Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 maart 2015, 18:03
smant smant is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 8
smant is on a distinguished road
Standaard suggesties/verbeteringen brief jeugdzorg

Hallo iedereen,
zoals velen ben ik al een flinke tijd aan het solliciteren en lukt het me niet op al op gesprek te komen.
Inmiddels heb ik al veel dingen geprobeerd. Cv veranderen waarvan ik denk dat hij nu perfect is, maar heb ik ook in mn brief dingen veranderd.
Eerst probeerde ik mn motivatie in 1 A4 te zetten, maar omdat dit niets opgeleverd heeft, is mn nieuwe tactiek om iets meer erin te zetten en is hij nu bijna anderhalf A4. Ook probeer ik punten te benoemen die in de vacature staan, maar ook dingen waarvan ik vind dat ik extra heb op een 'normaal' pedagogisch medewerker.
Graag wil ik jullie vragen waar ik aandacht aan kan schenken om op zn minst een gesprek te krijgen.
(oja, bij de afwijzing krijg ik vaak te horen dat mensen die dichterbij wonen of toch meer ervaring hebben, de voorkeur hebben gekregen)

Alvast bedankt!


Geachte heer/mevrouw,
Bij het zien van de openstaande vacature werd ik erg enthousiast over de functie. Ik heb twee jaar werkervaring in het werken in een residentiele setting (90% is gedwongen kader), waarbij groepsdynamica onder andere een belangrijk punt is. Daarnaast ben ik opgegroeid in een achterstandswijk in (stad), waardoor ik wel tegen een stootje kan en niet wereldvreemd ben.

Dat deze functie echt iets voor mij is, heb ik ervaren tijdens mijn laatste stagejaar - welke later mijn werkplek werd - op een behandelgroep. Op deze groep heb ik ervaring opgedaan met verschillende problematiek. Bij enkele jeugdigen was het de vraag of zij zware psychische stoornissen hadden. Daarnaast heb ik ervaring met agressie (zowel van jeugdige als ouder) en heb ik twee jaar de verantwoordelijkheid gehad van een pittige casus.
De casus was een prettige uitdaging en ik heb onder andere inzicht gekregen in de dynamiek tussen ouder(s), mentor, voogd en andere betrokkenen en vooral de invloed hiervan op de behandeling. Het was een uitdaging om een goede verstandshouding te behouden in de triangel van ouder, voogd en mentor onderling.
Ook was hierbij heel duidelijk te zien welke invloeden het gezinssysteem had op de jeugdige. Loyaliteit en het conflict waarmee de jeugdige hiermee in terecht kwam én de mening van ouder over de jeugdzorg, brachten zulke invloed met zich mee waardoor de jeugdige zich niet optimaal kon ontwikkelen. Deze casus bracht conflictsituaties met zich mee, waarbij een ouder dreigementen uitgesproken heeft. Hierdoor heb ik geleerd dat ik een persoon ben die rustig blijft en zonodige procedures op een juiste manier kan volgen. Ook in conflictsituaties met jongeren blijf ik consequent en rustig.

Daarnaast heb ik veel inzicht gekregen in groepsdynamische processen. In elke groep is duidelijk te zien dat er een hiërarchie bestaat en deze ook verandert zodra de groepssamenstelling veranderd. Als voorbeeld van een interventie hebben wij als team activiteiten uitgevoerd waardoor de jeugd meer het gevoel kregen dat zij één groep waren. Dit is een belangrijk gegeven, aangezien de groep samen onder een dak leeft.
Daarnaast heb ik in vrije (speel)momenten de jeugd begeleid in het respect hebben voor elkaar, elkaar helpen en hoe om te gaan met grenzen van jezelf en de ander. Naar mijn mening is dit al deels een taak van de hulpverlener wanneer men werkt met jongeren, maar waren wij als team - en ik als professional ook persoonlijk - nog meer gericht op deze punten om ervoor te zorgen dat de jeugdigen zich weer meer groep voelden. Alhoewel ik geen cursus heb gedaan omtrent het thema pesten (overigens lijkt mij dit wel interessant) , heb ik wel ervaring hierin.

Als laatste wil ik toevoegen dat ik leergierig ben en interesse heb in nieuwe methodieken. Registratie bij een kwaliteitsregister is geen probleem.

Met bovenstaande ervaring ben ik van mening dat ik een positieve bijdrage aan de organisatie zal toevoegen. Als pedagoge wil ik met plezier verder leren met en van de professionals in mijn vakgebied. Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u het een en ander willen toelichten. Ik hoop dan ook daarvoor een uitnodiging van u te mogen ontvangen.

Met vriendelijke groet,
(naam)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief jeugdzorg: graag commentaar Savah Sollicitatiebrief en cv 6 29 oktober 2009 09:56
Open sollicitatie stage jeugdzorg Nikkie Sollicitatiebrief en cv 0 17 oktober 2009 17:45
Sollicitatiebrief jeugdzorg duale opleiding Valeriie Sollicitatiebrief en cv 2 20 juni 2009 19:13
Sollicitatie toegang jeugdzorg en CV Rond78 Sollicitatiebrief en cv 5 13 februari 2009 01:06
Wel begin voor stage jeugdzorg cherry Sollicitatiebrief en cv 0 5 februari 2009 01:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon