Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 januari 2013, 22:39
Lucky Lucky is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 januari 2013
Berichten: 3
Lucky is on a distinguished road
Standaard CV vragen over nevenactiviteiten en gat in cv

Ik heb twee vragen over het zo goed mogelijk opzetten van mijn cv.
Ik ben nu 3kwart jaar werkzoekende, hoe verloop ik dit zo goed mogelijk via mijn cv of brief. Ik ben werkloos geworden door een reorganisatie. Hier verder niks over zeggen zodat ik dit in een gesprek toe kan lichten of juist wel in cv benoemen?

Verder verricht ik sinds kort nevenactiviteiten als vrijwilliger in een bestuur van een sportvereniging. Hoe plaats ik dit in mijn cv? Hoe doen anderen dat?

Ik heb de volgende rubrieken in deze volgorde:
Persoonlijke informatie
Werkervaring
Opleiding
Overige informatie:
- cursussen
- softwarekennis

Als ik het bij overige informatie neerzte, hoe dan zodat dit nog wel gezien wordt?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 januari 2013, 09:51
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Ik ben nu 3kwart jaar werkzoekende, hoe verloop ik dit zo goed mogelijk via mijn cv of brief. Ik ben werkloos geworden door een reorganisatie. Hier verder niks over zeggen zodat ik dit in een gesprek toe kan lichten of juist wel in cv benoemen?
Doel je nu op dat je nu bijna een jaar op zoek bent naar werk of dat je door een reorganisatie op straat bent komen te staan?

Citaat:
Verder verricht ik sinds kort nevenactiviteiten als vrijwilliger in een bestuur van een sportvereniging. Hoe plaats ik dit in mijn cv? Hoe doen anderen dat?
Je zegt het zelf al: je verricht 'nevenactiviteiten'. Ik zou het onder dit kopje plaatsen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 februari 2013, 13:03
Lucky Lucky is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 januari 2013
Berichten: 3
Lucky is on a distinguished road
Standaard

Ik bedoel beide, dat ik al een tijd werkloos ben, maar ook of ik dan de reorganisatie wel of niet moet noemen. Tot nu toe deed ik dat nooit en besteedde ik ook geen aandacht aan dat ik al een paar maanden thuis zit. Maar nu ik toch al wel bijna 8 maanden thuis zit, is dat misschien wel goed om te doen?

Is het niet raar om 1 activiteit onder een heel kopje nevenactiviteiten te plaatsen?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 februari 2013, 21:39
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Ik bedoel beide, dat ik al een tijd werkloos ben, maar ook of ik dan de reorganisatie wel of niet moet noemen. Tot nu toe deed ik dat nooit en besteedde ik ook geen aandacht aan dat ik al een paar maanden thuis zit. Maar nu ik toch al wel bijna 8 maanden thuis zit, is dat misschien wel goed om te doen?
Ja, dat zou ik wel doen. In deze tijden is het geen schande dat je door een reorganisatie je baan bent verloren. Ik zou overigens niet de term werkloos gebruiken, maar werkzoekend. Dat klinkt veel positiever.

Citaat:
Is het niet raar om 1 activiteit onder een heel kopje nevenactiviteiten te plaatsen?
Nee, dat is niet raar. Het zou gekker zijn als je het onder het kopje werkervaring zou zetten. Je zou ook het kopje 'vrijwilligerswerk' kunnen gebruiken.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat moet ik doen met een 'gat' in mijn CV Gezellig Sollicitatiebrief en cv 21 17 januari 2013 20:01
Gat van 6 jaar in cv wegens medische redenen. Hoe omschrijf ik dat op mijn cv? Lusa Sollicitatiebrief en cv 6 11 september 2011 01:57
Gat CV mantelzorger 2x watervrouwtje Sollicitatiebrief en cv 3 24 mei 2011 20:18
Herintreder met 'gat in cv': welk soort cv? tilly Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2009 18:09
Help ik heb een gat in mijn CV bruin Loopbaanvragen 4 15 juni 2008 06:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon