Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Alle andere carričreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 21 februari 2012, 17:24
Alexandra Alexandra is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 september 2008
Berichten: 37
Alexandra is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor jullie reacties.

Het is nu inmiddels 3 maanden verder, maar ik zit nog steeds in de depressie.
Ik heb zoals altijd, veel afwijzingen op mijn brieven. Ik laat mijn brief altijd nagekeken door mijn vriend aangezien mijn nederlands niet uitstekend is (ik ben zelf buitenlands)
Vrijwilligerswerk doe ik nu niet meer omdat ik zelf niet echt blij van word, het was niet echt iets leuks wat ik elke week graag wil doen.

Ik woon niet in een stad, het is een klein stadje.
Als je juist uitgaat, dan heb je de neiging om iets te kopen. Ook al is het bijvoorbeeld naar een biblio. Dan wil je daarna wat eten of drinken. Vandaar dat ik elke dag thuiszit en besteed ik dus mijn dag met banen zoeken.
Het klinkt inderdaad heel saai, maar door het te lang thuiszitten merk ik dat ik langzamerhand gek word. Dan heb ik de neiging om de kamer schoon te maken en denk ik over onbelangrijke dingen in het huis die een normale persoon niet zou denken.
Dat komt denk ik door het te lang thuiszitten.

Andere opleiding/ cursus doen, zie ik op dit moment geen goede optie. Ik zit in een hele krappe budget elke maand.
Ik zoek ook eigenlijk werk onder mijn niveau, zoals bijvoorbeeld werken bij een winkel. Maar daar vragen ze altijd iemand van 16 tot 20 jaar voor.
Het is echt heeeeeeeeeeeel lastig.

Af en toe overweeg ik om terug te gaan naar mijn thuisland (Indonesie). Maar ik wil mijn vriend hier niet alleen verlaten.
Wij zijn al 8 jaar samen, dat is niet niets. Maar ja als ik in Nederland helemaal geen toekomst op deze manier heb, dan word ik erg depressief.

Is er een andere idee wat ik kan doen naast vrijwilligerswerk en solliciteren?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 29 augustus 2012, 14:03
MisterMcJohn MisterMcJohn is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2012
Berichten: 3
MisterMcJohn is on a distinguished road
Standaard

Zou je niet een periode op je CV kunnen vermelden dat je sabatical hebt genomen? Dat verkleind de periode van werkeloosheid op je CV.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 12 maart 2013, 18:50
Janus
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Waarom een werkloze ongelukkig is..

Het is niet zozeer het het feit dat je geen werk hebt dat je ongelukkig maakt. Het zijn de mensen die wel werk hebben en met een raar gezicht kijken als je geen werk hebt. Zoals op familie feestjes,verjaardagen noem maar op. Je hoeft je niet aan een onzichtbare richtlijn te houden die andere mensen verzinnen. Laat ze allemaal lekker stikken en doe je eigen ding. Dat is wat je gelukkig maakt!
Met citaat reageren
  #14  
Oud 30 april 2013, 01:27
T te DH T te DH is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 april 2013
Berichten: 6
T te DH is on a distinguished road
Standaard

Beste Alexandra,

Dat moet lastig zijn, inderdaad, om al zo lang werkloos thuis te zitten.
Maar het ligt niet aan jou, we zitten gewoon in een moeilijke tijd. Er reageren vaak honderden mensen op een vacature.
Geef echter niet op! Mijn nicht heeft na ruim 2,5 jaar solliciteren haar droombaan in de museumeducatie gevonden! In de tussentijd heeft ze veel werkervaring opgedaan (meestal onbetaald of weinig betaald). En hiermee breidde ze haar portfolio uit, met materiaal wat ze goed kon laten zien bij haar sollicitatiegesprekken. Ze kwam steeds vaker op gesprek, werd op een gegeven moment steeds vaker tweede keus bij sollicitatierondes. Dat was goed maar ook behoorlijk frustrerend (want ze werd het steeds net niet!) en daardoor twijfelde ze steeds vaker over haar carrierekeuze. Moest ze zich toch laten omscholen? Maar uiteindelijk is ze toch in haar keuze blijven geloven en nu heeft ze al een jaar haar droombaan te pakken!

Dus: moraal van het verhaal; hoe moeilijk het ook is, blijf volhouden, blijf geloven in jezelf. Je komt er wel!

Succes ermee.

Groeten,

T te DH
Met citaat reageren
  #15  
Oud 30 april 2013, 13:21
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Beste T te DH,

Bedankt voor je mooie en positieve verhaal!
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #16  
Oud 19 september 2013, 10:36
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Lekker makkelijk gezegd : hou vol je komt er wel. Natuurlijk, dus niemand hoeft zich zorgen te maken, net zo makkelijk. Niet echt een superreactie dus waar we wat aan hebben. Goed bedoeld maar niet de oplossing.

Vooroordelen gaan steeds harder spelen en kortdurige werklozen zullen er straks genoeg zijn om te verkiezen boven langdurig werklozen. Het word alleen maar moeilijker want bazen verkiezen natuurlijk heel ONlogisch de kortdurige en denkt dat de langdurige lepra heeft.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 7 oktober 2013, 16:45
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Doe een cursus Nederlands. Als je jezelf in de positie van werkgever zou plaatsen zou je jezelf ook realiseren dat iemand met goede beheersing van de Nederlandse taal voorkeur heeft over iemand die gebrekkig Nederlands spreekt. Dit zal waarschijnlijk bijdragen aan jouw werkeloosheid..
Met citaat reageren
  #18  
Oud 24 februari 2014, 17:37
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard afgewezen

hoi ik ben vandaag bij een baan afgewezen omdat ik al te lang zonder werk zit. ik moet nog 22 worden, ik wordt helemaal suf van mijn eigen. zit nu al 1,5 jaar thuis heb in totaal al zon 1500 sollicitaties gedaan en in totaal 1100 reacties gekregen en allemaal van u past niet in het bedrijf, u heeft hier al eerder gesolliciteerd en al afgewezen, we zoeken iemand die jonger is.

het is inmiddels zo erg dat ik gewoon mijn huishouden laat versloffen omdat ik niet meer weet wat ik moet doen. en of er nog wel een bos is door al die bomen.

heb zelfs zitten denken ik ga een thuis opleiding volgen maar ja hoe ga je dat doen zonder inkomen? niet dus. en opleiding op school volgen en weer naar school gaat ook bijna niet ik heb een zoontje dus geen geld voor opvang.


alles is zo negatief dat ik en mijn vriend dagelijks ruzie hebben omdat ik geen positieve zin meer heb, begin zelfs aan mijn eigen te twijfelen doe ik het wel goed, heb ik mijn eigen laten zien, wat moet ik anders doen?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe lang duurt de opleiding tot registeraccountant (RA)? peter112 Opleiding kiezen en volgen 5 6 september 2011 19:21
Hoe lang voordat je reactie krijgt op je brief koekwaus Sollicitatiebrief en cv 4 12 februari 2011 17:05
Lang over studie gedaan: hoe verantwoorden in cv? Mo. Sollicitatiebrief en cv 3 22 maart 2010 22:42
Lang werkzoekend, hoe functioneel cv opstellen? Stefke76 Sollicitatiebrief en cv 4 10 augustus 2009 12:14
Hoe lang moet ik in dienst zijn om in aanmerking te komen voor zwangerschapsverlof? hello25 Je rechten en plichten als werknemer 2 3 februari 2009 22:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon