Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 januari 2007, 03:36
Zaterdag Zaterdag is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 januari 2007
Berichten: 3
Zaterdag is on a distinguished road
Standaard Sales functie met goede commissie

Ik ben na mijn hbo opleiding met een normale kantoorbaan begonnen en nu, na 4 maanden, kreeg ik een realitie-check. Mijn doorgroei mogelijkheden over bv2 jaar zijn niet groot. Mocht die er toch zijn dan ga ik er in salaris niet veel op voorruit. Daarnaast mis ik een bepaalde druk om te presteren en overwerken loont hier niet.

Ik ben er ook achter gekomen dat in de sales het "grote" geld is te verdienen. Ik ken bv iemand die werkt bij computere future solutions als recruiter en die verdient voor zijn leeftijd (ook pas afgestudeerd) idiote bedragen.

Nu wil ik mij ook gaan orienteren voor een functie in de sales (niet geschoten is altijd mis). Recruitment past goed bij me, alleen vraag ik mij af wat het toekomst perpectief is wanneer je dat een aantal jaar gedaan hebt.

Ben je dan gebonden aan een carriere in de recruitment en P&O?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 januari 2007, 01:03
Marrie Marrie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 71
Marrie is on a distinguished road
Standaard Re: Sales functie met goede commissie

Recruitment: het werven en selecteren van mensen dus, in dit geval. De invulling van een dergelijke functie verschilt van bedrijf tot bedrijf, en als je bij speciale recruitment organisaties wil gaan werken verschilt dit ook drastisch. Ik heb zelf mijn draai niet kunnen vinden in dit vak, maar misschien lag dit ook gedeeltelijk aan de organisatie. Hoe dan ook, is het een hele goeie leerschool, en wat je daarna ook wilt gaan doen: het beperkt je zeker niet om daarna op andere functies te solliciteren, en je bent daarna ook niet per se gebonden aan recruitment en p&o. Een functie als recruiter, is zo commercieel, dat je jezelf na die tijd zeker kunt verkopen, want je doet zoveel commerciële ervaring op, want gezien de zware concurrentie als je bij werving en selectie bureau's wilt gaan werken, moet je zeker wat in je mars hebben. Bij een bedrijf als recruiter is dan misschien weer een andere zaak, maar ook dan vind ik niet dat je daarna specifiek aan zulke functies gebonden bent. Over het algemeen is het in dat vak zo, dat je het OF heel leuk vindt, of er niks aan vindt, en dat merk je gauw genoeg. Degene die van het vak houden blijven langer (jaren en jaren), en degenen die het niet ligt, gaan vrij snel weg. En als je het goed kunt onderbouwen naar een nieuwe werkgever toe is het niet erg dat je vrij snel weer ander werk zoekt.

Laat je niet leiden door een mooi salaris, maar dat snap je zelf ook wel. Hoe dan ook ben ik van mening, dat een carričre-switch je niet beperkt in je mogelijkheden later. Bij mij heeft het ook geen problemen opgeleverd, want na 9 maanden werving en selectie (en gedeeltelijk uitzenden) voldeed de functie niet aan mijn verwachtingen, werd ik aardig gefrusteerd door de organisatie, en zag ik geen doorgroeomogelijkheden en ben ik wat anders gaan zoeken, en heb binnen een maand een nieuwe baan gevonden.

Hoe dan ook moet je je eigen wensen op papier zetten: wat vind jij nu echt belangrijk, wat lijkt je leuk aan een functie in recruitment, en hoe zie jij jezelf over een aantal jaar?

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
ik wil nu eens wel een gesprek met goede afloop! spoenk Sollicitatiebrief en cv 8 25 augustus 2008 21:27
Graag commentaar op mijn sollicitatiebrief naar functie van psycholoog Rianne Sollicitatiebrief en cv 3 11 augustus 2006 15:20
Sollicitatiebrief groepsleidster kinderopvang Niet geregistreerd Sollicitatiebrief en cv 3 16 augustus 2005 10:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon