Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 juni 2011, 19:43
Aeroxxxit Aeroxxxit is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 juni 2011
Berichten: 3
Aeroxxxit is on a distinguished road
Standaard Wanneer kan ik beginnen aan een opleiding voor scootermonteur?

Ik zit momenteel is havo 4 met de vakken M&O, Wiskunde A, Economie, Tekenen en alle andere verplichte vakken.
Maar ik wil graag een scootermonteur zijn. En zover ik weet moet je 18 of een havo-, vwo- of mbo-2 niveau diploma hebben om school te mogen verlaten.

Maar de opleiding voor scootermonteur is 1 dag naar school en 4(5 in mijn buurt) werken. Dus eigenlijk ga ik wel naar school.

Maar ik weet echter niet of dit mag, dus vraag ik het jullie

Mag ik nu al beginnen met scootermonteur opleiding of moet ik wachten totdat ik 18 ben of een diploma heb?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 juni 2011, 20:05
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Voordat ik je vraag kan beantwoorden, wil ik jou verzoeken om onderstaande vragen te beantwoorden:
  1. Welk mbo-niveau is de opleiding tot scootermonteur?
  2. Hoe gaat het momenteel op school? Haal je goede cijfers? Leer je gemakkelijk of moet je er veel voor doen?
  3. Kun je uitleggen wat jou zo aanspreekt in het beroep van scootermonteur?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 juni 2011, 20:19
Aeroxxxit Aeroxxxit is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 juni 2011
Berichten: 3
Aeroxxxit is on a distinguished road
Standaard

[*] Welk mbo-niveau is de opleiding tot scootermonteur? "??" Zal ik moeten navragen
[*]Hoe gaat het momenteel op school? Haal je goede cijfers? Leer je gemakkelijk of moet je er veel voor doen? Alles gaat wel prima, 8 voor wiskunde, maatschappij, economie en M&O de rest is een 6 en 2 vijven.
[*]Kun je uitleggen wat jou zo aanspreekt in het beroep van scootermonteur?
Ik sleutel altijd aan blokken van Tomosjes en Scooters en ik probeer van mijn hobby mijn werk te maken. Bij mij in de buurt is een scooterzaak en daar kom ik af en toe met iets helpen. En verder geef ik op scooter-forum advies. Net als u hier, zeg maar.

Ondertussen heb ik deze eisen gevonden bij een andere scooterzaak:

Functie-eisen:

* MBO opleiding of denkniveau >>> wat bedoelen ze met denk niveau?
* Scooter opleiding afgerond hebben[nergens informatie over te vinden :/]
* Posietieve werkhouding[x]
* Je heb werkervaring in scooters[x]
* Je een affiniteit met scooters[x]
* Wilt ook op zaterdag werken[x]
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 juni 2011, 20:43
Aeroxxxit Aeroxxxit is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 juni 2011
Berichten: 3
Aeroxxxit is on a distinguished road
Standaard

Verder zag ik bij inovam dat je deze eisen moet hebben voor een opleiding:

Toelatingseisen: wat heb je nodig?
Je bent toelaatbaar wanneer je minimaal 16 jaar bent of 10 jaar dagonderwijs hebt gevolgd.

Dus ik kan net zo goed stoppen en BBL gaan doen?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 juni 2011, 21:45
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Op het forum waar jij zelf adviezen geeft, vind ik zojuist allerlei handige informatie:

http://forum.scooterforum.net/forum/...onteur-102831/

Wat ik daar nog aan wil toevoegen is het volgende: je doet nu havo en dat gaat je best goed af. Als ik jou was, zou ik toch echt eerst dat papiertje halen. Met een havo-diploma op zak heb je namelijk veel meer mogelijkheden wat betreft technische opleidingen en beroepen die je kunt uitoefenen. Als ik jou was zou ik daarom wat breder naar de motorvoertuigenbranche kijken.

Maak dus eerst je havo af en oriënteer je ondertussen goed op opleidingen die je aanspreken (open dagen bezoeken, een dagje meelopen op school, studenten en docenten bevragen). Sommige mbo-opleidingen kun je versneld doen als je in het bezit bent van een havo-diploma, wellicht ook de opleiding tot (scooter)monteur.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 juni 2011, 15:21
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

"Ik sleutel altijd aan blokken van Tomosjes en Scooters en ik probeer van mijn hobby mijn werk te maken. Bij mij in de buurt is een scooterzaak en daar kom ik af en toe met iets helpen. En verder geef ik op scooter-forum advies. Net als u hier, zeg maar."

Hoe zie jij de toekomst voor je? Wat als je na 5 jaar bent uitgekeken op het sleutelen? Wat verwacht je te verdienen? Ik zou je toch adviseren je Havo af te maken en dan je richten op een opleiding. Mocht je na een aantal jaren het beroep niet meer leuk vinden dan heb je altijd wat om op terug te vallen en je hebt doorgroei mogelijkheden.

Groet, Eveline
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 juni 2011, 23:15
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Ik sluit me volledig aan bij de vorige poster. Op dit moment mag het dan leuk lijken zo te sleutelen aan scooters maar vroeg of laat raak je daar op uitgekeken.

Ook is het loon heel mager in die branche en vergelijkbaar met niveau 2 werk, wordt je chef dan niveau 3 maar dan heb je het gehad.

Maak in ieder geval de havo af je krijgt er heel veel spijt van als je na 4 havo ophoudt en je later of nog 1 jaar moet doen zodat je de hbo kan doen.
Ga lekker hbo doen als je dat niet kan halen kun je altijd nog je doelen opnieuw stellen wat je nu eigenlijk wilt met je leven.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Sollicitatiebrief opleiding anesthesie assistent hulp gevraagd Moniek Sollicitatiebrief en cv 6 6 augustus 2010 23:13
Open Sollicitatie stage bij een bank, dringend. Soloman Sollicitatiebrief en cv 4 22 juli 2008 19:22
Ik ben toe aan een nieuwe uitdaging, maar ik heb de juiste papieren niet... Dr. Justin Loopbaanvragen 0 3 december 2007 00:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon