Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 november 2015, 15:47
AnitaB. AnitaB. is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 1
AnitaB. is on a distinguished road
Question Alweer switchen van studie?

Hee iedereen,

Na de HAVO ben ik begonnen met een opleiding in het gebied management. hier ben ik na een aantal maanden mee gestopt, omdat deze richting niet mijn ding is. Deze keuze, en de volgende stap ontdekken is voor mij een hele zware emotionele periode geweest.
Ik ben toen begonnen met een meer sociale studie (raar want ik ben erg verlegen en heb erge last van faalangst) namelijk HBO-verpleegkunde. Hier heb ik het eerste jaar van afgerond. Ik vond dit wel erg leuk, maar dan voornamelijk alle leuke studenten en de meer medische handelingen en ziektebeelden. Hellaas kon echter wel merken, dat hoe verder ik in het jaar kwam, des te minder mijn motivatie werd. ik heb dit afgeschoven op het feit dat ik moe was, en gewoon naar de zomer vakantie verlangde. Ook heb ik mijzelf meerdere keren verteld dat het onderwerp mij gewoon niet lag, echter als ik er op terug denk vond ik bijna geen enkel onderwerp leuk...

Nou ben ik een aantal weken bezig met mijn eerste stage binnen de ouderenzorg (ik zit nu in het tweede jaar) en ik vind het verschrikkelijk. Er is niks wat ik hier leuk vind.. ik zit het liefst de hele dag op kantoor en werk op mijn laptopje aan mijn opdrachten. ik doe mij best om initiatief te tonen en alles te proberen, in de hoop dat ik het leuker ga vinden, of iets hierin vind dat mij juist wel aanspreekt. Ook heb ik gewoon moeite met het sociale aspect hierin, ik dwing mijzelf om gesprekken te voeren met cliënten, maar ik word overal gewoon dood ongelukkig van.

Nu ligt er een keuze voor mij, wat moet ik gaan doen?
doorgaan met de HBO-V en hopen dat ik dit toch wel leuk ga vinden? De HBO-v afmaken en doorstuderen in een richting die mij meer ligt (zoals arts??), maar dat houd wel in dat ik nog een tijdje door moet met iets dat ik niet leuk vind..
Of stoppen met de opleiding, ookal heb ik geen idee wat ik anders moet gaan doen.

Al met al kan ik zeggen dat ik mijzelf een beetje kwijt ben, ik weet niet echt meer wie ik ben.. Ik ben niet de persoon die elke dag op stage zit, dat is gewoon niet wie ik ben!
Maar om weer helemaal op nieuw te moeten beginnen...

Nou dat was mijn verhaal..
Alle reacties die hier bij zouden kunnen helpen zijn welkom!

Ik hoor het graag,
Anita.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 november 2015, 10:25
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Je zit met veel vragen en twijfels in je hoofd. Heb je hier al een keer met een mentor of studieadviseur van je hogeschool over gesproken? Het is verstandig om er met iemand over te praten, zodat het niet in je hoofd blijft zitten, je zaken op een rijtje kunt zetten en je meer inzicht krijgt wie je bent, wat je wilt en wat je kunt. Je noemt bijvoorbeeld de mogelijkheid om arts te worden, maar met een havo-diploma kun je niet aan een artsopleiding beginnen. Met een hbo-propedeuse kun je je alleen aanmelden als je daarnaast vwo-certificaten Natuurkunde, Scheikunde, Biologie en Wiskunde A hebt behaald.
Verder schrijf je nog iets interessants:
Citaat:
Ik ben niet de persoon die elke dag op stage zit, dat is gewoon niet wie ik ben!
Hiermee ontken je jezelf als het ware en dat is zonde. Bekijk het van een ander kant: je leert nu een stukje van jezelf kennen dat je nog niet kende. Gebruik dit zelfinzicht om keuzes te maken die bij je passen! Je bent nu nog dolende, maar als je echt iets doet met alles wat je nu over jezelf leert, zul je er alleen maar sterker uitkomen. Veel succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag feedback op sollicitatiebrief an3io Sollicitatiebrief en cv 3 8 januari 2015 17:40
Motivatiebrief Account Manager Jasperboe Sollicitatiebrief en cv 1 16 februari 2014 16:31
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Competenties deeltijd hbo-opleiding ontwikkelen, die in mijn baan niet terugkomen LuckyBet Je competenties ontwikkelen 35 12 juni 2011 17:33
Graag een mening van andere gevraagd sollicitatie pedagogisch medewerker Cindy... Sollicitatiebrief en cv 3 9 februari 2010 22:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon