Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 juni 2012, 19:45
Werkwolf Werkwolf is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 mei 2012
Berichten: 3
Werkwolf is on a distinguished road
Standaard Afgewezen op persoonlijkheid?

Dag allen,
Van de week kreeg ik te horen dat ik niet door*was naar de 2e ronde in een sollicitatieprocedure.*De reden heeft me nogal teleurgesteld en ik vraag me af of anderen dit ook wel eens zo hebben meegemaakt. De reden van afwijzing was dat ze een hecht team hebben en mij als persoon
niet in hun team wilden. Maar mijn ervaring, cv etc. was wel goed,
ik was zelfs de enige van alle kandidaten die aan een van de specifieke functieeisen voldeed. Het betrof een promotieplek sociale wetenschappen.*
Nu liggen de banen in mijn vakgebied sowieso niet voor het oprapen, nu met*de crisis is het al helemaal bal. En als er dan een meer capabele kandidaat is, kan ik dat prima begrijpen. Zou zelf ook voor degene gaan die het meest geschikt lijkt! Maar afgewezen op je persoonlijkheidtrekken? Het gaat er toch om
of je je werk kan doen, je aanpast en in een team kunt werken, toch niet of je er een hechte vriendschap mee zal opbouwen? Ik werd als reserve op het allerlaatst uitgenodigd, heb 5 uur gereisd ( ben bereid voor een baan te verhuizen) en dat dit de reden van afwijzing is, ik voel me eerlijk
gezegd een beetje gebruikt.*
Verder ben ik benieuwd, wat maakt je wel of niet geschikt? Sollicitatietraining heb ik gedaan, daar leer je de basis, maar wat zijn meer impliciete factoren? Afwachtende houding of meer ruimte innemend, opgewekt of serieuze blik, enthousiast of rustig, zelfverzekerd of wat meer bescheidenheid? het waren vrouwen en ik ben ook een vrouw dus neem aan dat uiterlijk geen rol speelt (ik ben verzorgd).*
Ik ben benieuwd naar jullie visie, ervaringen ed.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 juni 2012, 01:38
Beppie
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Niet teveel tijd insteken: je hebt pech gehad: kan gebeuren. Stug doorgaan met solliciteren. Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 juni 2012, 11:02
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Soms klikt het direct, soms helemaal niet. Ligt niet aan jou en je kunt er niets aan doen. Je kunt het ook zo bekijken: als zij het gevoel hebben dat jij niet in het team past is dat waarschijnlijk ook zo en is het beter dat ze het direct zeggen in plaats van er in de praktijk achter te komen en met ruzie te vertrekken.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 juni 2012, 12:53
Werkwolf Werkwolf is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 mei 2012
Berichten: 3
Werkwolf is on a distinguished road
Standaard

Bedankt, dat is zeker waar. Als je het zo zegt, ik baalde denk ik vooral
vh feit dat ik zelf niet zo door had dat het niet klikte, ik vond ze wel leuk nl
Snap ik ook beter mijn teleurstelling!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 juni 2012, 16:54
Beppie
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Relaties op het werk zijn net als normale relaties: volledig irrationeel.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opzeggen in proeftijd en weer contact opnemen met eerder afgewezen werkgever? Veertje1988 Loopbaanvragen 4 13 november 2011 22:49
Sollicitatiebrief administratief medewerker rechtbank: waarom afgewezen? sharynne1981 Sollicitatiebrief en cv 4 11 augustus 2011 02:45
Al heel vaak afgewezen na sollicitatiegesprek Marieke J Sollicitatiegesprek 9 21 maart 2010 10:44
Afgewezen bij 2e sollicitatiegesprek, nu toch weer solliciteren? Blanchimont Sollicitatiegesprek 1 18 januari 2010 11:01
Ontslagaanvraag afgewezen Margha Je rechten en plichten als werknemer 7 23 november 2009 22:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon