Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 februari 2008, 19:34
Kemal Kemal is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2007
Berichten: 5
Kemal is on a distinguished road
Standaard Werken in buitenland

Hallo,
Nouw zit ik in het laatste jaar van mijn opleiding MBO Ondernemer groothandel en ga ik straks een hbo opleiding volgen.

Nouw is mijn vraag welke hbo geschikt is om later in het buitenland te gaan werken. Zit te twijfelen om technische bedrijfskunde te gaan volgen.

Graag hoor ik wat reacties van jullie.

m.v.g.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 februari 2008, 20:07
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: Werken in buitenland

Dag Kemal,

naar mijn idee kun je met (vrijwel) elke opleiding in het buitenland werken. Als je graag technische bedrijfskunde wilt volgen, moet je dat zeker doen. Het is een brede opleiding waar je veel kanten mee uit kunt. In nederland is het echter wel een nederlandse opleiding die op de nederlandse markt gericht is. Als je echt graag in het buitenland wilt werken kun je ook overwegen om daar te gaan studeren zodat je opleiding zeker op hun vraag aansluit.
Het is overigens veel belangrijker dat je een opleiding kiest die bij je past en waar je zin in hebt om aan te gaan beginnen, dan een die de beste kansen op werk biedt. Als dat een opleiding is die je eigenlijk niet leuk vindt, dan straal je dat ook uit richting je nieuwe werkgever. Kies dus een opleiding die bij je past. Waar een wil is, is een weg en die baan komt dan (bijna) vanzelf. Ook in het buitenland zijn er dan ongetwijfeld mogelijkheden.
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 februari 2008, 21:40
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Werken in buitenland

Een opleiding waar je in het bijzonder naar kunt kijken is International Business and Management Studies.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 februari 2008, 16:47
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Werken in buitenland

Een opleiding geeft geen enkele garantie in het buitenland aan de slag te kunnen. Daarbij is vooral een netwerk of eigen inzet de kritische succesfactor. Overigen is het altijd het beste een zo zwaar mogelijke exact opleiding te volgen en geen pretopleiding. Daarmee kom je in het leven het verste. Goede ondernemers hebben een gezond boerenverstand, spreken hun talen, kennen de cultuurverschillen en kunnen goed rekenen. Mensen die allerlei flauwekul leren zie je vaak op netwerkborrels van verenigingen en op internationale afdelingen van bedrijven maar ze zullen nooit echte ondernemers worden.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 februari 2008, 17:01
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Werken in buitenland

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Overigen is het altijd het beste een zo zwaar mogelijke exact opleiding te volgen en geen pretopleiding. Daarmee kom je in het leven het verste. [knip] Mensen die allerlei flauwekul leren zie je vaak op netwerkborrels van verenigingen en op internationale afdelingen van bedrijven maar ze zullen nooit echte ondernemers worden.
Wat ben jij toch lekker genuanceerd altijd, Henk...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 1 maart 2008, 13:01
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Werken in buitenland

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neerlandica_to_be Bekijk bericht
Wat ben jij toch lekker genuanceerd altijd, Henk...
Nu het economisch goed gaat kan iedereen aan de bak. Maar zodra het straks weer minder gaat zul je zien dat de eerste mensen die niet aan de bak komen of er uit moeten de mensen zijn die een "pretopleiding" hebben gevolgd.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 maart 2008, 00:21
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Werken in buitenland

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Nu het economisch goed gaat kan iedereen aan de bak. Maar zodra het straks weer minder gaat zul je zien dat de eerste mensen die niet aan de bak komen of er uit moeten de mensen zijn die een "pretopleiding" hebben gevolgd.
Maar is zo;n opleiding: International Business and Management Studie wel een goed opleiding om aan te beginnen. Heb van verschillende bronnen gehoord dat de niveau best laag is .
Met citaat reageren
  #8  
Oud 3 april 2008, 19:11
Jupiter Jupiter is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2008
Berichten: 5
Jupiter is on a distinguished road
Standaard Re: Werken in buitenland

Ik zou ook graag wat meer willen weten over International Business & Management Studies (IBMS), ik ben er geïnteresseerd in. Heeft iemand ervaring met deze studie?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Na full-time werken weer full-time studeren? Faithy Opleiding kiezen en volgen 26 5 mei 2009 22:17
Studie Buitenland marjolein21 Opleiding kiezen en volgen 3 7 november 2007 12:10
Open sollicitatie: in New York werken piet_2 Sollicitatiebrief en cv 2 10 oktober 2007 03:04
Kan minder uren werken dan gevraagd. Hoe zeg ik dat? Zeynep Sollicitatiebrief en cv 11 21 april 2007 19:58
Solliciteren vanuit het buitenland! Thomas Sollicitatiebrief en cv 3 18 september 2006 14:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon