Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 juni 2011, 18:06
dufding dufding is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 juni 2011
Berichten: 3
dufding is on a distinguished road
Standaard Wat voor uurloon kan ik vragen als therapeut?

Ik ben door iemand benaderd om samen met hem een therapie te starten. Een 1/2 jaar geleden heeft hij dit voorgesteld en inmiddels zijn we samen de opleiding HBO orthomoleculaire therapie gestart. Hij betaalt de opleiding. Nu heb ik binnenkort een gesprek over het arbeidscontract. Ik heb geen idee wat ik als uurloon kan vragen. Ken geen mensen die soortgelijk beroep uitoefenen. Heb al geinformeerd bij diverse instanties maar krijg geen duidelijk beeld. Ik heb ook enkele therapeuten benaderd maar deze willen niet zeggen wat hun uurloon is. de meeste werken zelfstandig.
Iemand een idee wat ik kan vragen?
Ik ben 52 jaar.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 juni 2011, 18:51
dufding dufding is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 juni 2011
Berichten: 3
dufding is on a distinguished road
Standaard

nog vergeten te melden dat ik nu een vaste baan heb voor onbepaalde tijd en dat ik die dus opgeef voor een baan voor onbepaalde tijd maar met een onzekere toekomst.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 juni 2011, 21:50
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Een googleopdracht brengt me hier:
http://www.natuurarts.nl/vacature-vo...-arts-m-v.html

Hier staat een uurloon tussen 53 en 70 euro als arbeidsvoorwaarde.
Ik dnek dat dit de boven enonderkant van de marktconforme salarissen weergeeft.

Succes in de mogelijk nieuwe job.
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 juni 2011, 10:39
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Dat is echt ongelofelijk veel qua bruto uurloon. Wat zou je van bovenstaande over houden per uur netto ongeveer met een variabel contract Rens?

Groet, Eveline
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 juni 2011, 11:32
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EvelineB Bekijk bericht
Dat is echt ongelofelijk veel qua bruto uurloon.
Het begrip 'uurloon' wordt hier ongelukkig gebruikt. Er staat bij "Het gaat om een freelance overeenkomst (VAR contract)".

Dat betekent dat het gaat om een uurtarief (omzet) en dat de freelancer eigen bedrijfskosten moet betalen, niet verzekerd is tegen werkeloosheid, dat hij zich particulier moet verzekeren voor arbeidsongeschiktheid, eigen pensioenopbouw moet regelen etc. Daar staan belastingvoordeeltjes tegenover (ondernemersaftrekposten).

Niks mis mee, freelancers (in de zin van zelfstandig ondernemers / zzp'ers) kiezen daarvoor, maar je kunt zo'n freelance uurtarief niet zonder meer vergelijken met een bruto uurloon van een dienstverband.
__________________
René
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 juni 2011, 11:48
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Had al zo'n vermoeden, toch blijf ik erin stinken.. Ik maakte me al zorgen om mijn net getekende contract. Iets dat overigens ook een soort freelance contract is (min-max) aantal uren en ook uitgaat van een bruto uurloon.
Wanneer je het zo bekijkt is het inderdaad een net uurloon. Freelance WO ers in de dienstverlening/zorg zitten rond te 80 euro.
Voor de poster: weet je zeker dat je een vast contract gaat opzeggen? Met de bezuinigingen in de zorg etc worden deze therapieen niet meer vergoed en wordt de eigen bijdrage ontzettend groot, zo blijft er een zeer kleine doelgroep over. Ik hoop dat jullie een gedegen plan hebben.
Groet, Eveline
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 juni 2011, 14:54
dufding dufding is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 juni 2011
Berichten: 3
dufding is on a distinguished road
Standaard

ik krijg in de neiuwe baan ook een vast contract. Misschien wat onzeker, maar deze wereld is erg in opkomst en worden nu sinds kort toegevoegd aan vergoedingen via basispaket. De baan die ik nu heb wordt steeds onzekerder. Arbowereld is steeds verder aan inkrimpen, de werkgevers moeten bezuinigen dua doen meer en meer zelf. Ik zit in de verzuimhoek, doe huisbezoeken, en daar bezuinigen ze steeds meer op.Ik zie steeds meer klanten wegvallen.
Dus ook op oude baan heb ik niet veel zekerheid meer.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 juni 2011, 15:10
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Ik ben het niet helemaal eens met het statement dat dit in opkomst is en vergoed wordt. Vaak in aanvullende verzekeringen wel, maar gezien de bezuinigingen zullen steeds meer alternatieve geneeswijzen uit het basispakket worden gehaald. Zelfs de eerstelijns geestelijke gezondheidszorg moet gaan bezuinigen. Bovendien zijn er ook vaak veel tegenbewegingen op het gebied van alternatieve therapieen.

Groet, Eveline
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Solliciteren als docent: wat kan ik vooraf telefonisch vragen? midosil Sollicitatiebrief en cv 5 10 januari 2012 10:39
Wat voor vragen kan ik verwachten in een sollicitatiegesprek als projectondersteuner? Sandy-38 Alle andere carrièreonderwerpen 0 24 januari 2008 18:47
Hoe kan ik de vraag 'wat wil je verdienen?' het beste beantwoorden? maxitt Alle andere carrièreonderwerpen 1 16 januari 2008 15:48
Wat kan ik telefonisch vragen naar aanleiding van deze vacature? lala Sollicitatiebrief en cv 25 16 juli 2007 15:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon