Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 februari 2011, 15:45
Abby Abby is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3
Abby is on a distinguished road
Question Werken met hernia!?

Deze vraag stel ik namens een kennis..
Hij (30-40 jaar) is werkzaam bij een bedrijf waar hij fysiek (zwaar) werk verricht en hij heeft daar een vast contract. Hij heeft rugklachten en er is een half jaar geleden hernia geconstateerd bij hem.
Ondanks pijnstillers, fysiotherapie en chiropractie zijn de klachten onverminderd. Zijn werkgever is enige tijd bereid geweest om hem tegemoet te komen met verminderde werkuren en aangepaste werkzaamheden (met het idee dat hij “actief” moest blijven), maar na een paar maanden moest hij weer volledig aan het werk (omdat zijn rugklachten niet over gaan, ondanks minder en anders werken). De bedrijfsarts en de fysiotherapeuten op zijn werk zijn zeer partijdig en ondersteunen het belang van de werkgever. De huisarts durft geen stelling te nemen in de richting van (gedeeltelijke) arbeidsongeschiktheid. De fysiotherapeut en chiropractor (buiten zijn werk), lijken ook geen stelling te durven nemen doordat ze vermoedelijk “beďnvloed” worden door de werkgever die in contact staat met deze praktijken (om zogenaamd te “overleggen”). Resultaat: aanhoudende pijn sinds een half jaar, niemand die voor zijn belangen opkomt en een werkgever die zegt dat hij aan het werk moet blijven!
Wat kan deze persoon doen in deze situatie? Zijn er mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 februari 2011, 17:20
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Op zoek naar een andere baan of (deeltijd)-WIA. Via de vakbond of rechtsbijstand gelijk proberen te halen. Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 mei 2011, 01:31
nmj nmj is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Berichten: 3
nmj is on a distinguished road
Standaard werken met hernia

Ik zou idd informatie opvragen bij de vakbond. Als ik het zo lees wordt er idd geen rekening gehouden met zijn gezondheid. Wat natuurlijk heel belangrijk is voor zijn functioneren, als hij ondanks de lichamelijke klachten zo door gaat licht hij straks helemaal plat. Dat is niet de bedoeling en het absoluut niet waard.

Veel succes!
NMJ
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 mei 2011, 20:59
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Als je het niet eens bent met de uitspraak van de arbo-arts kun je een second opinion aanvragen.
De arbo-arts moet dan al zijn gegevens doorgeven aan degene die de second opinion doet.

Ik zou ook inderdaad kijken of je bij de bond wat begeleiding kunt krijgen hiermee.

Een andere baan zoeken is natuurlijk geen optie als je lichamelijke klachten hebt. De andere werkgever wil echt die risicos niet overnemen en je bent vaak wel verplicht te melden als je lichamelijke klachten hebt.

Bovendien is het duidelijk dat de werkgever deze klachten heeft veroorzaakt dus moet de werkgever met een oplossing hiervoor komen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
In het buitenland (japan) werken met thuisstudie diploma op zak? JapanLover Opleiding kiezen en volgen 2 17 januari 2011 23:52
Graag hulp met m'n motivatie kevertje Sollicitatiebrief en cv 2 5 februari 2010 15:37
Sollicitatiebrief trainee met doorgroeimogelijkheden AnoukB Sollicitatiebrief en cv 3 10 maart 2009 21:58
Sollicitatie, werken met schoolverlaters Roosje84 Sollicitatiebrief en cv 3 4 augustus 2008 16:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon