Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 januari 2023, 12:38
Copifra Copifra is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 januari 2023
Berichten: 2
Copifra is on a distinguished road
Standaard Salarisverhoging & compensatie

Hoi,

Ik ben op 1-4-2022 in dienst gekomen, bij de onderhandelingen hebben wij afgesproken dat ik per 1-1-2023 250 euro omhoog ging in salaris.

Met kerst kreeg ik een brief dat mijn nieuwe salaris met jaarlijkse verhoging (inflatie) uit ging komen op 150 euro hoger dan in 2022. Ik had hierop degene waarmee ik onderhandeld had geattendeerd dat dit niet conform de afspraak was. Ik zou verwachten dat ik de 250 euro krijg + verhoging voor het nieuwe jaar. Mij is hierop verteld dat het enkel bij de afspraak van 250 euro verhoging blijft.

Hoe kijken jullie hiernaar?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 januari 2023, 22:56
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Tsja, het is niet leuk, maar ik snap de werkgever wel. Afspraak is afspraak en voor de werkgever zijn de salariskosten met de inflatieverhoging al hoog genoeg
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 januari 2023, 09:56
Copifra Copifra is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 januari 2023
Berichten: 2
Copifra is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door René Bekijk bericht
Tsja, het is niet leuk, maar ik snap de werkgever wel. Afspraak is afspraak en voor de werkgever zijn de salariskosten met de inflatieverhoging al hoog genoeg
Hoi René, bedankt voor je reactie.

De afspraak tot verhoging was dus al in April gemaakt. Het voelt nu voor mij alsof ik de enige ben die niet gecompenseerd wordt in het nieuwe jaar. De rest van de werknemers hebben nu wel een verhoging gehad. Ik heb alleen gehad wat ik uit onderhandeld heb... dit had niks te maken met de verhoging die aan iedereen is uitgedeeld. Nu heb ik het erg naar mijn zin en zal ik er geen punt van maken, maar is het wel iets wat ik mee neem als mijn contract af loopt en verlengt zal moeten worden. Is dit handig om t.z.t. nog ter spraken te brengen?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 april 2023, 20:02
jimh307 jimh307 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 april 2023
Berichten: 4
jimh307 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door René Bekijk bericht
Tsja, het is niet leuk, maar ik snap de werkgever wel. Afspraak is afspraak en voor de werkgever zijn de salariskosten met de inflatieverhoging al hoog genoeg
Snap ik zolang de omzet hetzelfde blijft. Het is nuttig om als werkgever meer durft in te zetten in R&D.

Ik heb ruim 100 mensen in dienst en deze gesprekken komen mij heel bekend voor. Bij deze vraag, vraag ik wat je wilt doen om de verhoging (bovenop inflatiecorrectie) recht toe te doen.

Wij doen aan winstdeling en daar zijn mijn werknemers dik content mee zodat ik die prangende vraag niet zo heel vaak krijg.

@René, het kan dan wel een afspraak zijn, maar als je personeel daardoor gaan onderpresteren dan is dat uiteindelijk duurder dan de salarisverhoging te geven. Hier doe ik dat per gesprek. Ik leg ook uit dat de markt in vrij zwaar weer zit en dat je soms moet zoeken naar werknemers en die kunnen zich veroorloven om flink te onderhandelen. Je loopt spaak of je vraagt inzet in dit vraagstuk.

Ja, het is een delicate kwestie
Met citaat reageren
  #5  
Oud 2 mei 2023, 16:44
onderhandelexpert onderhandelexpert is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2020
Berichten: 18
onderhandelexpert is on a distinguished road
Standaard

Moeilijk discussie inderdaad. Eentje die vaker voorbij komt.

Belangrijk om eerst vast te stellen wat de basis was van de 250 euro verhoging. Is deze bijvoorbeeld gegeven voor uitzonderlijk functioneren of een herziening van de functieschalen. In dat geval staat deze aanpassing los van de inflatie correctie. Dat moet dit echter wel door beide partijen zo zijn uitgesproken.

Mocht bij de salarisverhoging ook de inflatie zijn meegenomen dan kan je in mijn ogen niet zeggen dat je ook nog recht hebt op de 150 euro.

Het is dus belangrijk om eerst vast te stellen waarom je de verhoging hebt gekregen. Belangrijk om altijd in gesprek met elkaar te blijven.
__________________
Met vriendelijke groet,

Maarten



Hulp bij jouw salaris onderhandeling of arbeidsvoorwaardengesprek.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
salaris, salarisonderhandeling, salarisverhoging

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Salarisverhoging vragen en hoeveel? 300600 Salaris 0 9 augustus 2016 12:17
Salarisverhoging na vaste aanstelling? Hatsikidee Salaris 0 15 september 2014 23:25
Salarisverhoging Roque Santa Cruz Salaris 4 23 juni 2010 10:12
Functiewijziging: salarisverhoging vooraf of achteraf?! TimdeRoos Salaris 4 24 februari 2010 13:55
Salarisverhoging, reeel? Birdy Salaris 8 15 oktober 2008 11:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon