Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 januari 2013, 18:37
Joris81 Joris81 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 januari 2013
Berichten: 1
Joris81 is on a distinguished road
Standaard Afwijzing en referenties

Hallo,

Ik ben nu ruim 9 maanden werkloos, al word ik wel regelmatig uitgenodigd voor een gesprek.

Mijn probleem is, het is bij mij vaak net niet doordat ze net enthousiaster waren over de ander of beter in het team vonden passen.

Toen ik net werkloos was, had ik via een bemiddelingsbureau gesprekken gehad maar door de te lange reisafstand heb ik de baan zelf afgewezen. De tussenpersoon begreep het en zei ook dat mijn referenties goed waren alleen zeiden ze erbij dat ik wat onzeker was.

Ik heb laatst met mijn vader erover gehad en hij vindt dat ik mijn referent moet bellen en zeggen dat het niet verstandig is om erbij te zeggen dat ik onzeker ben. (ik werkte voor een promovendus die even oud is als ik en verder dus geen ervaring heeft met zoiets). Zo is de kans groot dat ik op basis van mijn referent wordt afgewezen.

Ik heb het met vrienden van mij over gehad, waaronder een vriend die in de HR zit en met expats werkt, en zij vinden het onverstandig om hem te bellen, want het kan ook verkeerd bij hem overkomen.

Nu heb ik vandaag weer een afwijzing gekregen na een gesprek met kritiek dat ze twijfelden of ik een aantal uren achtereen geconcentreerd kon werken. Ik had hem de vorige dag nog gebeld en toen waren ze er nog niet uit en wilden ze referenties bellen. Direct na het gesprek zeiden ze dat 'als er geen andere kandidaten waren hadden ze mij zo aangenomen'. Ik heb het idee dat dit komt na aanleiding van het bellen naar mijn referent(en).

Ik denk niet dat hij kwaadwillig is, ik heb nog een positieve aanbevelingsbrief gehad en verder hoor ik wel dat mijn referenten over het algemeen positief zijn over mij en van mijn een na laatste werkgever kreeg ik te horen dat hij altijd zegt dat als er geld is dat had hij mij direct weer zou aannemen. Mijn vader denkt dat hij niet beseft dat hij als hij mijn 'onzekerheid' gelijk noemt, dat de kans groot is dat ze afhaken.

Nu twijfel ik wat ik moet doen, zal ik hem toch bellen of is dat niet verstandig.

Alvast bedankt voor de reacties!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 januari 2013, 19:10
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Als hij werkelijk de oorzaak is van de afwijzingen zou ik hem bellen. Je hebt dan niets te verliezen, maar wel te winnen. Hou er wel rekening mee dat je een referent verliest. Maar ja, als die je toch iedere keer een baan kost...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 januari 2013, 22:29
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Je hebt een referent die positief over je is, maar soms wat dingen onhandig zegt.
Als op goede voet met jouw referent leeft is het toch de normaalste zaak van de wereld dat je even contact met hem zoekt om het referentiegesprek te bespreken.
Bl hem dus op en vraag of hij ven tijd voor je heeft. Beter nog is een afspraak met hem maken om eens koffie te drinken om bij te kletsen n.a.v. jouw sollicitaties.

Je hoeft dus echt geen referentie armer te zijn
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
referenties

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waar de referenties van stage plaatsen bij sollicitatie bij stagebedrijf zelf Sjappie_ Sollicitatiebrief en cv 1 30 oktober 2012 16:29
Solliciteren zonder goede referenties (alleen van stage, met problemen) barbe Sollicitatiegesprek 4 21 mei 2012 15:55
Mag je bellen na een afwijzing? Savah Alle andere carričreonderwerpen 2 24 april 2009 22:54
sollicitatiebrief schrijven na afwijzing cathay Sollicitatiebrief en cv 1 17 april 2008 13:41
Afwijzing maar advies solliciteren andere functie Sayangki Sollicitatiebrief en cv 4 9 november 2006 00:16


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon