Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 februari 2010, 22:09
xxxxxxx xxxxxxx is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 februari 2010
Berichten: 2
xxxxxxx is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief voor managementfunktie. Alle kritiek is welkom!

Hallo allemaal,

ik heb zojuist een sollicitatiebrief geschreven voor een managementfunktie van productiemedewerkers. Helaas sluit deze funktie niet aan op wat ik gestudeerd heb (hierin kan ik erg moeilijk werk vinden), daarom probeer ik de P&O mensen van mijn andere kwaliteiten te overtuigen. Omdat het A4-tje bijna vol is, leek me dat de beste plek om te sparen, maar is het nu niet te beknopt? Ik hoop op veel opbouwende kritiek, alvast bedankt in ieder geval.


-------------------------------------------------------------


Ir. ********
*******, **** AB *******, Nederland
E-Mail: *********@hotmail.com
Tel: +31 (0) 6*********

[naam bedrijf]
t.a.v. de heer ?????
[adres]
[postcode en plaats]
[plaats en datum]


Betreft: Sollicitatie als *********, met Referentienummer *******


Geachte heer ?????,

Naar aanleiding van ons gesprek op ??????, stuur ik u mijn sollicitatie als [funktie] met referentienummer *******. Na ruim tien jaar naast mijn voortgezet onderwijs en studies als uitzendkracht bij [hetzelfde bedrijf] te hebben gewerkt, zoek ik nu een vaste baan die bij mijn persoonlijkheid past. Op de website van [bedrijf] vond ik de vacature van [functie], welke mijn interesse opriep, omdat ik graag met andere mensen omga.

Nadat ik mijn studie “autotechniek“ aan de hogeschool van Arnhem en Nijmegen succesvol heb afgesloten, ben ik “Fahrzeugtechnik” aan de Technische Universität Berlin gaan studeren. Beide studies heb ik in de daarvoor beschikbare tijd afgesloten.

Mijn leiderschapskwaliteiten begonnen zich te ontwikkelen toen ik als jong volwassene coach werd van een jeugdteam op de hockeyclub waar ik lid was. Tijdens mijn studie in Duitsland, heb ik deze vaardigheid verder ontwikkeld toen ik actief was als vertegenwoordiger van mijn 13 huisgenoten op de studentencampus. Het bleek al snel, dat de mensen in het huis waarin ik woonde, een zeer communicatieve en hechte gemeenschap gingen vormen, zowel onder elkaar als ook naar andere huizen op de campus toe. Ik zou graag mijn vaardigheid om mensen te stimuleren in willen zetten bij [bedrijf], want ik ben van mening dat met een gemotiveerd en geďnteresseerd team de beste resultaten voor het bedrijf te behalen zijn. Tijdens mijn werkzaamheden bij [bedrijf] heb ik ook de nodige kennis verzameld over hoe hier in de productie gewerkt wordt. Zowel mijn werkervaring in ploegendienst op productielijn ***, als ook mijn internationale ervaringen in de omgang met mensen, maken mij een goede kandidaat voor de functie als [functie] in uw bedrijf.

Als gemotiveerd, ambitieus en communicatief mens, kan ik mijn kennis en ervaring bij [bedrijf] per direct inzetten en zou graag in de gelegenheid gesteld worden, om mijn sollicitatie persoonlijk bij u toe te lichten.


Hoogachtend,

********

[handtekening]
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 februari 2010, 14:15
jojo34 jojo34 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2010
Berichten: 7
jojo34 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor managementfunktie. Alle kritiek is welkom!

ik zou wel aangeven dat je bereid bent eventueel nog te leren, bv
managementcursus
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 februari 2010, 18:12
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor managementfunktie. Alle kritiek is welkom!

Even een korte reactie. Functie wordt geschreven met een C. Succes met solliciteren!
Groet Julia
Met citaat reageren
  #4  
Oud 5 februari 2010, 11:39
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Smile Re: Sollicitatiebrief voor managementfunktie. Alle kritiek is welkom!

De eerste zin snap ik niet: Na ruim tien jaar naast mijn voortgezet onderwijs en studies als uitzendkracht bij [bedrijf] te hebben gewerkt, zoek ik nu een vaste baan die bij mijn persoonlijkheid past.

Waarom moet dit ook in de eerste zin? Ik zou eerst je enthousiasme naar voren laten komen. Bijv. Na aanleiding van ons gesprek op ?/ ben ik zeer enthousiast over de functie die u aanbied. Ik werk graag met mensen en zoek daarom een baan in een managmentfunctie.

Nadat ik mijn studie “autotechniek“ aan de hogeschool van Arnhem en Nijmegen succesvol heb afgesloten, ben ik “Fahrzeugtechnik” aan de Technische Universität Berlin gaan studeren. Beide studies heb ik in de daarvoor beschikbare tijd afgesloten. Dit lijkt me niet relevant. Eventueel achter in de brief of gewoon helemaal weglaten, het is immers ook te zien in je CV.

Mijn leiderschapskwaliteiten begonnen zich te ontwikkelen toen ik als jong volwassene coach werd van een jeugdteam op de hockeyclub waar ik lid was. Tijdens mijn studie in Duitsland, heb ik deze vaardigheid verder ontwikkeld. Ikwas vertegenwoordiger van mijn 13 huisgenoten op de studentencampus. Het bleek al snel (kun je aangeven waarom dat door jou toedoen was? evt iets van: Ik organiseerde activiteiten waardoor wij een hechte gemeenschap gingen vormen., dat de mensen in het huis waarin ik woonde, een zeer communicatieve en hechte gemeenschap gingen vormen, zowel onder elkaar als ook naar andere huizen op de campus toe. Ik zou graag mijn vaardigheid om mensen te stimuleren in willen zetten bij [bedrijf]. Ik ben van mening dat met een gemotiveerd en geďnteresseerd team de beste resultaten voor het bedrijf te behalen zijn. Tijdens mijn werkzaamheden bij [bedrijf] heb ik ook de nodige kennis verzameld over hoe in de productie gewerkt wordt. Zowel mijn werkervaring in ploegendienst op productielijn ***, als ook mijn internationale ervaringen in de omgang met mensen, maken mij een goede kandidaat voor de functie als [functie] in uw bedrijf.

Je schrijft veel over 1 eigenschap misschien kun je in het kort nog toevoegen welke andere eigenschappen die ze vragen je ook bezit? Is maar een ideetje. Of neem dat op in de ik zou mijn sollicitatie graag toelichten.

Succes!
Groeten, Annie

P.s. dit is geen kritiek hoor, maar feedback :P.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 februari 2010, 18:22
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor managementfunktie. Alle kritiek is welkom!

Bedankt voor de aanmerkingen! Ik heb vandaag de uitnodiging gehad voor een voorstellingsgesprek.

Groeten
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke beroepen passen bij mij? Ideeën gevraagd... alle suggesties zijn welkom! Elle Loopbaanvragen 8 16 oktober 2009 13:28
Graag kritiek sollicitatiebrief sales assistent binnendienst mama Sollicitatiebrief en cv 3 20 juli 2009 22:12
Sollicitatiebrief stageplaats administratie. Alle commentaar is welkom! Leprycorn Sollicitatiebrief en cv 0 15 januari 2009 16:58
Mijn sollicitatiebrief, Alle comentaar is welkom! appie Sollicitatiebrief en cv 18 14 januari 2009 21:57
Sollicitatiebrief voor (jr.) Benefits Consultant, alle commentaar is welkom Cuchulainn Sollicitatiebrief en cv 0 7 september 2006 12:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon