:11
Wil ik wel carričre zoals iedereen carričre ziet? EmMetjes Loopbaanvragen 1 9 juli 2006 15:21
Mijn carričre loopt vast. Hoe nu verder? marieke Loopbaanvragen 3 14 april 2006 18:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon