Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 mei 2013, 14:23
Kievit Kievit is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Berichten: 1
Kievit is on a distinguished road
Standaard Welke opleiding/baan/beroep

Ik ben een man van 23 jaar. Heb mijn VWO diploma behaald met het profiel Economie en Maatschappij. Heb op de middelbare school altijd al het plan gehad om accountant te worden.
Ik ben in september 2008 begonnen met de studie Accountancy op de Rijksuniversiteit in Groningen. Hier ben ik in december 2008 weer mee gestopt. Ik vond het niets dat ik elke keer met mijn neus in de boeken zat droge stof te leren en met klasgenoten moest optrekken die er veelal niet veel aan deden.
Ik ben in januari 2009 begonnen bij een accountantskantoor. Vanaf september 2009 ben ik ook begonnen met de opleiding Accountancy bij Nyenrode. Dit was een opleiding waarbij ik 1 dag in de week naar school ging en 4 dagen ging werken bij een accountantskantoor. Het werk ging goed en ik kreeg ook goede kritieken van mijn leidinggevenden. De eerste 2 jaren op school gingen ook wel goed maar hier kwam op gegeven moment het breekpunt. Ik begon school erg saai te vinden. Wederom veel met je neus in de boeken. Ik kreeg veel moeite om mij te concentreren en aan te zetten tot studeren. Het was zelfs zo dat ik bij sommige lessen mijn best moest doen om niet in slaap te vallen. Dit terwijl ik dit niet wilde omdat ik het niet van respect vond getuigen tegenover mijn klasgenoten en docenten. Doordat ik school niet leuk meer vond werd mijn werk ook minder leuk. Ik heb hier goed over nagedacht en heb in december 2011 besloten dat ik geen accountant meer wilde worden. Ik wilde meer dan veelal achter mijn bureau zitten en vinken zetten.
Ik weet ook dat een voltijd studie niet echt mijn ding is tenzij ik mijn doel wat ik voor ogen heb(het uiteindelijke beroep) duidelijk in de opleiding zit en dit echt iets is waar ik voor wil gaan.
Nu, mei 2013, weet ik eigenlijk nog steeds niet wat ik wil doen. Ik zou wel graag bij defensie willen en een opleiding op de KMA gaan volgen maar dan zou ik pas weer in september 2014 kunnen beginnen mocht ik de keuring succesvol doorlopen.
Ik was benieuwd of andere mensen nog andere ideeën voor mij hebben? Wat voor beroep en opleiding zou wat voor mij kunnen zijn? Zou ik misschien beter deeltijd kunnen gaan studeren of een soort van avondschool o.i.d.? Graag hoor ik van jullie!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
welke P voor welke WO? nickynic Opleiding kiezen en volgen 0 29 januari 2013 21:03
Na WO-opleiding 'omscholen' via Duaal Opleiding, welke mogelijkheden zijn er? Helene-Forum Opleiding kiezen en volgen 2 14 oktober 2012 17:39
Welke beroep sluit aan bij mijn interesses/vaardigheden? Wat wil ik doen?! MeljeuG Loopbaanvragen 9 25 september 2012 11:53
Welke ervaringen heb je met projectonderwijs? Isabelle Opleiding kiezen en volgen 0 25 januari 2011 12:32
Welke opleiding na mavo, richting toerisme? gertjetop Opleiding kiezen en volgen 1 4 mei 2010 15:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon