Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 16 januari 2007, 16:42
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: HBO Pedagogiek

heeft er iemand toevallig ook ervaring met de Universitaire variant?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 4 april 2007, 16:35
Annelies1989
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: HBO Pedagogiek

ik wilde even vragen in welke plaatsen het mogelijk is HBO-pedagogiek te gaan leren
Met citaat reageren
  #13  
Oud 11 mei 2007, 22:46
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: HBO Pedagogiek

voor zover ik op internet kan vinden Rotterdam Amsterdam Nijmegen Utrecht Leeuwarden Mayb nog meer, maar dit is wat ik weet.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 23 augustus 2007, 20:26
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: HBO Pedagogiek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Bestaat er ook een studie pedagogiek (HBO of WO) via afstandsonderwijs? Ik weet dat het wel mogelijk is psychologie te studeren via OU, LOI of NTI, maar kun je ook ergens (ortho)pedagogiek studeren?
Heb je ooit nog antwoord gekregen op deze vraag? Ik heb namelijk precies dezelfde vraag!
Met citaat reageren
  #15  
Oud 30 september 2007, 14:18
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Smile Re: HBO Pedagogiek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
voor zover ik op internet kan vinden Rotterdam Amsterdam Nijmegen Utrecht Leeuwarden Mayb nog meer, maar dit is wat ik weet.
ze zitten ook nog in diemen tilburg en sittard
Met citaat reageren
  #16  
Oud 1 oktober 2007, 14:23
Arjan!
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: HBO Pedagogiek

Heey mensen!

Ik ben ook van plan pedagogiek te gaan studeren volgend jaar in utrecht! ...ik doe nu laatste jaar mbo opleiding, totaal iets anders maargoed..Ik heb zelf op de site van hogeschool utrecht een informatie boekje aangevraagt (mens en maatschapij) en ben van plan naar de open dag/avond te gaan.

Ik ben heel erg geintreseerd in pedagogiek/psychologie/mensen enzo maar omdat mijn mbo (ict) niks te maken heeft met pedagogiek dus ik mis waarschijnlijk wat basiskennis (biologie etc) , is dit een groot probleem?

Groetjes!!

Arjan!
Met citaat reageren
  #17  
Oud 16 oktober 2007, 19:01
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: HBO Pedagogiek

hooii,

ik wil komend jaar graag beginnen aan de hbo-opleiding pedagogiek.
waarschijnlijk bij fontys hogeschool in tilburg. Maar wat ik graag wil weten van iemand die al op de opleiding zit of eventueel ook antwoord op mijn vraag weet is : buiten het feit dat je ontwikkelingspsychologie en al die andere leuke vakken krijgt ben ik bang dat er toch een biologie,scheikunde en wiskunde achtergrond van je verwacht wordt. ook al staat dat nerges aangegeven.Dit is namelijk ook het geval bij HBO-toegepaste psychologie. ik hoop dus duidelijk niet dat dit het geval is
kan iemand mij dat vertellen ??

groetjessss
Met citaat reageren
  #18  
Oud 25 oktober 2007, 11:52
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: HBO Pedagogiek

Ik heb ook een vraagje,

wat voor lesboeken krijg je zoal. Want ik ag volgend jaar hbo pedagogiek studeren en zou graag al wat boeken in willen zien.

daphne
Met citaat reageren
  #19  
Oud 17 december 2007, 15:59
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: HBO Pedagogiek

Hallo allemaal,

Ik ben 4de jaars student HBO pedagogiek aan de han in Nijmegen. Ik heb het nog in het oude systeem gevolgd dus over de nieuwe methode in nijmegen (HOF) kan ik weinig vertellen maar over de opleiding deste meer.

Er werd een vraag gesteld over de basiskennis als scheikunde en biologie. Deze heb je eigenlijk niet nodig. Bij de ontwikkelingspsychologie komt dit een klein stuk aan bod maar het word daarin ook duidelijk uitgelegd. Dus hierin mis je niets.

Ik heb de opleiding niet als heel zwaar ervaren. Je moet iddd je wel verdiepen in de stof maar omdat deze goed aansluit bij je vakgebied is het leuk en gemakkelijk te leren. De opdrachten vergen wel meer tijd en inzet. Het enigste waar ik op een gegeven moment een beetje zat van was, was alle leerdoelen die je moet formuleren en de reflecties. Over letterlijk alles moet je reflecteren en nieuwe leerdoelen halen. Heel goed maar soms wordt je er een beetje moe van.

De opleiding zorgt ervoor dat je je zelf erg goed leert kennen. Door de reflecties en ook alle gesprekken met mede studenten en vakken als supervisie en intervisie.

De stages zijn zo heftig als je het zelf wilt maken. Je moet goed kijken wat bij jou past en zelf veel ondernemen om ook een stage naar je zin te vinden. Dit is soms moeilijk. (wij moesten zelf een plek regelen.) Verder zijn veel instellingen nog niet bekend met de HBO pedagoog en zul je dus goed aan moeten geven wat je kan en mag. Dit wordt wel goed begeleid vanuit school. Maar het werken met kinderen met gedragsproblemen vergt veel van je.

Wat bij ons anders is dan hier op de site staat aangegeven is dat wij niet in het derde jaar de keuze moesten maken. In het vierde jaar kun je afhankelijk van waar je stage loopt kiezen uit de richtingen Opvoedingsontwikkeling en Opvoedingsondersteuning (ook wel o en o), ambulante zorg, residentiele zorg. O en o is meer preventief (heb ik gekozen) ambulant en residentiele ga je meer aan het behandelen. Toch lopen ook veel dingen in elkaar over. Omdat je altijd met de ontwikkeling van kinderen te maken hebt.

Ik ben positief over de opleiding al hebben wij wel aanwezigheidsverplichting en die word ook streng nageleeft.

Wat wel heel belangrijk is om de keuze te maken voor de opleiding is dat je bereid bent je zelf te leren kennen en jezelf te willen ontwikkelen en dat je voor de kinderen wil gaan. Dan is het een hele leuke opleiding!

boeken die wij gebruikt hebben zijn :

Pedagogische adviezen voor speciale kinderen
Luister je wel naar mij
Toegepaste Psychologie
Ontwikkelingspychologie
Interactiewijzer
Mediatietherapie

en andere waar ik zo geen namen van weet!

groetjes joyce
Met citaat reageren
  #20  
Oud 24 januari 2008, 14:40
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: HBO Pedagogiek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
heeft er iemand toevallig ook ervaring met de Universitaire variant?
ja, is zwaar. inleidende vakken zijn heel veel leerwerk. dikke engelse pillen. ik moet 5 van de 8 vakken halen ivm bindend studie-advies. meer dan de helft is al gestopt en ik ga het binnen 1 jaar niet halen. moet nu beslissen en heb pas 2 tentamens gehad en niet gehaald. wil dit echt, dus moet nu een half jaar stoppen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opleiding HBO Toeristisch management judithhuizinga Opleiding kiezen en volgen 15 25 mei 2012 19:11
HBO Bedrijfskundige Informatica, een beschrijving sub0 Opleiding kiezen en volgen 6 2 oktober 2010 19:34
Hbo Rechten in deeltijd caroline Opleiding kiezen en volgen 40 7 februari 2010 01:55
Doorstroming mbo - hbo Janine Opleiding kiezen en volgen 0 9 maart 2006 16:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon