Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 mei 2011, 00:57
oleoduct oleoduct is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 mei 2011
Berichten: 1
oleoduct is on a distinguished road
Standaard Beticht van fraude, correct? Urgent advies nodig

Allereerst wat achtergrond informatie:
*9 jaar werkzaam in deze firma
*Door de jaren heen opgewerkt
*Sinds 1,5 jaar gaat het financieel slecht met de zaak en hebben ze al meermaals geprobeerd mij te "lozen"

In alle voorgaande jaren was ik o.a. verantwoordelijk voor salarisadministratie en dagelijkse leiding van een firma. Voorschotten aan medewerkers kwam met regelmaat voor en zelf heb ik ook wel eens iets nodig gehad.

In de jaren 2007, 2008 en 2009 is dit nooit een probleem geweest.
2010 was een turbulent jaar voor de firma en kende vele ups en downs, ik heb veel risico's gedragen als bestuurslid, maar wegens hart voor de zaak heb ik alles op alles gedaan om de zaak erboven te krijgen, met resultaat.
Echter heeft 2010 ook een nekslag betekend voor mij persoonlijk, ik kreeg begin 2011 weinig meer voor elkaar en had extreme last van stress, lichamelijk heel veel klachten (15Kg verloren, constante hoofdpijn en psoriasis vlekken) en verloor met alles al snel het overzicht.
Een onwerkbare situatie en wilde na het afsluiten van het financiele jaar (2010) ook een stapje lager in de firma.

Door de stress en de vele uren werk (60+) heb ik incorrecte informatie aangeleverd omtrent de voorschotten.
Nu de boeken klaar zijn, ondertekend, ontslaat de firma mij op staande voet wegens fraude.

Ik ben radeloos.....
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 mei 2011, 10:18
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Ik zou zo snel mogelijk contact leggen met een juridisch adviseur. Vaak kan je via de gemeente voor gratis advies bij een loket langsgaan. Niets ondertekenen dat je akkoord gaat, de werkgever zal de reden van ontslag moeten aantonen. Misschien hebben andere mensen nog tips hier? Het zal wel een zware tijd worden aangezien je wel verantwoordelijk was. Kan je aantonen dat je destijds onder grote druk stond (maw heb je dit aangegeven bij je werkgever, of ben je langs een arts geweest)?

Groet Eveline
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 mei 2011, 13:53
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Goh, dat is nogal een verhaal zeg..............

Je bent onschuldig, tot het tegendeel bewezen is.

Het lijkt me nu wel raadzaam om, op correcte wijze, bezwaar aan te tekenen tegen het ontslag. (juiste bewoording en juiste wijze zoals aangetekend, per mail en reguliere post)

Ik bedoel met op correcte wijze, dat je wel juridische hulp in moet schakelen.

Succes en veel wijsheid in deze tijd.
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 mei 2011, 11:10
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Bedankt voor de antwoorden, mijn rechstbijstand is op de hoogte gesteld en gaat naar de zaak kijken.

Een bezwaar tegen het ontslag gaat zo dadelijk de deur uit, dit was inderdaad een goede tip.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicatie medewerker Kavelwinkel bij de gemeente - Graag commentaar nsharief Sollicitatiebrief en cv 2 17 mei 2010 15:11
CV beoordelen svp stefany Sollicitatiebrief en cv 6 15 april 2010 14:44
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Sollicitatiebrief coördinator onderwijsorganisatie, feedback gevraagd Pinkie Sollicitatiebrief en cv 6 16 februari 2009 21:39
Sollicitatie-bijstand Financial Controller berbo Sollicitatiebrief en cv 8 25 februari 2007 00:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon