Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 januari 2010, 11:37
Marieke J Marieke J is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2009
Berichten: 30
Marieke J is on a distinguished road
Standaard Einde contract op CV vermelden?

Mijn contract bij mijn laatste werkgever is niet verlengd.

Ik heb het advies gekregen om dit niet expliciet op mijn CV te vermelden, maar gewoon aangeven dat de werkervaring 'tot heden' is. Dit is natuurlijk omdat dan de kans om uitgenodigd te worden groter is.

Tijdens een sollicitatiegesprek heb ik echter gemerkt dat de recruiter dit niet op prijs stelde. Zij ging er vanuit dat ik nog steeds aan het werk was. Ik gaf eerlijk aan dat mijn contract niet verlengd is. De recruiter vroeg op een geïrriteerde toon zo van 'zo, jij bent dus werkzoekende ?!'.

Zelf wil ik ook liever van begin af aan eerlijk zijn, en gewoon op mijn CV vermelden dat mijn tijdelijke contract is afgelopen.

Wat zouden jullie doen? Wel of niet vermelden dat je nu werkzoekende bent?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 januari 2010, 16:15
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Einde contract op CV vermelden?

Hoi,

Ik denk dat ik zelf gewoon de eindedatum zou vermelden. Wellicht is niet vermelden ook geadviseerd uit het idee dat met een baan solliciteren meer kans zou geven op uitnodiging. Dan zit je natuurlijk wel in andere positie, maar het hangt ook nog van andere factoren af (hoe lang werkloos, leeftijd, jaren ervaring enz.).

Ook omdat ik uit de tekst proef dat je je er niet prettig bij voelt, zou ik eindedatum op CV zetten. Je kunt wel in brief vermelden dat b.v. door reorganisatie je contract niet verlengd is. Ik heb zelfs wel eens gelezen dat sommige mensen zeggen dat ze 'tussen twee banen zitten', maar dat is meer Amerikaans.

Succes en hopelijk vind je snel een hele leuke baan!

Rosina
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 januari 2010, 17:05
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Einde contract op CV vermelden?

Hoi,

Gewoon melden!!!!

Eerlijk duurt het langst. Je hebt natuurlijk wel weer het voordeel dat je het kunt melden en buit dat voordeel gewoon uit.

Omdat je werkzoekend bent, wat in mijn ogen niet als falen bestempeld hoeft te worden, kun je wel per direct beginnen wat voor de toekomstige werkgever meteen een ontzorging is.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3e contract niet wat beloofd is Faatje Je rechten en plichten als werknemer 7 7 juli 2009 14:59
Werk in kader van WSW -- wel of niet vermelden in CV? VS2008 Sollicitatiebrief en cv 5 3 augustus 2008 14:10
wetenschappelijke titel vermelden in CV? Karlijn Sollicitatiebrief en cv 1 9 maart 2008 17:11
Het vermelden van compententies binnen een CV. Opa Buiswater Sollicitatiebrief en cv 4 14 februari 2007 15:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon