Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 juni 2011, 12:30
marketeer marketeer is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 juni 2011
Berichten: 1
marketeer is on a distinguished road
Standaard Nieuwe hogere functie

Beste mensen,

Ik ben dringend op zoek naar advies.

Ik werk nu bijna 11 jaar bij een bank. Met name op gebied van marketingckommunicatie en retail banking.
Net op het moment dat ik eigenlijk dacht "ik ben toe aan een nieuwe uitdaging", kwam het management met het voorstel voor een nieuwe functie binnen een nieuwe afdeling. Jawel nieuwe functie maar zonder toelichting functiebenoeming en info mbt promotie.

Toen ik vroeg hoe men mijn rol zag en wat de daarbij behorende promotie zou zijn, kreeg ik de vraag toegeworpen: wat ik vond dat het zou moeten worden.
Maar omdat het een nieuwe afdeling met andere activiteiten betreft is die vraag moeilijk te beantwoorden.

Het gaat om het volgende.
Binnen de banking sector neemt corporate governance, toezichthouders, dnb, supervisory board en aandeelhouders een steeds belangrijkere rol in. Het slokt ook ontzettend veel tijd op van het management. Een van de bijkomende nadelen is eigenlijk dat ze daardoor niet aan hun dagelijkse management toekomen.
Het management wil een nieuwe afdeling die eigenlijk een soort van tussenfunctie tussen de hierboven vermelde organen zal vervullen. De nieuwe afdeling zal met name rapporteren aan Superv.Board, aandeelhouders en diverse andere governancepartijen. Tevens zullen er ook taken of opdrachten binnenkomen die opgepakt, gecoordineerd en toebedeeld moeten worden naar mensen en afdelingen binnen de bank. Daarnaast is deze nieuwe organisatie ook verantwoordelijk voor imago van de bank, pr en marketingaspecten.

Als je op wikipedia kijkt heeft de functie iets weg van corporate (company) secretary.

Ik heb getracht een benchmarking qua salaris te doen...maar omdat het zoveel taken gaat omvatten is benchmarking op dit gebied moeilijk.

Maar nu is het morgen zover, dan gaan ze die afdeling oprichten. En als ik me stilhoud zal het management als geaccepteerd zien en dan is het maar de vraag of er qua promotie iets uitkomt....
Ik had in ons eerste gesprek al aangegeven dat als er qua promotie niks inzit ik het niet wil doen....maar dat was mondeling tijdens het gesprek.
10 minuten na het gesprek heeft hij alle afdelingshoofden geinformeerd over deze nieuwe afdeling en wie die zal bemannen.... kan dit zomaar? En wat moet ik doen om straks die teleurstelling te voorkomen.

Any advise is very welcome!

Bedankt alvast!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 juli 2011, 10:49
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Ik denk dat je moet kijken hoeveel extra taken je nu extra erbij krijgt ook al is het van een heel ander kaliber.

Als het zo is dat er andere personen zijn die ook die functie willen maakt dat het vragen van een loonsverhoging lastig maar ook voor de werkgever.
Je kunt als werkgever wel een aantal personen vragen of ze belang hebben bij de functie en wat ze voor loonsverhoging vragen, en dan gewoon degene die het minst vraagt de functie geven.
Maar hoe gaat dit op de lange termijn en hoe is de motivatie van de afgewezen personen.

Zou in het volgende gesprek eerlijk vragen of je de enigste bent die in aanmerking voor de functie komt of dat andere personen van jouw of andere afdelingen ook voor de functie in aanmerking komen.

Wat betreft wat je kunt vragen als loonsverhoging kan ik moeilijk beantwoorden misschien dat iemand uit de bankenwereld daar beter een antwoord over kan geven.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie op een voor mij compleet nieuwe functie johanneshendrikus Sollicitatiebrief en cv 7 20 februari 2011 20:48
Nieuwe functie intern, direct ook nieuw salaris? pike Salaris 3 25 oktober 2010 17:15
Onderhandelgesprek nieuwe functie, zelfde bedrijf Raister82 Sollicitatiegesprek 3 18 maart 2010 09:18
Dilemma: nieuwe functie, maar lager salaris volgens CAO chnny10 Salaris 1 2 oktober 2007 12:46
brief overplaatsing wegens afstand en hogere functie salina22 Sollicitatiebrief en cv 0 15 februari 2007 19:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon