Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 december 2010, 19:50
valkje valkje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 november 2010
Berichten: 11
valkje is on a distinguished road
Standaard Wie kan mij helpen de knoop door te hakken.

Beste mensen,

Al weken ben ik met deze sollicitatie bezig. Wie wil mij helpen om te zorgen dat het een mooi lopende brief te wordt. Alle goede tips om mijn sollicitatiebrief en cv te verbeteren zijn welkom.
Heeft iemand een idee om mijn CV overzichtelijker te maken.
Alvast bedankt. Martine


Aan: Zorgboerderij ‘*************’
T.a.v. Dhr. *******
************* 1
**** ** ******



*********, 28 december 2010


Betreft: open sollicitatie



Geachte Meneer ********,

Toen ik uw site zag dacht ik, dit is het.
De combinatie van bloemen, vlinders en mensen lijkt mij een hele bijzondere uitdaging om mee te mogen gaan werken.

Momenteel werk ik op zorgboerderij ********** . Mijn werkzaamheden op het bedrijf zijn het begeleiden van zorgvragers met een verstandelijk en/of een lichamelijke beperking of psychiatrische problematiek in diverse gradaties en het verzorgen van het vleesvee, de schapen en de pensionpaarden. Naast deze werkzaamheden werk ik ook nog twee dagen per week op het veehouderijbedrijf van mijn ouders. Hier verricht ik alle voorkomende werkzaamheden.

De reden waarom ik gekozen heb voor het werken met mensen met een beperking, is dat ik altijd al graag iets voor hen heb willen betekenen. Het geeft mij dan ook voldoening om mij dagelijks bezig te houden met deze groep mensen. Na stage te hebben gelopen op zorgboerderij **********, tijdens mijn opleiding (manager veehouderij en plattelandsvernieuwing), wist ik helemaal zeker, dat ik graag dit werk wilde gaan doen.

Ik ben een toegewijde en efficiënte, enthousiaste, mensgerichte en zelfstandige werker.

Vanaf januari 2011 ga ik de opleiding Maatschappelijke Zorg aan het *************
te ****** volgen.

Door bezuinigingen werk ik sinds september nog maar 16 uur per week op zorgboerderij *********. Voorheen was dit 32 uur per week. Desondanks werk ik er nog steeds met veel plezier. Graag zou ik weer 24 tot 32 uur per week willen gaan werken.

Ik denk dat ik uw bedrijf heel wat te bieden heb. In een persoonslijk gesprek wil ik graag nog een en ander nader toelichten.


Hoogachtend,


******* *******
******* 4
**** ** *******
Telefoonnummer: **** - ******

Bijlage: Curriculum Vitae





Curriculum Vitae

PERSOONLIJKE GEGEVENS:

Naam:
Adres:
Postcode en woonplaats:
Telefoonnummer:
E-mail:
Geboorteplaats:
Geboortedatum:
Burgelijke staat: ongehuwd
Nationaliteit: Nederlands
Rijbewijs: B
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
OPLEIDING:

2001 – 2005: Pantarijn in Rhenen,
Vmbo richting zorg en welzijn
Diploma: ja

2005 – 2009: Wellantcollege in Houten,
Mbo richting Bedrijfsleider/manager veehouderij
Diploma: ja
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
CURSUSSEN:

2007 Motorkettingzagen 1 (lichte velling) Certificaat: ja
2009 Gewasbescherming Certificaat: ja
2010 Bedrijfshulpverlening Certificaat: ja

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
WERKERVARING:

2004 heb ik 3 weken gezorgd voor een gezin met 3 kinderen,
waarvan de moeder in het ziekenhuis lag.

2004 - 2005 heb ik geserveerd in Pannenkoekenhuis ***** te *****

2005 heb ik als bijbaan, een half jaar gewerkt bij een bloemist “**** *******” te *****

2006 heb ik 5 maanden vakantiewerk gedaan in Verpleegtehuis “*********”.

Tijdens de vakantie van mijn ouders, neem ik de werkzaamheden waar op het melkveehouderijbedrijf van mijn ouders.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
VRIJWILLIGERSWERK:

2005 heb ik 3 weken voor de internationale bouworde gewerkt in Oostenrijk.

2006 heb ik 2 weken voor de internationale bouworde gewerkt in Italië.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

HOBBY’S:

- Tuinieren
- Het houden van voličrevogels
- lezen
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
REFERENTIES:
Op verzoek kan ik een lijst met referenties overleggen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 december 2010, 01:09
xxx
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

-cv van nieuw naar oud ipv oud naar nieuw (geb.plaats, nationaliteit en burgelijke staat heb ik niet in mijn cv, maar mag natuurlijk wel)
-je huidige werkgever staat niet in je cv?
-zou (vrijwilligers?)werk in bedrijf van je ouders ook (anders) op cv zetten, van jaar ... tot heden. (chronologisch vlak onder je huidige werkgever dus denk ik)

Zou eerder in je brief benoemen dat je nu minder werkt dan je zou willen. Weet verder ook niet precies hoe.
Zou een combi van zorgboerderij A (huidig, 16u) en zorgboerderij B (die je aanschrijft: 8-16u) ook een optie zijn voor je?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 januari 2011, 17:18
FlowerG. FlowerG. is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 januari 2011
Berichten: 2
FlowerG. is on a distinguished road
Standaard

Hallo.

Ten eerste is het een nette brief, maar met hier en daar wat aanpassingen kom je al een stuk verder. Je brief is kort en bondig, maar je mag hier en daar wat meer schrijven waarom je iets doet of waarom je ergens voor gekozen hebt.

Daarmee onderbouw je de brief meer en komt het overtuigender over.

Succes!

G.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Moet voor het eerst in jaren solliciteren, wie kan mij met spoed helpen? kolfje001 Sollicitatiebrief en cv 2 1 februari 2009 18:07
Open sollicitatie Startende reisadviseuse, wie kan mij helpen? Noor Sollicitatiebrief en cv 3 7 oktober 2008 23:59
motivatiebrief voor consulent, wie kan mij helpen? lisettel Sollicitatiebrief en cv 2 27 februari 2008 15:37
Mijn CV levert mij niks op, wie kan mij helpen? Tijgerkatje Sollicitatiebrief en cv 7 26 juni 2007 19:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon