Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 juli 2012, 16:36
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Nieuw arbeidscontract bepaalde duur te laat ontvangen

Beste
Mijn contract van bepaalde duur liep af op 30/06. Begin juni kwam ik met mijn werkgever overeen dat mijn contract verlengd zou worden van 1 juli tot 30 september. Ik vertrok op 25 juni met vakantie zonder dat ik een contract ter ondertekening kreeg. Vandaag, 9 juli, kom ik op het werk en ligt mijn contract klaar ter ondertekening met begindatum 1 juli. Moet ik dit tekenen? Als ik niet teken heb ik dan automatisch een contract van onbepaalde duur?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 juli 2012, 21:54
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

staat er een einddatum op het contract?

Als er een einddatum genoemd is, dan is het bepaalde tijd. Wat mij verbaast is het feit dat je 1 maand tussen je contracten laat. Dit wil nu volgens mij zeggen dat je een nieuw contract hebt met wellicht andere voorwaarden.

Ik ben geen jurist, maar volgens mij is het wettelijk onmogelijk om een bepaalde tijd contract te verlengen met een ander contract van kortere duur.

Ik adviseer je dan ook om je contract even door een deskundige te laten nazien.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 juli 2012, 09:09
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hey Rens, er zit geen maand tussen de twee contracten: 1 juli volgt op 30 juni. En er zijn meerdere collega's hier die verlenging kregen van hun contract van bepaalde duur met een korter contract van bepaalde duur om een project af te werken. Ik weet echt niet wat te doen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 juli 2012, 12:08
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ikki Bekijk bericht
Begin juni kwam ik met mijn werkgever overeen dat mijn contract verlengd zou worden van 1 juli tot 30 september.
Ik begrijp de kwestie niet goed. Je bent iets overeengekomen (wat op zich al bindend is) en er ligt keurig een contract wat dat schriftelijk bevestigt. Als er geen rare of onverwachte dingen in het contract staan, dan is het toch gewoon een kwestie van je handtekening zetten en aan het werk. Wat is het probleem?
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 juli 2012, 14:06
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Als ik niet tekenen zou ik een contract van onbepaalde tijd hebben. Dan moet ik mij niet houden aan de einddatum van het contract en kan ik als ik een andere job vind sneller weg.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 juli 2012, 15:05
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ikki Bekijk bericht
Als ik niet tekenen zou ik een contract van onbepaalde tijd hebben.
Nou nee, want je bent een tijdelijk dienstverband overeengekomen.
__________________
René
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 juli 2012, 22:40
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ikki Bekijk bericht
Als ik niet tekenen zou ik een contract van onbepaalde tijd hebben. Dan moet ik mij niet houden aan de einddatum van het contract en kan ik als ik een andere job vind sneller weg.

Volgens mij ben jij in de war met gang van zaken na 3 tijdelijke contracten. Jouw contract is gewoon automatisch afgelopen. Je hebt nu je 2e tijdelijke contract.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 juli 2012, 11:01
Startende juriste Startende juriste is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 april 2012
Berichten: 24
Startende juriste is on a distinguished road
Standaard

Wettelijk gezien geldt het volgende

Na een eerste tijdelijke contract (ongeacht de duur) kun je alleen maar een contract voor onbepaalde tijd krijgen als je werkgever dat expliciet met je overeenkomt. Dat is niet gebeurd in jouw geval.

Mocht het geval zo zijn dat je na je eerste contract nog geen expliciete verlenging met je werkgever hebt afgesproken maar je werkt ondertussen gewoon door, dan geldt dat je contract verlengd wordt voor dezelfde duur en arbeidsvoorwaarden als je vorige contract. Had je dus eerst een jaarcontract, dan geldt de verlenging voor een jaar. Dat is ook niet van toepassing in jouw geval,want je werkgever heeft gezorgd dat er op tijd een contract klaar ligt waarin een nieuwe contractduur is vastgelegd. Hij mag dan ook een contract aanbieden waarin een kortere duur is vastgelegd dan je vorige contract, omdat hij je een nieuw contract aanbiedt. Hij zou bijvoorbeeld ook nog de arbeidsvoorwaarden mogen wijzigen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
arbeidscontract, arbeidswetgeving

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Arbeidscontract nog niet ontvangen, maandag al beginnen xanderwouden Je rechten en plichten als werknemer 2 27 juni 2012 12:13
Contract bepaalde tijd, te laat op papier gehad, niet akkoord gegaan, nu beëindiging RNS Je rechten en plichten als werknemer 1 14 mei 2011 23:29
Mondelinge toezegging verlenging, maar nog geen nieuw contract ontvangen Verwijderd account Je rechten en plichten als werknemer 3 17 maart 2011 14:28
Wanneer kan ik stoppen met werken bij een ongetekend contract van bepaalde duur? fay Je rechten en plichten als werknemer 3 25 november 2010 23:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon