Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 6 april 2010, 13:46
klaas76 klaas76 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 april 2010
Berichten: 1
klaas76 is on a distinguished road
Standaard Veranderding van baan, opleidingsadvies gezocht

Beste forummers.
Graag wil ik jullie om advies vragen.
Mijn vooropleiding is vbo niveau waarvan ik een diploma heb en daarna mbo waarvan ik geen diploma heb.
Dit omdat ik geld wilde verdienen ipv in de studie banken te zitten.
Ik ben nu bijna 34 jaar en werk al 5 jaar in een fabriek waar ik een vaste baan heb in een ploegendienst.
Vanwege de deeltijdww zijn we bezig met een cursus mechanisch operator wat me goed afgaat.
Er zijn een aantal zaken waardoor ik een andere richting wil kiezen, dit is oa het eentonige werk waarbij ik in een duistere hal werkzaam ben voor 8 uur lang, het onregelmatige rooster en weinig carriere mogelijkheden binnen het bedrijf, bovendien kan het fysiek soms zwaar zijn.
Via diverse vacature en opleiding's sites ben ik bezig wat kernwoorden en eventuele richtingen
te bedenken en onderzoeken maar kan daarin wel wat hulp gebruiken.
Een paar van de kernwoorden die ik genoteerd heb zijn:
- adviserend.
- afwisselend.
- organiserend.
- resultaat gericht werken.
- gevoel hebben/krijgen dat ik iets bij kan dragen.
Helaas wel wat algemeen en daarna heb ik dus verder gezocht.
De 2 dingen die ik het liefst zou doen is een eigen bedrijf beginnen en daarna in de makelaardij.
Vanuit mijn werkervaring via uitzendbureau,s heb ik vele afwisselende baantjes gehad.
Andere functie,s die mijn interesse gewekt hebben zijn o.a. : inkomensadviseur bij een gemeente, buitengewoon opsporingsambtenaar richting milieu, leerplicht of fraude,
werken bij het waterschap, en filiaalmanager.
Die laatste functie heb ik werkervaring in als assistent.
ik zoek dus in eerste instantie een opleiding waarmee ik verder kan in mijn carriere en in 2e instantie zoek ik een opleiding (cursussen) wat breed inzetbaar is denk hierbij bijvoorbeeld aan een cursus typen of office.
eigenlijk lijkt het gesneden koek en zou ik voor makelaar kunnen kiezen maar het is de afdeling hypotheken waar ik geen affiniteit mee heb.
Tevens vind ik het geen probleem om dit eerst naast mijn werk te doen en een andere richting via een aantal uren per week erbij te nemen.
Denk hierbij aan werkzaamheden op een zaterdag aanpakken om ervaring en kennis op te doen.
Misschien zie ik richtingen over het hoofd of zijn er nog andere stappen die ik kan onderdemen?
Graag jullie advies.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief voor de vacature makelaar bij een woningcorporatie konampo Sollicitatiebrief en cv 0 14 december 2009 21:30
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Sollicitatiebrief coördinator onderwijsorganisatie, feedback gevraagd Pinkie Sollicitatiebrief en cv 6 16 februari 2009 21:39
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31
Sollicitatie-bijstand Financial Controller berbo Sollicitatiebrief en cv 8 25 februari 2007 00:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon