Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 september 2010, 20:15
Ibu Ibu is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 3
Ibu is on a distinguished road
Standaard Voorbeeldbrief voor verlenging contract werknemer?

ik ben chef bij een overheids afdeling en heb een werknemer die dit jaar met pensioen moet. Echter wil ik een verzoek indienen opdat deze werknemer voor een langere periode in dienst blijft. Weet u waar ik een dergelijk voorbeeld brief kan vinden. . Wilbert
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 september 2010, 08:23
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard

Als je twijfelt, kan je wellicht zelf een brief opstellen, zodat wij die kunnen beoordelen?

Aan welke afdeling of aan wie is de brief gericht? Eventueel advies vragen aan afdeling Juridische Zaken (als het een heel officieel verzoek is).
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 september 2010, 15:21
Ibu Ibu is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 3
Ibu is on a distinguished road
Standaard

de brief is aan de diensthoofd gericht, die op zijn beurt aan de minister moet vragen. Ik moet het bij hem motiveren. het is niet uit te sluiten dat hij mij daarna opdrachtgeft om de brief daarna zelf te concipiëren. dus als je beide voorbeelden heb zou niet slecht zijn.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 september 2010, 19:08
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Voorbeeldbrief voor verlenging contract werknemer?

Wilbert,

Ik vind het vreemd dat je als chef niet in staat ben om een brief te kunnen schrijven. Snap ook niet waarom je geen hulp krijgt van je personeelsadviseur.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 september 2010, 19:17
Ibu Ibu is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 3
Ibu is on a distinguished road
Standaard

Niemand heeft gesproken over niet in staat zijn om brieven te schrijven. Ik heb gevragd om voorbeelden. Als je geen behoorlijk antwoord kan geven, bespaar mij de moeite. reageerd liever niet.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 september 2010, 20:07
Tiramisu Tiramisu is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2007
Berichten: 15
Tiramisu is on a distinguished road
Standaard Voorbeeldbrief voor verlenging contract werknemer?

Wilbert,

Als je een brief kon schrijven was een voorbeeld niet nodig. Ik denk dat daarmee wordt bedoeld door niet geregistreerd.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 september 2010, 08:45
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiramisu Bekijk bericht
Wilbert,

Als je een brief kon schrijven was een voorbeeld niet nodig. Ik denk dat daarmee wordt bedoeld door niet geregistreerd.
Nou, een brief aan het diensthoofd die het daarna aan de minister moet vragen, is wel een speciaal geval. Kan me wel voorstellen dat je naar een eventueel voorbeeld zoekt.

Probeer zelf wat op papier te zetten. Officiele woorden gebruiken, wat vakjargon, zodat het er goed uitziet..:-). Leg het voor aan HR of juridische zaken en dan opsturen. Misschien is brief alleen bedoeld als formeel verzoek voor dossier en dat het zwart op wit moet staan en wordt er verder niet zoveel waarde aan gehecht.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 17 september 2010, 10:59
Tiramisu Tiramisu is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2007
Berichten: 15
Tiramisu is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rosina Bekijk bericht
Nou, een brief aan het diensthoofd die het daarna aan de minister moet vragen, is wel een speciaal geval. Kan me wel voorstellen dat je naar een eventueel voorbeeld zoekt.

Probeer zelf wat op papier te zetten. Officiele woorden gebruiken, wat vakjargon, zodat het er goed uitziet..:-). Leg het voor aan HR of juridische zaken en dan opsturen. Misschien is brief alleen bedoeld als formeel verzoek voor dossier en dat het zwart op wit moet staan en wordt er verder niet zoveel waarde aan gehecht.
Het is niet speciaal. Ik werk al ruim 23 jaar bij de Rijksoverheid. En als het speciaal is, wat ik je kan garanderen dat het niet is, gebruik dan voorbeelden van interne brieven.
Overigens een minister gaat niet over verleningen van contracten. De hoogste ambtenaar die hierover gaat is de SG of PSG. Vaak is het de DG of directeur Bedrijfsvoering of directeur P&O.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stage in combinatie met vast contract? Bushido Alle andere carrièreonderwerpen 0 20 juli 2010 17:07
Vast contract beloofd, maar krijg het niet... jufp Je rechten en plichten als werknemer 1 17 juni 2010 17:28
3e contract niet wat beloofd is Faatje Je rechten en plichten als werknemer 7 7 juli 2009 14:59
Uiteindelijk toch geen vast contract, wat nu? Prissesje Je rechten en plichten als werknemer 2 16 maart 2009 15:11
Contract bepaalde tijd Bright Je rechten en plichten als werknemer 9 15 oktober 2007 00:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon