Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 mei 2016, 17:04
Nick95 Nick95 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 mei 2016
Berichten: 1
Nick95 is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief voor Commerciële Economie

Hey allemaal,

Graag zou ik jullie hulp vragen voor het beoordelen van mijn motivatiebrief, deze moet ik meenemen naar mijn studiestart gesprek (beoordelingsgesprek of de opleiding wel bij mij past).

De motivatiebrief moet tussen de 200 en 500 woorden zijn, daarnaast moest ik deze drie vragen verder aanvullen.

1. Ik heb voor de opleiding Commerciële Economie-GMS gekozen, omdat……….

2. Ik kan mijn eerdere ervaringen met ……………… tijdens deze opleiding benutten, omdat…..

3. Om de opleiding succesvol af te ronden, kan ik mijn kwaliteiten …………inzetten, want ….

Kunnen jullie mij aangeven wat goed is en wat beter moet of weg kan?

De brief:

Nick Motivatie
Studentennummer
Straat
Postcode en woonplaats

Oostvoorne, 27 mei 2016

Betreft: motivatiebrief


Geachte heer/mevrouw,

Hierbij ontvangt u mijn motivatiebrief. In deze brief zal worden aangegeven waarom ik voor de hbo-opleiding Commerciële Economie-GMS kies.

Ik heb voor de opleiding Commerciële Economie-GMS gekozen, omdat ik na een grondig onderzoek naar Nederlandse hogescholen die een commerciële opleiding aanbieden, een positieve indruk kreeg van het vakkenpakket van deze opleiding.

Vooral de vakken zoals market research, market insights en de projectvormen spreken mij aan. In mijn relationele kring heb ik veel positieve verhalen over de opleiding zelf gehoord en dit heeft mijn interesse ook heel erg opgewekt. Tevens ben ik enthousiast over de vele masterprogramma’s die de HRO aanbiedt.

Ik kan mijn eerdere ervaringen met sales tijdens deze opleiding benutten, omdat ik momenteel werkzaam ben in een belastingvrije winkel voor de scheepvaart. Hier houd ik mij bezig met het verkopen van allerlei producten aan de internationale consument en ook hoe ik de producten het beste naar de consument kan marketen. Deze ervaringen in het bedrijfsleven helpt mij niet alleen in het privéleven maar zal mij ook van pas komen tijdens de opleiding Commerciële Economie-GMS.

Om de opleiding succesvol af te ronden, kan ik mijn kwaliteiten als strever en doorzetter inzetten, omdat ik altijd het beste in alle situaties nastreef. Niet alleen voor mijzelf maar ook voor andere.

Als doorzetter geef ik nooit op, ook niet wanneer het moeilijk wordt. Dit in combinatie met mijn streven naar het beste resultaat, geeft mij altijd het eindresultaat wat ik wil behalen.

Mijn doel is om, middels de handvatten die ik hoop te krijgen vanuit de opleiding op de HRO, uiteindelijk een functie te vervullen bij een bedrijf waarin trends en innovatie centraal staan.

In het persoonlijke gesprek van de studiekeuzecheck zou ik graag mijn motivatie nader toelichten.

Met vriendelijke groet,

Nick Motivatie

Alvast heel erg bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 juni 2016, 12:43
Rachel16385 Rachel16385 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 juni 2016
Berichten: 2
Rachel16385 is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Je geeft in je brief aan dat de opleiding je interesse heeft gewekt vanwege de vakken en dat je bepaalde vakken interessant vindt. Maar misschien moet je ook aangeven waarom. Dit komt niet echt duidelijk naar voren.

Groetjes RAchel
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 juni 2016, 14:37
Werkenisleuk Werkenisleuk is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2016
Berichten: 66
Werkenisleuk is on a distinguished road
Standaard

Suggesties:

[QUOTE=Nick95;42411]Hey allemaal,

Graag zou ik jullie hulp vragen voor het beoordelen van mijn motivatiebrief, deze moet ik meenemen naar mijn studiestart gesprek (beoordelingsgesprek of de opleiding wel bij mij past).

De motivatiebrief moet tussen de 200 en 500 woorden zijn, daarnaast moest ik deze drie vragen verder aanvullen.

1. Ik heb voor de opleiding Commerciële Economie-GMS gekozen, omdat……….

2. Ik kan mijn eerdere ervaringen met ……………… tijdens deze opleiding benutten, omdat…..

3. Om de opleiding succesvol af te ronden, kan ik mijn kwaliteiten …………inzetten, want ….

Kunnen jullie mij aangeven wat goed is en wat beter moet of weg kan?

Eerst betreft,

daarna Oostvoorne, 27 mei 2016

De brief:



Nick Motivatie
Studentennummer: 123456
Straat
Postcode en woonplaats


Betreft: motivatiebrief voor de opleiding ' HBO Commerciele Economie-GMS'


Oostvoorne, 27 mei 2016


Geachte heer/mevrouw,

Hierbij schrijf ik mijn motivatiebrief voor mijn studiekeuze tot de opleiding 'HBO Commerciële Economie-GMS'.

Na (mijn?) grondig onderzoek tussen verschillende Nederlandse hogescholen die commerciele opleidingen aanbieden heb ik een positieve indruk gekregen van het vakkenpakket van deze opleiding.

Daardoor heb ik specifiek voor deze opleiding gekozen. Vooral de vakken market research, market insights en projectvormen (welke??) spreken mij aan. In mijn relationele kring heb ik veel positieve verhalen over deze opleiding gehoord en dit heeft mijn interesse ook erg opgewekt. Tevens ben ik enthousiast over de vele masterprogramma’s die de .... ? HRO aanbiedt.

Ik kan mijn eerdere opgedane sales ervaringen tijdens deze opleiding benutten, omdat ik momenteel werkzaam ben in een belastingvrije winkel voor de scheepvaart. Hier houd ik mij bezig met het verkopen van verschillende soorten producten aan de internationale consument en ook hoe ik de producten het beste naar de consument kan marketen (geen ander woord?). Door mijn werkervaringen in het bedrijfsleven zal dit mij ook van pas komen tijdens de te volgen opleiding.

Om mijn opleiding succesvol af te ronden, kan ik mijn kwaliteiten als strever en doorzetter inzetten, omdat ik altijd het beste in alle situaties nastreef. Zowel voor mijzelf als ook voor een ander. Als doorzetter geef ik nooit op. Ook niet in lastige situaties waar ik juist mijn talenten voor gebruik (of inzet?). In combinatie met mijn streven naar het beste resultaat, geeft mij altijd het eindresultaat wat ik wil behalen en voor ogen heb.

Mijn doel is om middels de handvatten die ik denk te krijgen vanuit deze opleiding, uiteindelijk een (toekomstige??) functie te (kunnen?) gaan vervullen bij een bedrijf waarin trends en innovatie centraal staan.

In een persoonlijke gesprek wil ik graag de uitslag van mijn studiekeuzecheck en mijn motivatie tot het volgen van deze opleiding nader aan u toelichten.

Zou u mij willen inplannen voor een studiestart gesprek, zodat ik (bij een positieve beoordeling ??) een start kan gaan maken mijn gekozen opleiding?

Met vriendelijke groet,


...............


Nick Motivatie


Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 juli 2016, 19:14
Marek van Beek Marek van Beek is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2016
Berichten: 6
Marek van Beek is on a distinguished road
Standaard

Hey Nick,

Wat leuk. Ik heb ook eventjes Commerciële Economie gedaan. Ik was wel na een half jaar gestopt. Gaaf dat je om feedback vraagt. Zegt mij eigenlijk al dat je enorm gemotiveerd bent!

Zoals Rachel16385 al aangaf zou ik vooral aangeven "waarom". Mensen aan de andere kant (die de brief lezen) willen weten waarom je iets doet/wilt. Dat doe je heel simpel door te zeggen: omdat ... en dan volgt jouw antwoord. Voorbeeld: 'Ik wil Commerciële Economie studeren, omdat ik uiteindelijk een functie wil vervullen bij een bedrijf waarin trends en innovatie centraal staan.'

Daarmee zeg je wat je wilt en dat straalt zelfvertrouwen uit. Aan de andere kant zou ik het er bij deze brief niet zo zwaar op leggen. Hoewel het een goede oefening is voor je eventuele sollicitaties later in je carričre, is er nog niemand afgewezen bij een opleiding om zijn brief. Het gesprek dat jij straks gaat hebben, daar gaan ze de Killer-Nick zien!

Heel veel succes.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
DTP'er worden met vmbo-sector Economie? NLinders Opleiding kiezen en volgen 0 18 mei 2016 20:48
WO: Bedrijfskunde, Bestuur- en organisatiewetenschap of Economie, Bestuur&Managemen M.Janssen Opleiding kiezen en volgen 0 21 november 2015 15:45
Motivatiebrief Facilitair Management giorico Sollicitatiebrief en cv 0 23 april 2015 08:47
Hbo-rechten of fiscale recht en economie? mocrogirlnineb@live.nl Opleiding kiezen en volgen 4 25 juni 2014 19:50
Dezelfde motivatiebrief gebruiken of toch maar niet? Anissa Sollicitatiebrief en cv 1 2 september 2011 09:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon