Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Alle andere carričreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 mei 2022, 10:20
010zoeker 010zoeker is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 mei 2022
Berichten: 1
010zoeker is on a distinguished road
Standaard Slechte inwerkperiode door bedrijf

Hoi,

Ik heb in 3,5 mnd tijd 10 freelance inwerkdiensten bij een bedrijf gehad. Ik wilde naast mijn vaste baan waar de ontwikkeling muurvast zit mijn netwerk vergroten en via een vriend kon ik terecht bij een groot bedrijf. De desbetreffende chef kende mij nog van vroeger. We hebben eerlijk gezegd dat ik ervaring had in een vergelijkbaar programma en t programma wat zij gebruiken was ik nog a t leren. Was geen probleem want ik kon beginnen. Daar eenmaal begonnen waren er wel 7 programma’s die ik niet kende en die niet genoemd waren in t kennismakingsgesprek en die in een specifieke volgorde moesten worden afgewerkt om t werkend te houden. Deze workflow kost tijd om te leren en mijn inwerkperiode had enorme tussenpozen: 1 dienst, n week later weer n dienst, 3 weken later 2 diensten, 5 weken later weer een enz. Ook nog extra bemoeilijkt doordat collega’s die mij inwerkten af en toe vanuit huis werkten, ik ook vanuit huis moest werken met een laptop die technisch niet goed door t bedrijf was ingesteld enz. Heb t bedrijf telefonisch n paar keer laten weten dat ik niet blij was met zo n loszandinwerkschema maar vond geen gehoor. Na dienst 7 kreeg ik een geirriteerd telefoontje v die chef dat t allemaal te langzaam ging en dat ze wilden stoppen. Ik heb uitgelegd vt inwerkschema en mijn laptop. Met moeite en via tussenkomst v die vriend kreeg ik nog 3 diensten om mij te bewijzen. Die gingen goed en op snelheid. Word ik n week later gebeld door n secretaresse dat ze er vanaf zien en mij niet n zelfstandige dienst zien draaien. Ik schrijf een mail naar de desbetreffende chef over mijn inwerkperiode en uit mijn verbazing omdat t goed ging. Maar totaal geen reactie. Heb in t digitale rooster terug gekeken hoe ze normaal mensen inwerken en dat is 5 diensten binnen 1 week!!. Ik begrijp totaal niet waarom ik dan zo n raar inwerkschema kreeg: mijn 5 diensten draaide ik in 10 weken. Om hun workflow in de vingers te krijgen moet je veel diensten doen in een korte tijd. Je kan de programma’s niet in n willekeurige volgorde doen. Waarom bij mij van t ‘normale’ inwerkschema werd afgeweken, begrijp ik voor geen meter. Er werd ook niet vantevoren gezegd hoeveel inwerkdiensten gebruikelijk waren. Op t eind werd mij verteld dat mensen normaal gesproken binnen 3 diensten waren ingewerkt maar van die vriend hoor ik dat dat onzin is en dat hij mensen ziet werken die veel langzamer zijn dan ik. Ik merk dat ik dit alles erg frustrerend vind en best n kater hieraan over heb gehouden. Het had allemaal kunnen worden voorkomen.
Ik weet dat ik hier niks meer aan kan doen en t weg moet schrijven onder kopje pech. Maar ik baal er wel enorm van dat t n mission impossible was terwijl ik er keihard mijn best voor heb gedaan.

P.S: Ik heb geprobeerd t zo beknopt mogelijk op te schrijven.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
inwerkperiode

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Slechte arbeidsmarktpositie door langdurige ziekte 777 Loopbaanvragen 0 9 augustus 2015 13:08
Slechte vooruitzicht in gekozen loopbaanrichting Flinnel Loopbaanvragen 2 17 juli 2015 13:04
Werkgever met slechte reputatie op CV de Patrick Sollicitatiebrief en cv 6 6 april 2011 16:58
Onmin met baas, wil ontslag nemen, moet ik slechte referentie vrezen? Monvier Loopbaanvragen 3 6 augustus 2009 17:21
Waardeloze inwerkperiode en ontslagen! Remko Je rechten en plichten als werknemer 4 25 augustus 2007 18:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon