Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 december 2006, 10:25
JennieG JennieG is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 november 2006
Berichten: 8
JennieG is on a distinguished road
Question Kennismakingsgesprek - 2 bedrijven, zelfde functie?

Ik heb een beetje een luxe probleem:
Ik ben door 2 verschillende wervings- en selectiebureaus uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek voor dezelfde functie. Het eerste bureau is een klein bureau (mogelijk zelfs eenmanszaak) ik heb met deze persoon een afspraak voor een kennismakingsgesprek in een cafeetje. Het 2e bureau is een groot bureau waar tientallen mensen werken en waarvan er honderden bestaan. Grappig genoeg heb ik de gesprekken ook nog op dezelfde dag, de één 's ochtends, de ander 's middags. Mijn vraag is nu of ik met beide een gesprek moet aangaan of maar met 1? Als ik met beide een gesprek aanga kan ik ze natuurlijk niet allebei mijn cv naar het bedrijf laten doorsturen...
De mensen van beide bureaus komen heel aardig over en lijken heel makkelijk in de omgang.

Ik weet dus op het moment niet zo goed wat ik moet doen. Wat zijn jullie ideeen? Op welk bureau zou jouw keuze vallen?

Alvast bedankt!
Jennie
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 december 2006, 13:21
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Kennismakingsgesprek - 2 bedrijven, zelfde functie?

Hoi Jenny,

doe waar je je het beste bij voelt.

Een groter wervingsbureau komt wat mij betreft professioneler over, maar een klein kost je nieuwe werkgever niet zoveel. (dat zijn trouwens niet jouw zorgen)
Persoonlijk zou ik voor het grote kiezen. Ergens in een café een voorstelafspraak vind ik niet echt professioneel.

je kunt ook naar beide partijen open kaart spelen en het hun onderling laten regelen. Je kunt het er dan op gooien dat ze jou gevonden hebben n.a.v. jouw kwaliteiten en dat je het aan hen over laat hoe ze jou gaan presenteren. Die bedrijven zijn toch (con) collega's?
Succes met je keuze.

Groet,
Ren
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 december 2006, 14:06
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Kennismakingsgesprek - 2 bedrijven, zelfde functie?

Rens, uitzendbureaus zien elkaar niet als collega's maar als concurrenten.

Ik zou zelf voor het grote uitzendbureau kiezen, omdat je dan meer financiële zekerheid hebt. Dinsdag heb ik mij door een uitzendbureau laten uitleggen dat een klein uitzendbureau niet zo gauw iemand een contract zal aanbieden, omdat ze dat als een risico zien. Een groot uitzendbureau zal dus waarschijnlijk eerder overgaan tot het aanbieden van een contract en/of urengarantie.

Wat het afspreken in een café betreft: ik vind dat persoonlijk niet een goede werkplek, omdat je toch gehinderd wordt door geluiden van muziek en andere mensen. Ook kunnen anderen meeluisteren wat er gezegd wordt.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 december 2006, 16:45
JennieG JennieG is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 november 2006
Berichten: 8
JennieG is on a distinguished road
Standaard Re: Kennismakingsgesprek - 2 bedrijven, zelfde functie?

Dank jullie wel voor jullie reacties.

Ik weet het niet 100% zeker maar het grote bureau vertelde me dat ik bij het bedrijf zelf en niet bij het uitzendbureau in dienst kom. Het kleine bureau was daar niet echt duidelijk over. Dus of ik veel met het uitzendbureau te maken zal hebben weet ik niet... qua financiele zekerheid zal het dus weinig uitmaken als ik bij het bedrijf zelf in dienst kom. Jullie denken dus niet dat het veel zin heeft om met beide bureaus een gesprek aan te gaan om daarna te beslissen?

Niet dat het uiteindelijk veel uitmaakt maar met het kleine bureau heb ik een gesprek om de hoek, het grote bureau zit bijna 1 1/2 uur bij me vandaan....
Persoonlijk denk ik dat ook ik naar het grote bureau neig...

Jennie
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief functie sociaal pedagogisch werker leonie Sollicitatiebrief en cv 1 6 november 2006 21:31
Sollicitatiebrief voor eigen functie daphne Sollicitatiebrief en cv 4 8 juni 2006 18:33
Sollicitatiebrief administratieve functie: wat vinden jullie ervan? femkeeggink Sollicitatiebrief en cv 5 7 maart 2006 13:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon