Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 maart 2013, 08:54
Bart G Bart G is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 januari 2013
Berichten: 3
Bart G is on a distinguished road
Standaard Contactpersoon aan wie ik sollicitatiebrief richt toevoegen op LinkedIn?

Hallo,

Ik ben druk aan het solliciteren en nu voeg ik me af of het verstandig is als ik de contactpersoon naar wie ik mijn sollicitatiebrief en cv stuur toevoeg op linkedin. Op deze manier heeft deze namelijk ook direct digitaal toegang tot mijn cv en eventuele aanbevelingen van collega's zijn dan ook zichtbaar. Misschien is het tegenwoordig ook heel normaal om dit op deze manier te doen. Graag jullie reacties.

Groeten Bart
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 maart 2013, 11:11
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ken je de persoon dan al persoonlijk of haal je de naam uit de vacaturetekst? Realiseer je wel dat niet iedereen die als contactpersoon genoemd wordt in een advertentie ook degene is die de brieven beoordeelt. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je je brief naar een medewerker van de afdeling P&O stuurt. Deze verzamelt en ordent de brieven en geeft ze vervolgens door aan de personeelsfunctionaris die op zijn beurt samen met een manager de uiteindelijke selectie maakt. Dan kun je wel mooi verbonden zijn met de medewerker P&O, maar je schiet er nog niet veel mee op. Enige voorzichtigheid en kieskeurigheid is dus wel op zijn plaats. Zorg er trouwens ook voor dat je profiel van LinkedIn overeenkomt met je cv (geloof me, dit is soms niet het geval en levert soms heel pijnlijke situaties op).
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 maart 2013, 10:48
ikgaervoor ikgaervoor is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 september 2011
Berichten: 59
ikgaervoor is on a distinguished road
Standaard

Niet doen, tenzij je deze persoon kent.

Je kan op je CV wel de link naar je LinkedIn profiel zetten. Zo maak je duidelijk dat je daar te vinden bent en kan de persoon in kwestie jou opzoeken wanneer hij/zij daar de behoefte aan heeft.

En inderdaad, zorg er dan wel voor dat je LinkedIn en CV overeenkomen!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 maart 2013, 15:18
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Wanneer ik de contactpersoon spreek, en ik het gevoel heb dat er een klik is, vraag ik of het een idee is om onze netwerken te delen. Tot nog toe is deze vraag altijd positief beantwoord.
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 maart 2013, 19:51
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Maar dat is pas als je iemand op de een of andere manier kent. Als iemand zonder voorafgaand contact mij een uitnodiging stuurt ga ik er niet op in.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 maart 2013, 17:44
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

@ajhoff,

Dat doe ik ook niet, behalve als in de uitnodiging een goede motivatie staat. Wanneer iemand mij uitnodigt op basis van een wederzijdse bekende, zal ik deze uitnodiging accepteren. Anders niet.

Er zijn trouwens mensen die openlijk vragen om contact te maken om een zo groot mogelijk netwerk te krijgen. Ik ben hier wel voorzichtig mee en wil hierin meegaan als deze personen ook meerwaarde voor mij kunnen betekenen.

Een groot netwerk met veel onbekenden erin, is in mijn optiek niet waardevol.
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
linkedin

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief schoenenwinkel. wie wil mijn brief controleren? laatste dag klaske Sollicitatiebrief en cv 7 13 juli 2011 17:28
Sollicitatiebrief. Op zoek naar ander leerplaats, wie wil hem nakijken Margha Sollicitatiebrief en cv 6 28 oktober 2010 17:25
Wie wil mijn sollicitatiebrief als assistent planner nakijken? bert1972 Sollicitatiebrief en cv 1 3 augustus 2010 14:31
Wie wil mijn sollicitatiebrief voor Assistent-Manager controleren? Inge87 Sollicitatiebrief en cv 8 25 november 2009 21:04
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon