Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Alle andere carričreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 november 2013, 22:06
Mars81 Mars81 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2013
Berichten: 2
Mars81 is on a distinguished road
Standaard 3 x contract bepaalde tijd bij nieuwe baan

Hallo allemaal,

Als nieuweling op dit discussieforum, hoop ik dat ik mijn vraag stel op de juiste plek!

Momenteel werk ik al 7,5 jaar bij dezelfde organisatie en heb daar een vast contract. Echter wil ik daar echt weg en ben dan ook aan het solliciteren.

Nu heb ik na twee prettige en dus succesvolle gesprekken bij een ander bedrijf een salarisvoorstel en arbeidsvoorwaarden ontvangen.
Ook al is het salarisvoorstel iets lager dan mijn salarisindicatie en niet heel veel hoger dan mijn huidige salaris en zijn ook niet alle arbeidsvoorwaarden beter, wil ik toch graag erop ingaan omdat ik wel erg enthousiast ben over het bedrijf en de functie.

Echter willen ze een halfjaarcontract aanbieden en dit daarna twee keer verlengen met zes maanden en pas daarna overgaan tot een vast dienstverband.

Ik hoor hier verschillende meningen over; de een vindt dat het met de huidige arbeidsmarkt zeer redelijk is en ik blij moet zijn dat ik überhaupt een contract krijg aangeboden en de ander vindt weer dat ik hier niet zomaar mee akkoord moet gaan en moet proberen eruit te slepen om al eerder een vast dienstverband te krijgen.
Ik neig zelf meer naar die eerste mening, maar wat denken jullie?

Wat is reëel, realistisch of haalbaar in deze tijden?

Bij voorbaat dank voor de reactie, tips of adviezen!

Marcia
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 november 2013, 10:26
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Wat leuk voor je dat je zo in de smaak bent gevallen dat ze je een contract aanbieden. Je vraagt je nu af wat reëel, realistisch of haalbaar is. Het is inderdaad zo dat bedrijven momenteel niet zo scheutig zijn met het geven van vaste contracten. Eerst twee korte contracten en daarna (wellicht) een vast contract is vrij gewoon. Ik kan me dus wel voorstellen dat sommigen hier niet zo raar op reageren. Maar, je bent nu 7,5 jaar in dienst van je huidige werkgever en daar heb je een vast contract. Ik weet niet hoe graag je daar weg wilt, maar ik zou het niet raar vinden als je dan niet meteen akkoord gaat met de aanbieding zoals je die nu hebt liggen. Je solliciteert nu vanuit een vaste dienstbetrekking en krijgt daar een halfjaarcontract voor terug. Daarna kan het verlengd worden, maar dat weet je niet zeker. Het bedrijf kan altijd zeggen dat het helaas niet mogelijk is om je contract te verlengen vanwege bedrijfseconomische redenen. Met die mogelijkheid moet je wel degelijk rekening houden. Als je nu zonder werk zat, was het een ander verhaal. Maar als ik jou was, zou ik niet meteen met deze aanbieding akkoord gaan. Ben niet bang dat je meteen opzij wordt geschoven als je een een beetje tegengas geeft. Probeer te ontdekken hoeveel onderhandelingsruimte er nog is. Als ze je graag willen hebben, willen ze je echt wel tegemoet komen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 januari 2014, 23:21
Mars81 Mars81 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2013
Berichten: 2
Mars81 is on a distinguished road
Standaard

Beste Marieke,

Excuses voor de late reactie!
Maar bedankt voor je antwoord in ieder geval. Ik ben uiteindelijk toch akkoord gegaan met hun voorstel en werk er nu. Dus nu maar hopen dat ik mag blijven
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 januari 2014, 15:16
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Proficiat met je nieuwe baan en ik hoop voor je dat je mag blijven :-)
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe baan valt erg tegen, wat nu? Evi Loopbaanvragen 20 10 maart 2016 01:54
Baas dreigt met niet betalen loon en nog meer; graag uw hulp Lau0480 Je rechten en plichten als werknemer 1 27 mei 2013 11:04
Morgen starten met nieuwe baan, nog geen definitief contract ontvangen jinthie Je rechten en plichten als werknemer 5 6 november 2009 12:17
Contract bepaalde tijd Bright Je rechten en plichten als werknemer 9 15 oktober 2007 00:30
Contract voor bepaalde tijd is verlopen. Wat is nu mijn opzegtermijn? NickJ Je rechten en plichten als werknemer 3 12 augustus 2007 12:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon