Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 september 2010, 20:09
nicole11384 nicole11384 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 2
nicole11384 is on a distinguished road
Standaard Zouden jullie mijn sollicitatiebrief willen naijken?

Betreft: Sollicitatie medewerker financiele administratie

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw advertentie in de ... van .. september jongstleden solliciteer ik naar de functie van medewerker financiele administratie.

Mijn naam is ..... en ik ben .. jaar. Vanaf 26 juli t/m 27 augustus jongstleden was ik fulltime werkzaam bij ... als administratief medewerker. Mijn werkzaamheden bestonden uit telefoonbehandeling, postbehandeling, scannen van mutaties en personeelsgegevens, invoeren en opbergen van urendeclaraties, versturen en opbergen van salarisstroken.

De functie van medewerker financiele administratie spreekt mij om diverse redenen erg aan. De eerste reden is dat deze functie zeer goed aansluit bij mijn opleiding en werkervaring. Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen. Opdrachten verricht ik altijd met grote inzet en ben pas tevreden met een uitstekend eindresultaat. Tevens kan ik goed zelfstandig en in teamverband werken. Tenslotte heb ik ruime ervaring in PC- gebruik en kan goed overweg met Windows.

Ik hoop dat deze brief voor u aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek. Voor nadere informatie verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 september 2010, 22:39
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Waarom wil je bij dit bedrijf werken (motivatie)? Dat mis ik in je brief. Het stukje met je naam en leeftijd zou ik eruit halen, dit staat namelijk al in je cv.
Ook mis ik een beetje de link tussen jouw ervaring als adm. medewerker en die van financiële adm. medewerker. Wat zijn de functie eisen die gesteld worden? Wat heb jij het bedrijf te bieden?


Succes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 september 2010, 23:31
vanderv vanderv is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 september 2010
Berichten: 9
vanderv is on a distinguished road
Standaard

hoi Nicole,

Het woord ' jongstleden' kun je beide keren weglaten. Dat is niet meer van deze tijd.

Ik zou je opleiding en werkervaring ook in de brief noemen, omdat je dat als argument gebruikt waarom je geschikt zou zijn voor de functie. Dan wil je dat als lezer ook meteen weten in plaats van het na te moeten kijken in een cv.

Als ik je werkzaamheden lees die je gedaan hebt, en later lees dat je streeft naar een perfect eindresultaat, vraag ik me af waar dat uit bestaat. Dat resultaat zou ik meer omschrijven en benoemen wat dat betekent voor het bedrijf.

Succes!

Groeten,
Vanderv
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 september 2010, 14:46
nicole11384 nicole11384 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 2
nicole11384 is on a distinguished road
Standaard

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties!

Voor de functie heb ik alleen ervaring opgedaan door stages. Ik heb ook een opleiding als boekhoudkundig medewerker gevolgt.

Voor de rest heb ik niet echt een reden waarom ik daar solliciteer. Het lijkt mij wel een leuke functie, en het sluit aan bij mijn opleiding.

Dit is de functieomschrijving:
Als medewerker financiële administratie ben je werkzaam binnen het cluster debiteurenadministratie. Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van het facturatieproces. Je bent aanspreekpunt voor vragen van cliënten en collega’s uit de organisatie met betrekking tot facturen. Tevens verwerk je automatische incasso’s en verwerk je binnengekomen betalingen. Je voert een actief creditmanagement door het aanmanen en telefonisch benaderen van debiteuren volgens een strakke cyclus. Je stelt rapportages op. Je draagt dossiers over aan het incassobureau en specificeert de voorziening dubieuze debiteuren. Tevens draag je bij in het continu verbeteren van processen binnen de afdeling.

En de functie-eisen:
Je beschikt over relevante vakkennis op Mbo-niveau en beschikt over een praktijkdiploma boekhouden (Pdb, Mba). Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie. Je beschikt over kennis van de office pakketten. Je hebt doorzettingsvermogen en kunt klant- en resultaatgericht werken. Je bent in staat om accuraat en ordelijk te werken en presteert ook onder druk. Je bent betrouwbaar en integer. Je bent in bezit van goede communicatieve vaardigheden.


Nog een over de brief:
Ik heb het stukje van mijn naam en zo eruit gehaald en dit heb ik nu. Alleen de eerste en de laatste alinea heb ik zo gehouden.

De reden dat ik juist bij uw bedrijf solliciteer is dat ik al eerder hier heb gewerkt via het uitzendbureau. Dit was van 26 juli t/m 27 augustus op de afdeling personeels- en salarisadministratie. Dit heb ik toen als zeer prettig ervaren. Daarnaast spreekt mij de zorgsector erg aan.

De functie van medewerker financiële administratie spreekt mij om diverse redenen erg aan. De eerste reden is dat deze functie zeer goed aansluit bij mijn opleiding van boekhoudkundig medewerker en werkervaring. Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen. Opdrachten verricht ik altijd met grote inzet en ben pas tevreden met een uitstekend eindresultaat. Tevens kan ik goed zelfstandig en in teamverband werken. Ik ben accuraat en heb ervaring met verschillende computerprogramma’s.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kunnen jullie op mijn sollicitatiebrief nog eens reageren bennietje1 Sollicitatiebrief en cv 0 12 september 2010 21:16
Zou iemand mijn sollicitatiebrief na willen kijken, stage SPH vlindertje37 Sollicitatiebrief en cv 2 22 september 2009 21:26
Mijn 1e open sollicitatiebrief! Willen jullie hem aub even nakijken? Lieke78 Sollicitatiebrief en cv 6 9 april 2009 12:37
Zou geweldig zijn als jullie mijn cv zouden willen reviewen Buism01 Sollicitatiebrief en cv 7 6 september 2008 20:14
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief??? Ilsie Sollicitatiebrief en cv 1 3 mei 2006 10:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon