Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 november 2011, 16:18
JeffreySmit JeffreySmit is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2011
Berichten: 3
JeffreySmit is on a distinguished road
Unhappy Bedrijfsongeval brengt mijn toekomst in gevaar

Hallo allemaal,

omdat ik zelf op dit moment geen raad weet ben ik op internet gaan surfen en kwam hier terecht. Ik hoop dat ik door mijn probleem met jullie te delen hulp te kunnen krijgen om toch nog een toekomst te hebben.

Zelf ben ik iemand die eigenlijk niet de horeca uit wil.

Vorige maand heb ik in de keuken doormiddel van schoonmaken, aangekoekte deeltjes van een bakplaat in me oog gehad wat deels was ingespoten met grillreiniger. Heb toen zeker een paar dagen met me linker oog alleen maar vlekken gezien. Ben op moment van het ongeval gelijk naar het oogziekenhuis gegaan in rotterdam. Die hebben mijn oog grondig gespoeld en daarna van alles onderzocht. Hieruit bleek dat ik mijn hoornvlies had beschadigd en dat dat binnen enkele dagen wel zou helen. Ze hebben me Ooggel gegeven en druppels.

Nu meer als een maand verder krijg ik steeds meer last. In de ochtend een droog oog en op moment van werken ging ik door een hel door de dampen en warmtes in de keuken. Ik ben terug gegaan naar het oogziekenhuis. Na onderzoek werdt mij verteld dat ik beter niet meer in de keuken kon gaan staan.

Nu heb ik bij me Huis-arts een second opinion aangevraagd, die hebben mij door verwezen naar het Erasmus EMC oogheelkunde. Maar tevens werd gezegd dat ik op het zelfde antwoord kon gaan rekenen.

Nu heb ik dus een probleem omdat ik mijn toekomst op koken had gemikt en er nu zeker 7 jaar opleiding voor heb gevold ( vanaf de eerste klas )


Nu is mijn vraag dat als er morgen door het ziekenhuis wordt bevestigd dat ik beter niet meer de keuken in kan gaan of er nog andere optie's open liggen in de horeca ( behalve bediening ).

Ik zal er een opleiding voor moeten gaan volgen maar hoop daarmee niet een BOL opleiding te doen omdat ik dat nu niet meer kan doen door me vaste laste, dus BBL.

Ik ben 21jaar , heb al bijna 7½jaar keukenervaring. Woon in Capelle aan den IJssel.

Bvd,

Jeffrey
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 november 2011, 21:31
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Dat is knap vervelend dat dit je overkomen is!!

Laat eerst die second opinion afwachten en vraag daar naar de mogelijkheden. Wellicht dat zij daar een (hulp)middel hebben wat jou helpt om gewoon je werk uit te kunnen voeren.

Door dit bedrifsongeval kun je natuurlijk nagaan wat er via de verzekering uitgekeerd wordt en of je daarmee een omscholing met eventuele inkomensderving kunt verhalen.

In de horeca kun je ook een adviserende rol vervullen of meer richting het gedeelte van sales of logies gedeelte van een hotel.
Je zit wel een een slechte tijd want de banen liggen niet voor het oprapen in de horeca.

Succes en laat je horen hoe de second opinion is en wat je toekomst gaat worden?

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 november 2011, 12:03
JeffreySmit JeffreySmit is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2011
Berichten: 3
JeffreySmit is on a distinguished road
Standaard

Het zou goed moeten komen.
Heb blaasjes en droge plekjes op me oog. De irritaties en pijn kunnen afzwakken maar zullen niet verdwijnen. Ik moet nog wel rust nemen en dan gewoon proberen om te kijken tot hoeverre ik door kan gaan met de pijn. En vanuit dat punt moet ik zelf de beslissing maken of het beter is om de keuken uit te gaan of in te blijven. Met pijn werken is natuurlijk kut. Dus hoop dat het meevalt.

Ik zou niet weten welke kant ik eigenlijk op zou moeten gaan als ik de keuken verlaat.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 november 2011, 12:19
JeffreySmit JeffreySmit is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2011
Berichten: 3
JeffreySmit is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rens Bekijk bericht
Hoi,


In de horeca kun je ook een adviserende rol vervullen of meer richting het gedeelte van sales of logies gedeelte van een hotel.
aan wat voor fucties moet ik dan denken?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 november 2011, 16:21
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Ik zou behalve oriënteren op andere functies ook echt wel eens onderzoek dat als je niet meer in de keuken kunt werken wat je mogelijkheden zijn voor schadevergoeding e.d. Het is tenslotte een werkongeval dus in dat opzicht is de werkgever aansprakelijk voor ongevallen op het werk. Of het moet zo wezen dat je niet volgens de voorschriften hebt gewerkt maar als ik zo jouw verhaal lees kan ik me dat niet voorstellen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 17:37
Mijn open sollicitatie demaninhetpak Sollicitatiebrief en cv 2 16 augustus 2011 19:02
Nieuwe toekomst na bedrijfsleider bij een uitzendbureau? GWO Loopbaanvragen 1 8 november 2010 20:18
Na full-time werken weer full-time studeren? Faithy Opleiding kiezen en volgen 26 5 mei 2009 21:17


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon