Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 januari 2014, 22:53
Cor Cor is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 januari 2014
Berichten: 1
Cor is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief koerier, graag commentaar

Ik ga solliciteren naar een baan als koerier bij de volgende vacature:

Naam van de functie chauffeur koeriersdienst
**** Logistieke dienstverlening is op zoek naar kandidaten voor de locatie Ede voor het bezorgen van medicatie naar
apothekers,ziekenhuizen,en particulieren. werktijden: dinsdag t/m zaterdag 4:00-11:00 uur Reageren buiten een straal van 30
km van de locatie Ede heeft geen zin. Ben jij accurate koerier welke wij zoeken? stuur je cv met motivatie naar ****

Hieronder staat mijn sollicitatiebrief, graag hoor ik verbeterpunten want het is alweer wat jaartjes geleden dat ik een brief heb verstuurd.

ALVAST BEDANKT voor jullie reacties.


Naam
Adres
Postcode & plaats


Dhr. ...
…. Logistieke dienstverlening
adres
Postcode & plaats


Tiel, 03 Januari 2014
Betreft: Vacature koerier


Geachte heer ,

Op werk.nl las ik uw op zoek bent naar koerier voor …..., ik zal u verderop in deze brief vertellen waarom ik de beste kandidaat ben voor deze functie.

Na het behalen van mijn rijbewijs, dat inmiddels bijna 9 jaar geleden is ben ik gelijk al dagelijks de weg op gegaan met een busje om pakjes te bezorgen, ik heb kleding bezorgd met een Peugeot Boxer met een extra grote laadbak en verlengde achterkant. Nu zit ik al 4 jaar elke dag op de weg en rij met een bestelauto door heel Nederland.

In mijn huidige functie moet ik mobiele telefoons en koffiemachines ophalen bij klanten thuis of op het werk, hiermee kan ik dus niet slordig mee omgaan want het zijn tenslotte privé eigendommen van de klanten.
Bij het terugbrengen van de telefoons moet ik ook goed blijven opletten dat ik wel de goede telefoon of koffiemachine bij de goede klant terugbrengt.

Wij verwachten in juni ons eerste kind en daarom ben ik op zoek naar een bedrijf die mij leuk werk kan geven als chauffeur met vaste werktijden, zodat wij ons kind zelf kunnen opvoeden. De werktijden zoals beschreven in de functie omschrijving passen hier dus zeer goed bij, aangezien mijn vrouw gewoon in de middag kan gaan werken.

In de mail heb ik als bijlage ook mijn cv toegevoegd, hierin kunt u meer informatie halen over mijn werkervaringen als chauffeur. Graag licht ik mijn sollicitatie in een persoonlijk gesprek verder aan u toe.


U kunt voor referentie kunt u bellen met:

Bedrijf & functie
Naam......
Telefoonnummer
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 januari 2014, 02:48
Lenepeen Lenepeen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 januari 2014
Berichten: 2
Lenepeen is on a distinguished road
Standaard

Hoi Cor,

Er zitten nog wel wat foutjes in je brief

Citaat:
Op werk.nl las ik uw op zoek bent naar koerier voor …...,
Mist het woord "dat" en "uw" moet "u" zijn, verder mist het woordje "een". Dus dan wordt het: Op werk.nl las ik dat u op zoek bent naar een koerier voor......

Citaat:
Na het behalen van mijn rijbewijs, dat inmiddels bijna 9 jaar geleden is ben ik gelijk al dagelijks de weg op gegaan met een busje om pakjes te bezorgen, ik heb kleding bezorgd met een Peugeot Boxer met een extra grote laadbak en verlengde achterkant
Na "is" moet een komma. Na "bezorgen" een punt. Ik kan moeilijk inschatten hoeveel autokennis degene heeft die over de vacature gaat, maar mij lijkt het teveel specifieke informatie. Geef meer aan waarom je het er dan bij zet (bijvoorbeeld dat je dus ervaring hebt met grote bestelbussen).

Citaat:
In mijn huidige functie moet ik mobiele telefoons en koffiemachines ophalen bij klanten thuis of op het werk
Zou ik formuleren als: "In mijn huidige functie haal ik mobiele telefoons en koffiemachines op bij klanten thuis of op het werk. Het "moeten" heeft voor mij een negatieve bijsmaak.

Citaat:
, hiermee kan ik dus niet slordig mee omgaan want het zijn tenslotte privé eigendommen van de klanten.
Ik zou beginnen met een punt, en er staat twee keer "mee" in de zin. Dit lijkt mij een betere formulering: "Hier kan ik niet slordig mee omgaan, want het zijn tenslotte privé eigendommen van de klanten."

Citaat:
Wij verwachten in juni ons eerste kind en daarom ben ik op zoek naar een bedrijf die mij leuk werk kan geven als chauffeur met vaste werktijden
Het is "een bedrijf dat" ipv "een bedrijf die".

Citaat:
De werktijden zoals beschreven in de functie omschrijving passen hier dus zeer goed bij, aangezien mijn vrouw gewoon in de middag kan gaan werken.
"functieomschrijving" is aan elkaar. "gewoon" zou ik weglaten, is spreektaal. Eventueel vervangen door "dan".

Citaat:
In de mail heb ik als bijlage ook mijn cv toegevoegd, hierin kunt u meer informatie halen over mijn werkervaringen als chauffeur.
"mail" vervangen door "e-mail", staat netter. "Hierin" vervangen door "hieruit" (je haalt ergens informatie uit, niet in).

Citaat:
U kunt voor referentie kunt u bellen met:
Dubbelop. Of: "U kunt voor referentie bellen met:" of: "Voor referentie kunt u bellen met".

Succes!

Lenepeen
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 januari 2014, 16:16
macc macc is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2014
Berichten: 6
macc is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lenepeen Bekijk bericht
Hoi Cor,
Ik kan moeilijk inschatten hoeveel autokennis degene heeft die over de vacature gaat, maar mij lijkt het teveel specifieke informatie. Geef meer aan waarom je het er dan bij zet (bijvoorbeeld dat je dus ervaring hebt met grote bestelbussen).
Ik zou dat persoonlijk er wel in zetten, omdat het laat zien dat je een gelijkwaardige functie onder bijzondere omstandigheden hebt uitgevoerd en dat zegt wat over je ervaring en competenties voor deze functie.

Voor de rest wel eens met je comments.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 8 januari 2014, 02:17
prelatjuje
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard feedback sollicitatiebrief

Hallo Cor,

Lenepeen heeft je uitgebreid al goede tips gegeven. Even een lay-out tip: ik zou een lege regel tussen betreft en de datum zetten. Dat maakt je brief wat strakker en zakelijker.

Heel veel succes met je sollicitatie!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief sr. systeembeheerder graag commentaar helpmij Sollicitatiebrief en cv 3 23 april 2012 16:46
Sollicitatiebrief verkoopmedewerkster. Graag commentaar! curlywurly Sollicitatiebrief en cv 3 9 mei 2011 23:21
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Sollicitatiebrief Junior Engineer Graag commentaar. Xaviour Sollicitatiebrief en cv 3 27 oktober 2008 23:48
Sollicitatiebrief stageplek P&O: 'Graag commentaar' ipwzyd Sollicitatiebrief en cv 9 18 april 2008 22:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon