Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 oktober 2011, 23:10
maya_bee maya_bee is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2011
Berichten: 6
maya_bee is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief orthopedagoog

Hallo,

3 jaar geleden ben ik afgestudeerd als orthopedagoog en heb stage gelopen bij de stichting waar ze nu een orthopedagoog zoeken.

Zouden jullie mijn brief willen lezen en feedback willen geven?

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXX

Geachte mevrouw XXX,


In het studiejaar 2007/2008 heb ik stage gelopen bij de psychologische en pedagogische dienst bij XXXX. Dit is mij zeer goed bevallen en ik werd dan ook direct enthousiast toen ik de vacature voor orthopedagoog op XXXX zag staan. Ik zou hier graag op willen solliciteren.

Tijdens mijn stage heb ik veel geleerd en relevante ervaring opgedaan voor het werk als orthopedagoog. Na het afronden van mijn studie Orthopedagogiek ben ik als persoonlijk begeleider aan het werk gegaan bij YYYY. Ik vind dit voor mijzelf een waardevolle aanvulling op mijn opleiding, om zo ervaring op te doen in het werken met mensen met een verstandelijke beperking. Wel ben ik altijd overstijgend blijven denken en ben ik zoveel mogelijk vakinhoudelijk op de hoogte gebleven.

Wat mij aanspreekt in de functie als orthopedagoog is het analyseren van problemen, deze problemen te bespreken en te verhelderen hier samen met de betrokkenen (begeleiders, ouders, verwanten) tot een werkbare oplossing te komen. Samenwerken met de betrokkenen vind ik heel belangrijk, zij moeten verder kunnen met de oplossing.

Voor verdere informatie voeg ik mijn curriculum vitae bij.
Ik kom deze brief graag toelichten en zie met vertrouwen uw reactie tegemoet.


Met vriendelijke groeten,


XXXX


Bijlage: Curriculum vitae

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXX

Als functie eis wordt genoemd het hebben van een rijbewijs en eigen auto. Dit heb ik wel. Maar noem ik dat dan in mijn cv?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 oktober 2011, 23:30
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maya_bee Bekijk bericht
3 jaar geleden ben ik afgestudeerd als orthopedagoog en heb stage gelopen bij de stichting waar ze nu een orthopedagoog zoeken.
Toen ik dit las, dacht ik: pas op voor social drag. Zij kennen jou als de stagiaire van toen en zien je misschien nog steeds zo. Het lijkt me daarom belangrijk dat je in je brief duidelijk maakt wat je sinds je studie hebt gedaan en hoe je je hebt ontwikkeld...

Citaat:
Tijdens mijn stage heb ik veel geleerd en relevante ervaring opgedaan voor het werk als orthopedagoog. Na het afronden van mijn studie Orthopedagogiek ben ik als persoonlijk begeleider aan het werk gegaan bij YYYY. Ik vind dit voor mijzelf een waardevolle aanvulling op mijn opleiding, om zo ervaring op te doen in het werken met mensen met een verstandelijke beperking. Wel ben ik altijd overstijgend blijven denken en ben ik zoveel mogelijk vakinhoudelijk op de hoogte gebleven.
... en dat is dan ook precies wat je hier doet. Prima. Maar het komt op mij wel een tikje defensief over. Er spreekt in door dat je eigenlijk orthopedagoog had willen worden (wat voor de hand ligt), maar dat je genoegen hebt moeten nemen met een lagere functie (wat het geval is, als ik me niet vergis).

Denk er nog eens over of je dit positiever kunt brengen. Bijvoorbeeld dat je werkgever graag iemand met een hogere opleiding in het team wilde hebben om een probleem op te lossen of verbeteringen door te voeren (het moet wel waar zijn natuurlijk).

Overigens vind ik "ben ik altijd overstijgend blijven denken" een beetje vaag klinken en "ben ik zoveel mogelijk vakinhoudelijk op de hoogte gebleven" vraagt om een toelichting (maar dat kun je ook openlaten voor het sollicitatiegesprek).

Citaat:
Als functie eis wordt genoemd het hebben van een rijbewijs en eigen auto. Dit heb ik wel. Maar noem ik dat dan in mijn cv?
Ja, bij de personalia.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 november 2011, 01:26
Tessa Tessa is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2011
Berichten: 7
Tessa is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maya_bee Bekijk bericht
Wel ben ik altijd overstijgend blijven denken en ben ik zoveel mogelijk vakinhoudelijk op de hoogte gebleven.
Misschien kun je zeggen dat je eerst op een lager niveau wilde beginnen om zo bekend te raken met alle lagen in het beroep?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 november 2011, 13:27
maya_bee maya_bee is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2011
Berichten: 6
maya_bee is on a distinguished road
Standaard

bedankt voor jullie feedback hier kan ik wel wat mee.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 november 2011, 01:27
mijnbaan mijnbaan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 november 2011
Berichten: 12
mijnbaan is on a distinguished road
Standaard

Wat ik als pedagogisch medewerker altijd belangrijk vind is dat een orthopedagoog zich kan inleven in de uitvoerende collega's. Dit zou je bij je ervaring kunnen vermelden omdat je zelf ook als ''uitvoerende'' hebt gewerkt!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 november 2011, 17:19
patatje95 patatje95 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 11
patatje95 is on a distinguished road
Standaard

Een goed brief, maar zoals andere al hebben gezegd willen 'dure en sjieke' woorden niet altijd leiden tot een gesprek. Zorg ervoor dat er ook een beetje persoonlijkheid inzit, gebruik wat meer eigen woorden.

Ook zou ik duidelijk maken waarom je weer in dat bedrijf wilt gaan werken en welke aanvulling jij zou zijn voor het bedrijf.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Sollicitatiebrief stage orthopedagoog DarkAngel24 Sollicitatiebrief en cv 14 11 juni 2009 12:23
Minimaal 5 geselecteerde woorden in een sollicitatiebrief die werkgever selecteert swiss Sollicitatiebrief en cv 10 3 februari 2009 21:35
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 16:51
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon