Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 oktober 2009, 00:27
Lieverd Lieverd is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Berichten: 4
Lieverd is on a distinguished road
Question Sollicitatiebrief leerling Verpleegkundige niveau 4 (wat vinden jullie?)

Geachte heer/mevrouw,

Met belangstelling las ik de vacature waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een Leerling Verpleegkundige.

Ik heb ruim negen jaar ervaring als administratief/secretarieel medewerker opgedaan bij verschillende bedrijven. Deze werkzaamheden heb ik altijd met plezier verricht. Toch haal ik geen voldoening meer uit de werkzaamheden vanwege het ontbreken van de puur sociale aspecten binnen de functie. Mijn passie is werken in de zorg en ik heb besloten dat ik mijn hart ga volgen en mezelf aan te bieden als Leerling Verpleegkundige.

Zoals u kunt zien in mijn cv heb ik enige tijd geleden de opleiding Verpleegkundige gevolgd. Tot mijn grote spijt ben ik gestopt met deze opleiding omdat ik op dat moment nog onvoldoende beschikte over de benodigde levenservaring die naar mijn mening nodig is om het beroep Verpleegkundige te kunnen uitoefenen. Mijn ambitie is altijd en nog steeds aanwezig om bij een dienstverlenende instelling werkzaam te zijn.

Deze functie is een perfecte kans om het mooie beroep Verpleegkundige weer op te pakken en mezelf te ontwikkelen tot een professioneel medewerker in de zorg. Mijn sterke punten zijn; teamwork, stressbestendig, flexibel, klantgericht, inlevingsvermogen, organiseren en snel kunnen schakelen.

Het lijkt mij een uitdaging om als Leerling Verpleegkundige aan de slag te gaan.
Met mijn ambitieuze en gemotiveerde instelling weet ik zeker dat ik een positieve bijdrage kan leveren aan uw dienstverlenende instelling.

Graag licht ik dan ook mijn brief en cv in een persoonlijk gesprek aan u toe.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 oktober 2009, 00:15
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief leerling Verpleegkundige niveau 4 (wat vinden jullie?)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lieverd Bekijk bericht
ik heb besloten dat ik mijn hart ga volgen en mezelf aan te bieden als Leerling Verpleegkundige.
Dat "mezelf aan te bieden" vind ik niet zo goed klinken en zou ik anders formuleren. Actiever ook. Iets met "heb ik besloten verpleegkundige te worden", bijvoorbeeld.

Citaat:
Zoals u kunt zien in mijn cv heb ik enige tijd geleden de opleiding Verpleegkundige gevolgd.
Zeg liever direct wanneer of hoe lang geleden. Nu lijkt het alsof je iets probeert te verhullen en moet de lezer in je cv gaan grasduinen.

Citaat:
Tot mijn grote spijt ben ik gestopt met deze opleiding omdat ik op dat moment nog onvoldoende beschikte over de benodigde levenservaring die naar mijn mening nodig is om het beroep Verpleegkundige te kunnen uitoefenen.
Ik zou hier nog wat dieper op ingaan en specifieker en eerlijker zijn. Toon zelfreflectie.

Citaat:
Mijn ambitie is altijd en nog steeds aanwezig
Ik heb nog steeds de ambitie om ...

Citaat:
om bij een dienstverlenende instelling werkzaam te zijn.
Zorginstellingen zijn klantgericht en dienstverlenend, maar ik zou ze niet kwalificeren als dienstverlenende instellingen. Ik zou zeggen "om in de gezondheidszorg (of: verpleging) werkzaam te zijn" of "om verpleegkundige te worden".

Citaat:
Mijn sterke punten zijn; teamwork, stressbestendig, flexibel, klantgericht, inlevingsvermogen, organiseren en snel kunnen schakelen.
Probeer deze kwaliteiten aan te tonen, in plaats van ze alleen te claimen. Nog mooier is het als je kunt onderbouwen dat je bepaalde kwaliteiten hebt ontwikkeld sinds de de tijd dat je gestopt bent met de opleiding Verpleegkunde.

Ik vond deze sollicitatiebrief bij lezing interessant beginnen (door het verhaal van de afgebroken opleiding), maar gaandeweg een beetje vlak worden. Het zijn iets te veel holle standaardzinnen. Ik heb een hekel aan de uitdrukking, maar in dit geval moet je je denk ik kwetsbaar opstellen en wat meer blootgeven van je motieven om destijds voor de opleiding te kiezen, hem vervolgens af te breken en het vak nu weer na te streven.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 augustus 2011, 16:08
gast
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard hoe is het verder afgelopen

ik ben benieuwd hoe het verder is afgelopen. Ben namelijk ook van plan om na een administratieve baan mijn hart te volgen en te veranderen van baan en een opleiding te gaan doen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
verpleegkundige

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief voor administratief medewerkster? aat Sollicitatiebrief en cv 7 18 juni 2008 17:56
Sollicitatiebrief trajectbegeleider, ik hoor graag wat jullie ervan vinden. koos Sollicitatiebrief en cv 2 24 januari 2008 13:54
Verbeterde versie van mijn sollicitatiebrief als leerling verpleegkundige *Bren* Sollicitatiebrief en cv 2 17 oktober 2007 17:34
Sollicitatiebrief verpleegkundige, Wat vinden jullie ervan? does Sollicitatiebrief en cv 1 10 juni 2007 19:08
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief als administratief medewerkster? cindycindy Sollicitatiebrief en cv 4 11 oktober 2005 13:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon