Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 april 2010, 17:33
Stan Stan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 april 2010
Berichten: 3
Stan is on a distinguished road
Unhappy Eerste poging sollicitatiebrief. Graag commentaar

XXXXXXXXXXX
XXXXXXXX
XXXXXXXXXXX



XXXXXXXX, 26 april 2010

Betreft: Vacature Commercieel/Administratief medewerker

Geachte heer XXXXXXX,

Zelfstandig , leergierig en klantvriendelijk. Deze steekwoorden zijn op mij van toepassing. Daarom solliciteer ik graag op de functie commercieel/administratief medewerker die ik in de ‘XXXXXXXXXXX’ van XX april jongstleden tegenkwam.

Na het lezen van de vacature was ik meteen verkocht, dit is een functie die bij mij past! De Financiële dienstverlening is een vakgebied dat me erg aanspreekt. U mag van mij een enthousiaste, flexibele en gemotiveerde collega verwachten die zeer leergierig is en zowel zelfstandig als in teamverband goed kan werken. Ik ben accuraat, geduldig en resultaatgericht.

Afgelopen jaar heb ik een opleiding Mbo Economie afgerond, een opleiding die perfect aansluit bij de werkzaamheden omschreven in de vacature. Om ook de nodige praktijkervaring op te doen heb anderhalf jaar stage gelopen. Een omschrijving van mijn werkzaamheden kunt u vinden in mijn curriculum Vitae, opgenomen in de bijlage.

Ik hoop dat ik uw interesse hebt gewekt. Graag licht ik mijn brief in een persoonlijk gesprek aan u toe. In afwachting van uw bericht verblijf ik.


Met Vriendelijke Groet,



XXXX XXXXXX



Graag controleren en eventueel verbeteren.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 april 2010, 18:29
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Eerste poging sollicitatiebrief. Graag commentaar

Begin je met geachte dan eindig je met hoogachtend.

MBO schrijf je voluit.

Geen spreektaal.

Waarom zijn de steekwoorden van toepassing?

Er zitten stijlfouten in je NL.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 april 2010, 18:52
Stan Stan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 april 2010
Berichten: 3
Stan is on a distinguished road
Standaard Re: Eerste poging sollicitatiebrief. Graag commentaar

Hey hassan,

Bedankt voor je berichtje
Moet ik MBO met hoofdletters schrijven of middelbare beroepsopleiding?
De steekwoorden staan in de vacature en ik wou niet een al te standaard ''intro''.

Geachte- Hoogachtend wist ik niet.... thanks ( het is denk grammaticaal perfect maar ik vind het wel een beetje alsof ik de koningin schrijf)

En wat bedoelt je met stijlfouten?voorbeeld?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 april 2010, 14:11
Richard76
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Eerste poging sollicitatiebrief. Graag commentaar

Hoi Stan,

Als de steekwoorden ook in de vacature voorkomen, vind ik het te makkelijk overkomen om je brief daar letterlijk mee te beginnen. In eerste instantie vond ik het wel een pakkende en aansprekende opening. Ik houd zelf ook niet van standaard openingszinnen.

Wat betreft hoogachtend/met vriendelijke groet: beide kan wel. Dit kreeg ik ook op de middelbare school al onderwezen. Hoogachtend is formeler. Zie http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/539/.

Misschien kun je een voorbeeld noemen vanuit je stage die je geschikt maakt voor deze functie?

Een spelfout: "Ik hoop dat ik uw interesse heb gewekt." (hebt moet heb zijn)

De afsluiting:
"Ik hoop dat ik uw interesse hebt gewekt.": zou ik weglaten. Je moet er vanuit gaan dat je de interesse hebt gewekt.
"In afwachting van uw bericht verblijf ik.": dit is wel erg formeel (en verouderd) taalgebruik. Ik zou eerder zoiets schrijven als "Ik wacht met spanning op uw reactie."

"Met vriendelijke groet" (zonder hoofdletters)

Succes met je sollicitatie!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 april 2010, 15:04
MentalCoachAmsterdam MentalCoachAmsterdam is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 april 2010
Berichten: 18
MentalCoachAmsterdam is on a distinguished road
Standaard Re: Eerste poging sollicitatiebrief. Graag commentaar

Hallo Stan,

Je brief komt erg enthousiast over, maar inhoudelijk zegt het erg weinig over WAAROM deze functie zo goed bij jou past, WAT spreekt je aan in dit vakgebied. Met andere woorden: je bent te vaag over jouw passie voor dit vakgebied. Als je daar duidelijker over kunt zijn maak je een grotere kans om uitgenodigd te worden.

Nog iets: Om ook de nodige praktijkervaring op te doen heb IK anderhalf jaar stage gelopen. (je had IK vergeten in de zin)

Succes met de sollicitatie!

Baukje
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 april 2010, 15:52
Stan Stan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 april 2010
Berichten: 3
Stan is on a distinguished road
Standaard Re: Eerste poging sollicitatiebrief. Graag commentaar

@Richard

Bedankt voor uw reactie!
Alleen leergierig staat als steekwoord in de vacature. Ik vind die standaard openingen ook zo slapjes overkomen.

Ik begon al te twijfelen over hoogachtend. Heb ik het toch goed geleerd.

De afsluiting ga ik vanavond even veranderen. Daar heeft u gelijk in.
Misschien kan 1 klein voorbeeld van me stage wel want de rest staat namelijk in mijn cv.
Ik zit daarover nog te twijfelen want ik weet ook dat soms alleen de brief gelezen wordt.
De hoofdletters waren me niet eens opgevallen. Moet ''met'' dan wel met een hoofdletter?

Nogmaals bedankt voor uw reactie.


@MentalCoachAmsterdam

Bedankt voor uw reactie!

Ik heb de brief nogmaals doorgelezen o.a. naar aanleiding van de reactie van Richard. Ik denk dat ik inderdaad wat meer op het wat en waarom moet ingaan.

Stan



Heb trouwens Financiële ook met een hoofdletter.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 augustus 2011, 13:55
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Je begint inderdaad met geachte, maar met vriendelijk groet of groeten is correct. Hoogachtend is ouderwets en wordt niet meer gebruikt. Heb ik geleerd tijdens mijn opleiding office management.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hassan Bekijk bericht
Begin je met geachte dan eindig je met hoogachtend.

MBO schrijf je voluit.

Geen spreektaal.

Waarom zijn de steekwoorden van toepassing?

Er zitten stijlfouten in je NL.

Succes!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 augustus 2011, 20:49
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Beste Stan,

Hierbij een paar oplossingen voor de stijlfouten.

Groet,
Rens

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stan Bekijk bericht
XXXXXXXXXXX
XXXXXXXX
XXXXXXXXXXX



XXXXXXXX, 26 april 2010

Betreft: Vacature Commercieel/Administratief medewerker

Geachte heer XXXXXXX,

Zelfstandig , leergierig en klantvriendelijk. Deze steekwoorden zijn op mij van toepassing. Daarom solliciteer ik graag op (naar) de functie commercieel/administratief medewerker die ik in de ‘XXXXXXXXXXX’ van XX april jongstleden tegenkwam.

Na het lezen van de vacature was ik meteen verkocht, dit is een functie die bij mij past! De Financiële dienstverlening is een vakgebied dat (welke) me erg aanspreekt. U mag van mij een enthousiaste, flexibele en gemotiveerde collega verwachten die zeer leergierig is en zowel zelfstandig als in teamverband (verklaar dit, anders is het eeen dooddoener)goed kan werken. Ik ben accuraat, geduldig en resultaatgericht.

Afgelopen jaar heb ik een opleiding Mbo Economie afgerond, een opleiding die perfect aansluit bij de werkzaamheden omschreven in de vacature. Om ook de nodige praktijkervaring op te doen heb anderhalf jaar stage gelopen. Een omschrijving van mijn werkzaamheden kunt u vinden in mijn curriculum Vitae, opgenomen in de bijlage.

Ik hoop (HOOP is twijfelachti, beter is: " Ik ga ervan uit) dat ik uw interesse hebt gewekt. Graag licht ik mijn brief in een persoonlijk gesprek aan u toe. In afwachting van uw bericht verblijf ik.


Met Vriendelijke Groet,



XXXX XXXXXX



Graag controleren en eventueel verbeteren.
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #9  
Oud 12 augustus 2011, 23:21
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rens Bekijk bericht
Beste Stan,

Hierbij een paar oplossingen voor de stijlfouten.

Groet,
Rens
Beste Rens,

Het is al wel een oudje (26-4-2010)

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
mijn eerste sollicitatiebrief, graag commentaar JustMe Sollicitatiebrief en cv 0 1 juli 2009 23:17
Sollicitatiebrief. Voor morgen graag commentaar etc. Girl85 Sollicitatiebrief en cv 4 7 april 2008 23:00
Open sollicitatie verpleeghuis, eerste in 10 jaar, commentaar graag Devore Sollicitatiebrief en cv 3 23 september 2007 18:58
semi Open sollicitatiebrief: Graag commentaar jaro Sollicitatiebrief en cv 1 29 augustus 2007 17:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon