Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 mei 2011, 11:23
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard In conclaaf over eindigen contract

Beste lezers,

Ik ben in conclaaf over de datum waarop mijn contract beëindigd.
Ik heb een officiele brief richting de directeur gestuurd en personeelszaken, met de vraag of mijn contract per 19 augustus word ontbonden. Ik heb rekening te houden met een opzegtermijn van 3 maanden, en mijn teamleider zegt dat die datum per de 1ste van de maand pas in werking treed.
Ze wilden tegemoet komen aan mijn wens en gaven aan dit per de 15de te willen ontbinden omdat dat officieel de datum is dat ik op vakantie ging (vakantie gepland tussen 23-07-2011 en 06-08-2011.)
Ik had vakantie aangevraagd tot 12 augustus.
Nu heeft mijn werkgever nagekeken wanneer nu mijn laatste werkdag wordt en dat is volgens hun 2 augustus. Ze zeggen dat ik niet genoeg vakantie overhoud om dit alles in werking te laten treden.
Ik ging er van uit dat mijn vakantie gewoon per 23 juli door zou kunnen gaan. Maar nu houdt mijn werkgever zich aan de laatste werkdag van 2 augustus, om dan het contract te laten ontbinden per 15 augustus...

Wat kan ik in deze doen om toch per 23 juli op vakantie te gaan, zonder zorgen. Ik kan namelijk niet tot 2 augustus doorwerken. Dan zou ik in de knoei komen.
Ik zit vast aan het CAO van de HBO-Raad welke http://www.hbo-raad.nl/hbo-raad/publ...atie-juni-2010 te vinden is.
  #2  
Oud 25 mei 2011, 11:29
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Is het een idee dat ik een week van mijn zomervakantie afhaal.
Dit zou betekenen dat officieel 2 weken zomervakantie neem in plaats van 3.
Als ik de 3de week gebruik om mijn laatste werkdag van 2 augustus te verschuiven naar een week eerder(de week die ik opgegeven heb) kan ik dan alsnog per 23 juli stoppen met de werkzaamheden?
  #3  
Oud 25 mei 2011, 11:38
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Ik begrijp het eerlijk gezegd niet goed. Je noemt 3 verschillende data voor je vakantie (ging op de 15e, gepland van 23-7 tot 6-8 en aangevraagd tot 12 augustus). Wat bedoel je hiermee?

Vakantie lijkt me bovendien niet bepalend voor wanneer je dienstverband eindigt. Waarom loopt dit door elkaar?

En hoezo kan je niet tot 2 augustus doorwerken, als je zelf het dienstverband pas per 19 augustus wilde laten eindigen? Je zit dan vast aan werkverplichtingen t/m 18 augustus.

Wat zegt je arbeidscontract/cao over beëindiging en vakantiedagen?
__________________
René
  #4  
Oud 25 mei 2011, 14:08
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Of onbetaald verlof nemen??
__________________
Rens
  #5  
Oud 26 mei 2011, 17:13
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

In principe maak je een afspraak over wanneer je het contract beëindigd zonder te kijken naar je vakantie dus zou die erbuiten laten.
Je hebt je vakantie gepland. Zo moet je ook gewoon denken en als ze dan zeggen dat je niet genoeg vakantieuren hebt dan korten ze je maar op het laatste loon met de naberekeningen.
Heb je nog overuren of iets dergelijk staan? Je krijgt ook nog van een maand vakantiegeld dus wat is het probleem.

Ik kan me ook niet voorstellen dat een werkgever zit te wachten op een werknemer die van de vakantie terugkomt en dan nog een week móet werken. Vaak ben je dan toch al niet meer gemotiveerd waarom ga je anders weg bij de werkgever?

Je kunt bovendien de vakantie tot op de dag nauwkeurig bepalen dus hoeveel vakantie heb je al genomen?
In de meeste CAO's is het zoeits als 24 dagen per jaar wat neer komt op 2 dagen per maand.
Je hebt 7 volledige maanden gewerkt en dus als je uitgaat van 15 augustus ofzo 7,5 maand. Dit is dus ongeveer 15 dagen wat neer komt op 3 weken vakantie.
Dus heb je een week voorjaarsvakantie gehad en dan 2 weken zomervakantie dan kun je die nog gewoon nemen.
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vast contract beloofd, maar krijg het niet... jufp Je rechten en plichten als werknemer 1 17 juni 2010 17:28
3e contract niet wat beloofd is Faatje Je rechten en plichten als werknemer 7 7 juli 2009 14:59
Uiteindelijk toch geen vast contract, wat nu? Prissesje Je rechten en plichten als werknemer 2 16 maart 2009 15:11
Beëindiging halfjaar contract Verwijderd account Je rechten en plichten als werknemer 19 25 juli 2008 13:45
Contract bepaalde tijd Bright Je rechten en plichten als werknemer 9 15 oktober 2007 00:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon