Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 11 december 2008, 00:53
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: WO Master

veel succes !!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 14 december 2008, 22:42
Fiskmas Fiskmas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 december 2008
Berichten: 14
Fiskmas is on a distinguished road
Standaard Re: WO Master

Vraagje nog,

Ik zie staan Bachelor Thesis. moet dit niet Master Thesis zijn? Of is dit weer iets anders
Met citaat reageren
  #13  
Oud 15 december 2008, 14:06
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: WO Master

Sinds Bologna (lees: BAMA) zijn BSc en MSc beiden volwaardige startkwalificaties (al is dat in de maatschappij nog niet doorgedrongen). Daarom moet voor een BSc ook een minder zwaar eindstuk worden gemaakt door de kandidaat.

Om even terug te komen op wiskunde: ga een VWO-cursus doen naast je huidige studie en/of in de zomer.

Wat betreft particuliere HBO-opleidingen heb je mogelijk een flink probleem. HBO/WO zijn ingesteld op reguliere HBO/WO opleidingen waardoor je vaak niet herkend zult worden. Vaak moet dan via de toelatingscommissie worden vastgesteld of je de opleiding mag gaan volgen. Het al dan niet volgen/afronden van twee HBO-opleidingen speelt daarbij geen rol.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 15 december 2008, 14:10
Fiskmas Fiskmas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 december 2008
Berichten: 14
Fiskmas is on a distinguished road
Standaard Re: WO Master

Over het verschil tussen BSc en MSc zit het hier wel helder. Het ging er mij om dat ik de stelling Bachelor Thesis in een Master programma raar vind. Die Master courses die op pagina een gepost zijn zijn toch wel degelijk MSc titel opleidingen?

Ik kan naast 2x voltijd HBO geen extra cursus VWO wiskunde meer er bij nemen. In de zomer studeren gaat ook niet ivm een stage.

Die toelating heb ik geen idee van hoe dat gaat lopen. Ik neem aan dat als de vakken overeen komen met de regulieren HBO opleidingen (Fontys etc) er geen probleem is. Het zijn net zo goed HBO opleidingen die aan een bepaalde eis moeten voldoen.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 15 december 2008, 18:18
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: WO Master

Vergis je niet in de bureaucratie. Vergis je ook niet in wiskunde. De meeste HBO-ers, al dan niet van een particuliere en/of twee maal HBO-bachelor, lopen daarop stuk. En op de afgeleiden (statistiek, calculatie enzovoorts). Met name omdat het tempo toch enorm veel hoger ligt. Zelf heb ik ook duaal twee HBO-bachelors afgerond maar om daar nu mee te zwepen is niet interessant. Dat interesseert niemand iets op een WO-instelling. Daar lopen hele intelligente VWO-ers rond die de stof van een HBO in een jaar zouden kunnen afronden en binnen 4 jaar tijd een bestuursfunctie en twee maal een doctoraal met summa cum laude afronden.

Je hebt ook niet gelezen wat betreft BSc en waarom daar tegenwoordig ook een miniscriptie vereist is.

Ben je al bij de open dag van de WO geweest waar je heen wilt? Heb je al gebeld of geschreven (per e-mail)? Of heb je de website van de WO waar je heen wilt goed bekeken? Daar heb je 100% informatie en hier beslist niet.

Succes!
Met citaat reageren
  #16  
Oud 15 december 2008, 18:19
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: WO Master

Daarbij hebben sommige MSc de eis dat je eerst een (WO) BSc behaalt. Daarom is er de eis om in de pre-master alsnog de BSc te behalen en daarvoor moet dan een mini-scriptie worden geschreven.

Succes!
Met citaat reageren
  #17  
Oud 15 december 2008, 18:27
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: WO Master

Zelf heb ik ook bij de UvT gestudeerd. Daar is HBO-instroom gereguleerd. Als je goed had gelezen zag je dat het inderdaad om de pre-master ging.

Jaar 1 - 4: HBO (regulier)
Jaar 1 - 3: HBO (particulier) (maar veelal niet erkend door UvT)
Jaar 1: WO pre-master (oftewel: alsnog de BSc behalen en WO-vakken)
Jaar 2: WO MSc

http://www.uvt.nl/masterkiezers/nahbo/
Hier is voor International Business alleen reguliere HEAO BE of HEAO IBMS toegestaan. Dus met een particuliere HBO loop je al snel vast.

Er zijn overigens ook universiteiten waar geen pre-master verplicht is gesteld. Bijvoorbeeld bij de UvM (http://62.133.200.41/~feba/index.php...368&Itemid=300). Alleen moet je daar een vrij hoge GMAT score halen (http://www.mba.com) en ook een IELTS (http://www.ielts.org)/TOEFL (http://www.toefl.org) score halen.

Succes!
Met citaat reageren
  #18  
Oud 16 december 2008, 00:37
Fiskmas Fiskmas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 december 2008
Berichten: 14
Fiskmas is on a distinguished road
Standaard Re: WO Master

Ik dank je voor je advies en je hulp maar je giet het wel in een appart jasje.

Ik heb mijn wiskundige kennis niet onderschat en kies bij voorbaad niet voor International business. Ik kies of voor Marketing Management of Marketing Research. Beide masters bieden in de Pre-Master slechts "Statistiek voor HBO" dit klinkt nou niet echt spannend en dat kan ik zeker wel.

Ik heb mijn onderwijsprofiel al naar de UVT gestuurd en ben aan het wachten op een reactie betreffende de (mogelijke) toelating.

Over de validiteit van particuliere opleidingen in vergelijking met regulieren heb ik niet zo'n hard hoofd. De naam is anders maar de vakken komen overeen. Daar ga ik verder niet over in en laat ik UVT lekker zelf beslissen. Over alles valt echter te discussiëren.

Mijn keuze qua universiteit ligt ook vast. Toch bedankt voor de suggesties maar wegens enkele redenen kan ik geen grote uitstap maken (woonachtig onder Eindhoven).

Ik had zowizo de lijst aangeklikt waar de Masters in het rood aangegeven stonden die een pre-master (voor HBO'ers dus) tot beschikking hadden.

Bedankt voor al je posts
Met citaat reageren
  #19  
Oud 17 december 2008, 21:14
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: WO Master

Waarom dan retorische vragen stellen als je zelf alles al hebt nagekeken? En laat maar weten of de UvT je toelaat. Daar ben ik benieuwd naar.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 17 december 2008, 23:21
Fiskmas Fiskmas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 december 2008
Berichten: 14
Fiskmas is on a distinguished road
Standaard Re: WO Master

Ik stel geen retorische vragen. Ik heb in het begin van de topic een aantal antwoorden gekregen van een gast waar jij vervolgens opnieuw ook op in gaat, een stuk wijzer door de antwoorden van de gast komt kan ik daardoor misschien zo overkomen.

Er is een reactie van de UVT. Ze kunnen niet zeggen of ik toegelaten word want dat moet je schriftelijk indienen inc. diploma(s) etc. Niet echt een antwoord waar ik iets aan heb maar goed.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Studie WO Psychologie; graag jullie advies SSun78 Opleiding kiezen en volgen 11 28 januari 2009 11:02
Twijfel over WO psychologie, wie kan mij helpen? Fabberd Opleiding kiezen en volgen 1 6 oktober 2008 16:56
Master of Science in Management, wat heb je er aan? thor2002 Opleiding kiezen en volgen 1 28 januari 2008 13:18
Sollicitatiebrief politie (Master of Criminal Investigation) mariekev Sollicitatiebrief en cv 9 12 oktober 2007 09:55
WO vastgoedkunde bouwkundige Opleiding kiezen en volgen 3 12 september 2007 21:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon