Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 juni 2017, 15:03
Linda Brand Linda Brand is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 november 2015
Berichten: 2
Linda Brand is on a distinguished road
Standaard Voorbeelden in brief en solliciteren naar een functie met weinig relevante ervaring

Goedemorgen bezoekers van Carrieretijger,

Ik ben al weer 3 maanden aan het solliciteren en zonder het gewenste resultaat. Tijd voor een andere aanpak!

Ik heb veel administratieve ervaring in mijn CV maar ik reageer nu eigenlijk alleen op receptionele functies. Waarvan ik minder ervaring heb.

3 Maanden geleden kwam ik relatief makkelijk aan een nieuwe baan. In de tussentijd denk ik dat ik beter weet wat ik uiteindelijk wil. Doordat ik selectiever ben geworden in het type functie heb ik gemerkt dat ik vaak de reactie we hebben iemand aangenomen die beter past bij het profiel terug krijg.

Daardoor is er bij mij de vraag ontstaan:" hoe onderscheid ik mij nog meer zodat ik alsnog aangenomen wordt voor een functie waarin ik waarschijnlijk niet de persoon ben met de meeste relevante ervaring".
Wat ik onder andere al geprobeerd heb:
- Opvallende CV en brief,
- Persoonlijk mijn sollicitatie brengen
-Aantonen in mijn gesprek dat ik een positieve persoon ben met veel
capaciteiten voor persoonlijke groei.
-Veel vragen stellen bij het gesprek.

Daarnaast heb ik begrepen dat het in een motivatiebrief beter is om voorbeelden te noemen waaruit blijkt dat je over bepaalde kwaliteiten beschikt. Kunnen jullie mij een aantal tips geven over dit onderwerp? Ik kan hier namelijk niet zo veel over vinden. Ik merk wel dat als ik dit doe dat het veel ruimte in mijn brief in beslag neemt.

Alvast bedankt voor de tips!!

Linda
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 juni 2017, 22:54
idfx idfx is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 4
idfx is on a distinguished road
Standaard

Voorbeelden noemen waaruit blijkt dat je bv een teamplayer bent. Een collega is bang om op hoogte te werken, jij biedt aan om deze werkzaamheden over te nemen. Wanneer er een collega een deadline heeft en daar hulp bij kan gebruiken help ik mijn collega. Bv, ik ben loyaal aan mijn werkgever, omdat wanneer nodig werk ik langer door, ook op zaterdag..enz
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Onzeker over carričreswitch naar de ICT hoeverder Loopbaanvragen 8 1 maart 2013 14:49
Zonder TomTom gestrand in carričreland... Zooft Loopbaanvragen 10 28 oktober 2012 18:09
ICT-opleiding op hbo-niveau? Remco Opleiding kiezen en volgen 41 4 oktober 2010 13:54
ontslag en na 17 jaar weer op zoek naar een baan, help! Astrid001 Sollicitatiebrief en cv 9 21 juli 2008 13:55


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon