Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 december 2008, 11:45
walter van elteren walter van elteren is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 december 2008
Berichten: 1
walter van elteren is on a distinguished road
Exclamation formaten CV en brieven

Als advies geeft Carrieretijger om je CV en brieven te versturen als Word documenten. Echter het is beter om jouw documenten te versturen als PDF file.
Twee redenen:
1. de gehele lay-out blijft intact. Elke computer kan bij Word een andere lay-out weergeven en dan kan ook bij het printen gebeuren.
2. In word bestanden kan je terugvinden welke correcties je hebt aangebracht. Sommige P&O'ers kijken hiernaar en kan een reden zijn om je wel of niet op te roepen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 december 2008, 16:45
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: formaten CV en brieven

Walter, ik ben het helemaal met je eens en neem dit ook mee in mijn trajecten en workshops.

Als 3e reden mag ik ook graag aangeven dat het er gewoon heel gelikt en professioneel uit ziet

Er zitten ook wel een paar "maren" aan.
- W&S bureaus en uitzendbranche zijn hier meestal niet zo blij mee omdat die vaak de CV bewerken (anoniem maken) voor ze het doorsturen. Zij vragen dan alsnog om een Word docje en als je dan weigert dan schiet je jezelf in de wieken.
- Sommige (oftewel veel!) eRecruitment programma's kunnen niets met dit formaat, omdat die de platte tekst niet kunnen categoriseren.
- Helaas: er zijn nog zat mensen / bedrijven die het PDF formaat niet kennen, dat risico loop je dus altijd.


Ik vind het persoonlijk dus juist een voordeel dat W&S en uitzenbureaus dus je CV niet kunnen "rippen" of "verknippen", maar het kan je zoektocht dus wel beperken in dat vlak.


Tip:
Heb je nog geen MS Office 2007 dan kun je ook gratis Open Office downloaden. Gewoon googlen op Open Office!!
Adobe (om PDF-jes te lezen) kun je ook gewoon gratis downloaden!!
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 december 2008, 21:02
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: formaten CV en brieven

Op www.cutepdf.com kun je een gratis PDF-engine downloaden om PDF-bestanden mee aan te maken.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 december 2008, 22:44
annema annema is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 december 2008
Berichten: 23
annema is on a distinguished road
Standaard Re: formaten CV en brieven

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door walter van elteren Bekijk bericht
Twee redenen:
1. de gehele lay-out blijft intact. Elke computer kan bij Word een andere lay-out weergeven en dan kan ook bij het printen gebeuren.
2. In word bestanden kan je terugvinden welke correcties je hebt aangebracht. Sommige P&O'ers kijken hiernaar en kan een reden zijn om je wel of niet op te roepen.
Punt 1, okee kan ik inkomen, ziet er niet altijd even mooi uit, maar daar kan je als schijver niets aan doen, en daar zal de beoordeler wel rekening meehouden lijkt mij.
Punt 2, vind ik ook een beetje onzin, volgens mij is er niemand die in 1 keer de juiste brief opstelt, je wisselt van alinea, of kiest toch een ander synoniem, oid, lijkt mij ook geen reden om iemand niet op te roepen.

Gaat het tegenwoordig zo ver dan???
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
fomaat sollicitatiebrief

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
CV roepnaam doopnamen penthiseleia Sollicitatiebrief en cv 5 20 november 2008 16:41
Zou geweldig zijn als jullie mijn cv zouden willen reviewen Buism01 Sollicitatiebrief en cv 7 6 september 2008 20:14
Sollicitatiebrief en/of alleen cv? appie Sollicitatiebrief en cv 2 27 augustus 2008 22:56
CV hulp? Hoeveel details? knijtert Sollicitatiebrief en cv 1 3 februari 2007 20:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon