Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 maart 2010, 15:18
solsu solsu is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 maart 2010
Berichten: 4
solsu is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief administratief medewerker, graag commentaar

Hieronder mijn sollicitatiebrief
Ik sta open voor verbeteringen en tips.

naam....
adres
postcode
tel: .................


naam.
t.a.v. ..............
adres
postcode


plaats, datum 2010


Betreft: vacature administratief medewerkster


Geachte mevrouw ********,

Uw advertentie in De xxxxxxxxxx van 3 maart j.l., waarin u een administratief medewerkster vraagt, trok direct mijn aandacht. Graag wil ik voor deze baan in aanmerking komen.

Na jaren lang als administratief medewerkster en receptioniste/telefoniste te hebben gewerkt, heb ik zes jaar geleden de arbeidsmarkt tijdelijk verlaten om me volledig aan mijn kinderen en hun opvoeding te wijden.Het runnen van een gezin heeft me veel verantwoordelijkheidsgevoel, loyaliteit, stressbestendigheid en plezier opgeleverd, maar nu ook mijn jongste zoon vanaf september 2009 naar de basisschool gaat ben ik toe aan een nieuwe uitdaging.

Bij het lezen van uw vacature werd ik direct enthousiast. Deze functie sluit helemaal aan bij mijn wensen, ervaringen en capaciteiten. Ten eerste spreekt het maatschappelijke belang van de stichting me erg aan; het lijkt het me fijn te werken binnen een stichting die volwassenen de mogelijkheid biedt tot verdere ontwikkeling en scholing op gebied van talen, kunst & cultuur, mens & maatschappij en creativiteit. Daarnaast spreekt ook het contact met collega’s, docenten en cursisten mij zeer aan. Bovendien denk ik dat deze functie, gezien het aantal uren, perfect te combineren is met mijn gezin.
Tot slot ben ik ervan overtuigd over de vaardigheden en competenties te beschikken waarnaar u op zoek bent. Zo heb ik ruime ervaring met administratief werk, kan goed met de computer overweg, ben flexibel en accuraat, beschik over goede communicatieve eigenschappen en ben ik goed in staat om zowel in teamverband als zelfstandig te werken.

Graag licht ik mijn enthousiasme over deze funtie toe in een persoonlijk gesprek.
Ik zie uit naar uw reactie.


Met vriendelijke groet,





mijn naam


Bijlage: Curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 maart 2010, 17:02
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief administratief medewerker, graag commentaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solsu Bekijk bericht
nu ook mijn jongste zoon vanaf september 2009 naar de basisschool gaat ben ik toe aan een nieuwe uitdaging.
Dat is een beetje een cliché en bovendien vind ik het hier niet van toepassing. Je spreekt meestal over een 'nieuwe uitdaging' als je ergens een tijd werkt en zonder directe aanleiding switcht naar een andere baan. Ik zou in jouw geval iets zeggen als "... wil ik graag weer aan de slag".

Citaat:
Deze functie sluit helemaal aan bij mijn wensen, ervaringen en capaciteiten.
Je ervaringen en capaciteiten zijn relevant voor de werkgever, je wensen veel minder. En je hebt al gezegd dat je enthousiast bent. 'wensen' zou ik hier weglaten.

Citaat:
Bovendien denk ik dat deze functie, gezien het aantal uren, perfect te combineren is met mijn gezin.
Dit zou ik omdraaien naar het perspectief van de werkgever: "Naast mijn taken in het gezin (of: zorg voor) ben ik zeker X uur per week beschikbaar".

Citaat:
Zo heb ik ruime ervaring met administratief werk, kan goed met de computer overweg, ben flexibel en accuraat, beschik over goede communicatieve eigenschappen en ben ik goed in staat om zowel in teamverband als zelfstandig te werken.
Hier ontbreekt een paar keer "ik".

De zachte vaardigheden die niet direct uit je cv blijken, zou ik proberen beter te onderbouwen, bijvoorbeeld met de STAR-methode.

Verder vind ik het een prima brief!
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 maart 2010, 16:09
solsu solsu is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 maart 2010
Berichten: 4
solsu is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief administratief medewerker, graag commentaar

Beste Rene,

Bedankt voor je reactie.
Helaas heb ik de brief reeds vestuurd, maar ik zal je adviezen zeker onthouden voor eventuele volgende sollicitaties.

groetjes Solsu
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Financieel Medewerker. Graag commentaar tutor1977 Sollicitatiebrief en cv 2 9 november 2009 15:11
Sollicitatiebrief Administratief medewerker, graag jullie reactie Marcha Sollicitatiebrief en cv 1 27 oktober 2009 22:53
Sollicitatiebrief medewerker klantenservice, graag commentaar baanzoeker Sollicitatiebrief en cv 0 2 maart 2009 23:25
sollicitatie administratief medewerker geen ervaring commentaar graag Grada Sollicitatiebrief en cv 2 26 juni 2007 15:46
Sollicitatiebrief Financieel Administratief medewerker. Graag commentaar! HTH Sollicitatiebrief en cv 1 26 mei 2007 13:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon