Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 mei 2009, 23:37
lochan lochan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 mei 2009
Berichten: 1
lochan is on a distinguished road
Standaard Welke opleiding past bij mij?

Hallo,

Ik heb een vraag. Ik doe de opleiding sociaal jurdisch medewerker, sociale zekerheid *mbo 4*... ik wil verder studeren.
Ik vind het echt lastig om een opleiding op het hbo te kiezen. Ik wil graag hbo doen, want ik moet toch 67 ste jaar blijven werken, dus ik wil een goede baan.

- ik houd ervan om zelfstandig te werken.
- ik wil afwisseld werk doen.
- ik vind niet erg als ik onder een leiddinggevende moet werken, zolang ik m'n gangetje kan gaan. ik wil veel ruimte.
- ik hoef niet heel veel te verdienen, maar is wel mooi meegenomen.
- ik wil iets met mensen doen, maar ik wil geen mensen met problemen!
- ik houd van kantoorwerk, afwisseld met clienten/ klantencontact.
- ik ben geinteresseerd in filosofie, psychologie en religie.
- Ik kan kritisch nadenken, vooral zelf nadenken.
- Voel mensen snel aan/ heb mensen snel door.
- Heb veel geduld
- 'Ik kan water bij de wijn doen', in negatieve zin mensen beetje over me heen laten lopen

- ik ben communicatief niet sterk, wil dat graag veranderen
- ben wellicht sub- assertief, "
- ben beetje onzeker, "
- ik zie er tegen op om te presenteren, "
- Kan niet goed tegen stress
- ik houd er niet van in een groepje te werken, maar kan het wel.

- ik kan goed uit mijn hoofd leren
- haal goede cijfers
- Heb verantwoordelijkheidsgevoel
- Houd me aan de regels
- resultaat gericht werken, zodat ik gemotiveerd blijf
- Wil zelfstandig werken, mijn eigen ding doen!


Heeft iemand een tip? Welke hbo- bachelor zou bij mij passen?

Bij voorbaat dank
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 mei 2009, 14:06
Selwyn Selwyn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2009
Berichten: 20
Selwyn is on a distinguished road
Standaard Re: Welke opleiding past bij mij?

Een HBO diploma is geen garantie voor een 'goede' baan voor het hele leven. Ook jij wordt uiteindelijk voorbij gevlogen door nieuwe aanwas op de arbeidsmarkt met nieuwe kennis en inzichten. Veel HBO'ers merken nu al dat het niet zo gemakkelijk meer gaat, niet gek gezien je tegenwoordig minimaal HBO moet hebben om iets voor te stellen op de arbeidsmarkt. Onzin natuurlijk. Ook met een MBO niveau 4 diploma kun je genoeg bereiken. Je kansen op de arbeidsmarkt hangen af van meer dan alleen je diploma.

Doe desnoods evraring op in vrijwilligerswerk die raakvlakken hebben met de studie die je wil doen, vraag mensen met jouw droombaan of ze tijd hebben om een gesprek met je aan te gaan en ga naar open dagen. Scholen zijn tegenwoordig marketingmachines, dus helemaal uitgaan van de gelikte marketingpropaganda van hogescholen zou ik niet doen. Onderzoek in het bedrijfsleven en spiegel alles met jezelf.

Onderzoek eerst wat je wil en leuk vindt om te doen en hang niet zoveel aan dat diploma en HBO-status. Desnoods ga je lekker werken in een soort snuffelmodus. Het leven is te kort om alleen maar te investeren in zekerheid (die onze generatie waarschijnlijk nooit krijgt) en daardoor het normale leven in sneltreinvaart voorbij te fietsen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 mei 2009, 21:58
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Welke opleiding past bij mij?

Hallo,

Misschien kan je kijken welke vakken in je huidige studie je het meest aanspreken? Waar krijg je goed gevoel bij? Dat tijd sneller gaat en je graag meer van leert?

Kijk op website van HBO in de buurt, vraag brochures aan van opleidingen die je op eerste gezicht aanspreken en ga naar open dagen.

Op carrieretijger.nl staan trouwens ook gegevens van HBO- studies en melding wat je er mee kan worden en welke eigenschappen daarvoor handig zijn.

Succes!

Rosina
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 juni 2009, 10:23
zoeklicht zoeklicht is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 juni 2009
Berichten: 1
zoeklicht is on a distinguished road
Standaard Re: Welke opleiding past bij mij?

Hallo Lochan,

Hoe zit het met de functie van recruiter, consultant werving en selectie of intercedent? Dit zijn vaak startfuncties waar je veel afwisseling hebt en mensen meestal 1 op 1 spreekt. Er komt zeker een stukje psychologie bij kijken. Doordat je mensen snel aanvoelt, heb je gauw door hoe de ander aan de andere kant van de tafel in elkaar zit en of hij of zij past binnen de organisatie waar jij iemand voor zoekt. Het voordeel van een dergelijke functie is ook dat je veel verschillende organisaties beter leert kennen (en zij jou!) en het een graag geziene werkervaring is voor veel bedrijven (acquisitie, omgaan met mensen etc). Dit zijn wel commercielere functies.

Wellicht past ook een meer dienstverlenende functie bij je zoals bijv studieadviseur of dat je op een bepaald gebied expertise opbouwt en als adviseur aan de slag gaat vanuit een meer inhoudelijkere basis.

Heb je hier wat aan?

Veel succes.

groetjes Zoeklicht
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 juni 2009, 11:56
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Welke opleiding past bij mij?

Doe de opleiding die je leuk vindt. Maak je nu niet druk over het beroepsveld over 4 jaar.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke opleiding pas bij mijn functie nahpets Opleiding kiezen en volgen 8 6 oktober 2008 11:43
welke opleiding past bij mij? linatjee Opleiding kiezen en volgen 1 13 februari 2008 15:50
Welk beroep past bij mij? Faatje Loopbaanvragen 3 28 november 2007 09:49
Hoe kom ik er achter welke baan bij mij past? Jos_B Loopbaanvragen 0 1 oktober 2007 22:58
Welke opleiding past bij mij? Anique Opleiding kiezen en volgen 1 2 augustus 2006 10:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon