Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 september 2012, 10:57
tara tara is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 april 2007
Berichten: 12
tara is on a distinguished road
Standaard Conflict over gang van zaken nadat in ontslag heb genomen

Een half jaar terug ben ik in een nieuwe baan gestart. Maar de werkelijkheid is anders dan me is voorgehouden tijdens het sollicitatiegesprek. Ik maak lange dagen en veel overuren die niet betaald worden ( ik heb vantevoren ook ingeleverd op mijn salaris omdat de functie mij leuk leek). Van tevoren werd gezegd nee hoor is gewoon een 8-urige werkdag. Mijn priveleven lijdt eronder en ik heb besloten wat anders te gaan doen. Gelukkig al snel een nieuwe baan gevonden.
Eind augustus mijn baan opgezegd. Al die tijd heb ik van de manager niets gehoord. Hij is sowiezo onzichtbaar. Nu na aandringen van mij en collega's is hij een week voor mijn exit begonnen met dingen te regelen. Er zijn nog spullen die ik terug moet brengen naar mijn werkgever maar dit is 150 km rijden enkele reis. In eerste instantie zou dit onder werktijd zijn maar niemand kan mijn werk overnemen. De laatste 2 dagen zijn vakantiedagen (die op moesten) en nu wil de manager mij verplichten op deze dagen de spullen in te leveren. Dik kan en mag toch niet neem ik aan?
Ik heb ook gezegd dat ik die dagen helemaal niet kan ik heb andere afspraken en ga op vakantie. Sowiezo heb ik geen behoefte aan een exitgesprek. Ik heb daar zo hard voor de zaak gewerkt dat ik nu het gevoel heb dat alles teveel is. En ik heb er alleen maar een boel gezeur voor terug gekrgen. Mijn man wil graag dat ik me mijn laatste 3 dagen ziek meld omdat hij bang is dat het teveel wordt.
Kan de werkgever mij verplichten in mijn eigen tijd spullen te retourneren en is een exitgesprek verplicht?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 september 2012, 14:42
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Het lijkt me dat je verplicht bent spullen van je werkgever te retourneren. Dat had je gewoon kunnen doen toen je er nog over de vloer kwam, nu zul je ernaar toe moeten rijden of ze per pakketpost versturen.

Als je werkdagen op zijn, kun je niet meer verplicht worden tot een exitgesprek. Dat had je manager op je laatste werkdagen moeten regelen.

Ik zie niet waarom je je ziek zou melden. Je bent niet ziek.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 september 2012, 15:51
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

k snap je frustratie, maar handel het gewoon integer af. De wereld is klein en wie weet heb je deze werkgever in de toekomst nog eens nodig.

Jammer dat het zo loopt, maar er zijn ook slechte verliezers in de wereld.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief marketingfunctie (carrièreswitch) RichWes Sollicitatiebrief en cv 5 9 juli 2012 11:33
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Sollicitatiebrief en CV Fitnessmanager gennyfelicia Sollicitatiebrief en cv 0 26 augustus 2010 15:37
interne sollicitatie pedagogisch medewerker A, graag feedback en advies sannelba Sollicitatiebrief en cv 5 9 december 2008 15:01
Academie voor Kunst en Vormgeving, door de ogen van een oud-student forumbeheerder Opleiding kiezen en volgen 0 8 september 2005 15:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon