Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 oktober 2017, 21:05
rotterdamgekte rotterdamgekte is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 oktober 2017
Berichten: 2
rotterdamgekte is on a distinguished road
Standaard 70% salaris reisuren op 14 uur dag.

hallo,

ik heb een nieuwe baan. werk is leuk maar ik maak lange dagen. lage dagen moet lonen vind ik, ik ben er natuurlijk niet voor de lol maar voor de kost. lol hoort er natuurlijk wel bij.

ik maak regelmatig dagen van 14 uur, en het wil nog wel een voorkomen dat dat aan de andere kant van nederland is. op die dagen worden eigenlijk alleen de uren bij de klant betaald maar de reistijd wordt als 70% betaald. houd in dat ik op een dag van 2 uur heen en 2 uur terug dat ik 4 uur voor 70% bezig ben.

ik weet van een collega dat reistijd wel door de klant betaald wordt en dat dat bedrag nog geen 5% verschil maakt met het werk uur tarief.( dit is mond op mond nog geen bevestiging op een factuur gezien)

voor mij voelt het een beetje als geld over de rug van je personeel verdienen, en vraag mij af klopt dit eigenlijk wel? ik zit in de cao klein metaal maar kan helaas niet veel vinden erover. nou ben ik een handige harrie met machines en techniek, maar salarissen en finaciele dingen is niet mijn sterke punt.

graag zou ik willen weten, heeft iemand een soort gelijke situatie op werk?
bent u een servicemonteur die door heel het land gestuurd wordt, hoe is het bij jullie geregeld? heeft het zin om hier over te beginnen met de baas?
mag het uberhaupt eigenlijk een afgesproken salaris voor 70% uitkeren?

alvast bedankt voor het meedenken!

groeten,
Rotterdamgekte
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 oktober 2017, 22:22
rotterdamgekte rotterdamgekte is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 oktober 2017
Berichten: 2
rotterdamgekte is on a distinguished road
Standaard

ben er zojuist toch achter gekomen dat buiten de werktijden om 60% reistijd verplicht is volgens de cao dus 70% is nog iets meer.

maar toch knaagt het..kijk als ik mijn auto voor de deur parkeer om 6:00 uur en werk op de zaak tot 18:00, krijg ik 4 over uren en mijn auto rijd dan om 18:00 weg.
als ik mijn auto om 6:00 uur voor de deur parkeer stap in een busje rij een 2 uur werk bij de klant 8 uur en rij 2 uur terug rijd mijn auto ook 18:00 weg maar dan buiten de werktijd.

ik weet nu wel dat ik mijn basis salaris gewoon hoog moet zien te krijgen. in ieder geval iets om over te kunnen praten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
verschillen in uurloon per 38/40 uur mattieben Salaris 1 8 december 2016 14:53
Mijn baas komt zijn afspraken niet na en nu loop ik heel veel geld mis... Carrie92 Je rechten en plichten als werknemer 13 31 januari 2015 16:02
Realistisch salaris accountmanager telecom zakelijke markt trebbor77 Salaris 1 19 mei 2013 15:35
Salaris als leerling OK Deezjuh Salaris 2 8 april 2010 15:31
"Volledige werkweek" & salaris erik68 Sollicitatiegesprek 1 23 november 2009 14:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon