Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 november 2009, 13:25
gosiag gosiag is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 november 2009
Berichten: 6
gosiag is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatiebrief onderwijsondersteunend personeel

Hallo lieve mensen!

Wil iemand mijn open sollicitatiebrief nakijken ?
Alvast bedankt !!!!

Betreft: open sollicitatie onderwijsondersteunend personeel



Geachte heer/mevrouw,
Met deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen als kandidaat voor een vacature van een Administratief Medewerker.
Ruim twee jaar gelden heb ik kennis mogen maken met u instelling. Ik werkte toe via een uitzendbureau als administratief medewerker op de locaties Brouwersgracht en Zuidlarenstraat.

Werken binnen uw instelling spreekt mij om diverse redenen aan. Ten eerste ik heb die periode als zeer prettig, leerzaam en interessant ervaren. Daarnaast vind ik een uitdaging om met verschillende mensen en situaties in aanraking te komen. Tevens biedt uw organisatie ontwikkelingsmogelijkheden en dat spreekt mij zeer aan.


Tijdens mijn werk als data entry en administratief medewerkster heb ik veel ervaring met het zelfstandig uitvoeren van administratieve handelingen. Mijn werkzaamheden hebben bestaan uit onder andere het invoeren en muteren van gegevens, dossiers aanmaken en archiveren, het verzorgen en verwerken van verzuimregistratie.
Door mijn werkervaring en de kennis die ik van uw organisatie heb, zou ik een functie als administratief medewerker binnen uw instelling zeer goed kunnen uitvoeren.
Ik ben tevens accuraat, flexibel en heb ervaring met verschillende computerprogramma’s.

Ik hoop dat deze brief voor u aanleiding is om mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek. Voor nadere informatie verwijs ik u naar het bijgevoegde curriculum Vitae.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 november 2009, 16:45
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: open sollicitatiebrief

- geef een witregel na de aanhef ("Geachte...,");
- "een vacature van een Administratief Medewerker" is wat ongelukkige formulering, misschien iets als "een functie als administratief medewerker";
- "Ruim twee jaar gelden heb ik kennis mogen maken met u instelling" vind ik een hele mooie formulering, wel "gelden" vervangen door "geleden" en "u" door "uw";
- geen dubbele witregel tussen alinea 2 en 3;
- "verschillende computerprogramma’s": welke dit zijn kan men in je CV opzoeken, maar wel zo makkelijk als je de belangrijkste pakketten even noemt voor de lezer;
- misschien is het in je brief anders, maar anders kan je met 1 telefoontje vaak al achter de naam en het geslacht van degene komen aan wie je je brief moet richten;
- door je ervaring op andere locaties kan men ook al binnen de organisatie inlichtingen over je inwinnen, lijkt me dat dat mee zal spelen en belangrijke informatie is.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 november 2009, 10:00
gosiag gosiag is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 november 2009
Berichten: 6
gosiag is on a distinguished road
Standaard Re: open sollicitatiebrief

Hartelijk bedankt voor het nakijken!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 november 2009, 15:38
Elke Elke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 november 2009
Berichten: 5
Elke is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatiebrief onderwijsondersteunend personeel

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gosiag Bekijk bericht

Werken binnen uw instelling spreekt mij om diverse redenen aan. Ten eerste ik heb die periode als zeer prettig, leerzaam en interessant ervaren. Daarnaast vind ik een uitdaging om met verschillende mensen en situaties in aanraking te komen. Tevens biedt uw organisatie ontwikkelingsmogelijkheden en dat spreekt mij zeer aan.


Tijdens mijn werk als data entry en administratief medewerkster heb ik veel ervaring met het zelfstandig uitvoeren van administratieve handelingen. Mijn werkzaamheden hebben bestaan uit onder andere het invoeren en muteren van gegevens, dossiers aanmaken en archiveren, het verzorgen en verwerken van verzuimregistratie.
Door mijn werkervaring en de kennis die ik van uw organisatie heb, zou ik een functie als administratief medewerker binnen uw instelling zeer goed kunnen uitvoeren.
Ik ben tevens accuraat, flexibel en heb ervaring met verschillende computerprogramma’s.

Ik hoop dat deze brief voor u aanleiding is om mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek. Voor nadere informatie verwijs ik u naar het bijgevoegde curriculum Vitae.

Met vriendelijke groet,
Ik vind het heel goed dat je vermeldt dat je bekend bent met de organisatie. Ik zou zelf wel meer willen weten wat je dan als prettig, leerzaam en interessant hebt ervaren (voorbeelden).
Deze brief is heel algemeen en zou bijna voor iedere administratief medewerkster geschikt kunnen zijn. Maak hem persoonlijker door voorbeelden uit jouw werkervaring toe te voegen. Hoe komt die accuratesse en flexibiliteit tot uiting in jouw werk?

Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 november 2009, 16:46
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up Re: Open sollicitatiebrief onderwijsondersteunend personeel

Bedankt voor de reactie !
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Erg onzeker over open sollicitatiebrief miss gluutje Sollicitatiebrief en cv 4 9 februari 2012 14:54
Gesprek naar aanleiding van open sollicitatiebrief: wat heeft dit te betekenen? Laurier Sollicitatiegesprek 2 4 september 2009 21:19
Open sollicitatiebrief voor de functie mw-er TGtje Sollicitatiebrief en cv 2 6 oktober 2008 20:23
nieuwe poging open sollicitatiebrief bia Sollicitatiebrief en cv 4 28 mei 2006 01:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon